ECZACILIK MEVZUATI VE İŞLETMECİLİĞİ |
ECZ503 |
9 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Eczacının meslek yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını ayırt eder |
Anlatım |
Gözlem |
1, 12, 18 |
2 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 18 |
3 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını özetler |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
4 |
Hukuki sorumlulukları tanımlar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
5 |
Hukuki sorumlulukları ve sonuçlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
6 |
Hukuki sorumluluklarla ilgili örnekler verir. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
7 |
Etik sorunları tanımlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
8 |
Etik sorunları açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
9 |
Etik sorunlara ilişkin örnekler verir |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
10 |
Yeni sağlık uygulamalarını ayırt eder. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
11 |
Yeni sağlık uygulamalarını açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
12 |
Yeni sağlık uygulamalarını özetler |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
|
Dersin İçeriği |
Eczacının meslek yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarını içermektedir. |
Kaynaklar |
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), Çağdaş Tıp Etiği, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sağlık Mevzuatının Önemi |
|
2 . Hafta |
Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler |
|
3 . Hafta |
Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) |
|
4 . Hafta |
Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi |
|
5 . Hafta |
Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri |
|
6 . Hafta |
Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu |
|
7 . Hafta |
Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi |
|
10 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
12 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Etik İlkeler |
|
14 . Hafta |
Çözümlü Örnek Etik Problemler |
|
15 . Hafta |
Çözümlü Örnek Etik Problemler |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
50 |
Dönem sonu |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ara sınav |
1 |
15 |
15 |
Dönem sonu |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
|
|
|
X |
|