Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM II ECZ508 10 0 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doğru pazarlama satış yönetimi tekniklerinin eczane uygulamasında nasıl kullanılacağını ve nasıl etkilediğini öğretmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Explain the ground terms about marketting, management and sales.
1 Pazarlama, yönetim ve satış ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Satış yönetimini serbest eczaneye uyarlayın.
2 Adapt sales management into community pharmacy.
3 Compare examples of sales management and good marketting.
3 Satış yönetimi ve iyi pazarlama örneklerini karşılaştırın.
4 Pazarlama ve satış yönetimini iyileştirebilecek etkili vücut dili örnekleri gösterin.
4 Demonstrate efficient instances for body language that might improve marketting and sales management.
5 Generates a SWOT analysis that might establish marketting and sales management.
5 Pazarlama ve satış yönetimini oluşturabilecek bir SWOT analizi oluşturur.
6 Satış yönetimine göre bir serbest eczanede farklı koordinasyon ve sergileme türlerini değerlendirin
6 Evaluate different coordination and exhibiton types in a community pharmacy according to sales management
7 Arrange marketting and sales management according to changes of products current in market in a community pharmacy.
7 Bir serbest eczanede piyasada bulunan ürünlerdeki değişikliklere göre pazarlama ve satış yönetimini düzenler.
8 Pazarlama ve satış yönetimini canlandırmak için serbest eczanedeki güncel bilimsel yayınları değerlendirin
8 Evaluate current scientific publications in community pharmacy for invigorating marketting and sales management
9 Make assumptions on a plan for target marketting and sales management in a community pharmacy.
9 Bir serbest eczanede hedef pazarlama ve satış yönetimi için bir plan üzerinde varsayımlarda bulunun.
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders, satışın temel kavramları, Eczane satış yönetimi, Pazarlamanın temel kavramları, Satış ve pazarlamanın eczane yönetiminde önemi ve yönetimi ile ilgili temel kavramları içerir.
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta The importance of sales and marketing on pharmacy management and basic concepts about management.
1 . Hafta Satış ve pazarlamanın eczane işletmeciliğindeki önemi ve işletmeciliğe ilişkin temel kavramlar.
2 . Hafta Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Beşeri Tıbbi Ürünler Yönetmeliği'nin tanıtım faaliyetlerinde yer alan eczanelerde pazarlama ve satış yönetimine ilişkin sınırlamaları anlamak ve değerlendirmek.
2 . Hafta Understanding and evaluating limitations on marketing and sales management in pharmacy that situated in Republic of Turkey promotional Activities of the Ministry of Health Regulation on human medicinal products.
3 . Hafta The basic concepts of marketing.
3 . Hafta Pazarlamanın temel kavramları.
4 . Hafta Eczanede pazarlama yönetimi.
4 . Hafta Marketing management in the pharmacy.
5 . Hafta To call a successful pharmacist in the area of pharmacy marketing management to pharmacy courses and case studies on pharmacy marketting management.
5 . Hafta Eczane pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacıyı eczane kurslarına ve eczane pazarlama yönetimine ilişkin vaka çalışmalarına çağırmak.
6 . Hafta Satışla ilgili temel kavramlar.
6 . Hafta The basic concepts of sales.
7 . Hafta Pharmacy sales management.
7 . Hafta Eczane satış yönetimi.
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta To call a successful pharmacist in the area of pharmacy marketing management to pharmacy courses and case studies on pharmacy marketting management.
9 . Hafta Eczane pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacıyı eczane kurslarına ve eczane pazarlama yönetimine ilişkin vaka çalışmalarına çağırmak.
10 . Hafta Uygulamalı SWOT analizi.
10 . Hafta Applied SWOT analysis.
11 . Hafta The effect of coordination and exhibition on marketing and sales management in pharmacy practice, basic rules of coordination and exhibition, coordination and exhibition categories.
11 . Hafta Eczacılık pratiğinde koordinasyon ve teşhirin pazarlama ve satış yönetimine etkisi, koordinasyon ve teşhirin temel kuralları, koordinasyon ve teşhir kategorileri.
12 . Hafta Eczanede beden dilinin pazarlama ve satış yönetimine etkileri, beden dilinin temel hareketlerinin anlamı ve doğru yolları kullanarak iletişim kurmak için beden dilini kullanma yolları.
12 . Hafta The effects of body language on marketing and sales management in the pharmacy, the meaning of the basic movements of body language and the ways of using body language to communicate using the correct paths.
13 . Hafta Drugs and OTC products marketing and sales management in the pharmacy market, and the impact of this effect should be borne in mind of a pharmacist to be properly managed.
13 . Hafta Eczane pazarında ilaç ve OTC ürünleri pazarlama ve satış yönetimi ve bu etkinin bir eczacı tarafından doğru yönetilebilmesi için akılda tutulması gerekir.
14 . Hafta İlaç ve OTC ürünler piyasasının seyrinde deneyimli bir çalışanı misafir olarak çağırmak, vaka çalışmaları ile eczane piyasasının etkilerini anlatmak.
14 . Hafta To call an employee as a guest experienced in the course of Drugs and OTC products market, to explain the effects of pharmacy market through case studies.
15 . Hafta To read current articles and evaluate pharmacy with marketing and sales management.
15 . Hafta Güncel makaleleri okumak ve pazarlama ve satış yönetimi ile eczaneyi değerlendirmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
1 15 15
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 20 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
16 3 48
0 0 0
0 0 0
14 2 28
0 0 0
Toplam İş Yükü 111
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Eczacılıkla ilgili bilimsel bilgiyi elde etme ve değerlendirme konusunda her türlü ileri teknolojiyi kullanır. X
2 Her türlü İlaç hammaddesi ve ilaç taşıyıcı sistemleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. X
3 Eczacılıkla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplin ilgilileri ile işbirliği yapar. X
4 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgisini kullanır ve akılcı ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. X
5 Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda yetkinlik kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. X
6 Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel verileri kullanarak çözüm üretir. X
7 İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve değerlendirir. X
9 Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde sorumluluk alır. X
10 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve gelişime açıktır. X
11 Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. X
12 Mesleği ile ilgili uygulamalarını belgeler ve kayıt tutar. X
13 İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. X
14 Yabancı dili eczacılıkla ilgili yenilikleri izlemede ve iletişim kurabilmede kullanır. X
15 Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. X
16 İlaç hammaddelerinin elde edilmesi, ilaç şekillerinin tasarlanması ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. X
17 İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. X
18 Mesleki olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X