| ECZACILIK MEVZUATI VE İŞLETMECİLİĞİ |
ECZ503 |
9 |
2 |
0 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
|
| Dersin Amacı |
Eczacının meslek yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını ayırt eder |
Anlatım |
Gözlem |
1, 12, 18 |
| 2 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 18 |
| 3 |
Sağlık mevzuatının kendisiyle ilgili kısımlarını özetler |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 4 |
Hukuki sorumlulukları tanımlar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 5 |
Hukuki sorumlulukları ve sonuçlarını açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 6 |
Hukuki sorumluluklarla ilgili örnekler verir. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 7 |
Etik sorunları tanımlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 8 |
Etik sorunları açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 9 |
Etik sorunlara ilişkin örnekler verir |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 10 |
Yeni sağlık uygulamalarını ayırt eder. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 11 |
Yeni sağlık uygulamalarını açıklar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
| 12 |
Yeni sağlık uygulamalarını özetler |
Anlatım |
Gözlem |
1, 18 |
|
| Dersin İçeriği |
Eczacının meslek yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarını içermektedir. |
| Kaynaklar |
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), Çağdaş Tıp Etiği, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Sağlık Mevzuatının Önemi |
|
| 2 . Hafta |
Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler |
|
| 3 . Hafta |
Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) |
|
| 4 . Hafta |
Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi |
|
| 5 . Hafta |
Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri |
|
| 6 . Hafta |
Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu |
|
| 7 . Hafta |
Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi |
|
| 10 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
| 11 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
| 12 . Hafta |
Yeni Sağlık Uygulamaları |
|
| 13 . Hafta |
Etik İlkeler |
|
| 14 . Hafta |
Çözümlü Örnek Etik Problemler |
|
| 15 . Hafta |
Çözümlü Örnek Etik Problemler |
|
| 16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Ara sınav |
1 |
50 |
| Dönem sonu |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Ara sınav |
1 |
15 |
15 |
| Dönem sonu |
1 |
15 |
15 |
| Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. |
|
|
|
|
X |
| 2 |
Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. |
| 3 |
Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. |
| 4 |
İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. |
| 5 |
Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. |
| 6 |
Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. |
| 8 |
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. |
| 9 |
Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. |
| 10 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. |
| 11 |
Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
| 12 |
Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. |
| 14 |
Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. |
| 15 |
Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. |
| 16 |
İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. |
| 17 |
İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. |
| 18 |
Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
|
|
|
X |
|