Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ATA101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Öğrencilerin tarihi olayları yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasındadır. Bağımsız bir devlet olmanın öneminin öğrenilmesi ve vatan toprağının değerinin kavranması,  dünyada meydana gelen olayların, ülkemizin bugünkü ve gelecekteki durumuna etkisini öngörme yeteneğinin gelişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefinin kazanılması amaçlanmıştır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zamanve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
2 Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 8
3 Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
4 Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
5 Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Gözlem 4
6 Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
Dersin İçeriği

İnkılap Tarihi Temel Kavramları, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemi, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi, Kongreler, Cepheler, Atatürk İlkeleri.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Giriş Dersi
2 . Hafta Çınar Ağacının Gölgesinde: Osmanlıda Devlet, Kurumlar ve Toplum
3 . Hafta Reform ve Düzen Arasında: Tanzimat Öncesi Reform ve Modernleşme Hareketleri
4 . Hafta Eski Köye Yeni Adet: Tanzimat Neyi Tanzim Etti
5 . Hafta Islahat Fermanı, Ekonomik Kriz ve Sonuçları
6 . Hafta Bir Kuşak Çatışması: Namık Kemal ve Çağdaşları (Yeni Toplum – Yeni Düzen)
7 . Hafta Tanzimat Dönemimde Kültürel Değişim ve Batılılaşma
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Osmanlı’da İlk Meclis ve Birinci Meşrutiyet
10 . Hafta Mutlakiyetçi Modernleşme: II. Abdülhamid Döneminde Tedirgin Modernleşme
11 . Hafta Genç Osmanlılardan Genç Türklere: Pozitivizm, Aydınlar ve Seçkinler
12 . Hafta İktidarın Yeni Sahipleri: 1908 İnkılabı ve İkinci Meşrutiyet (Toplumsal Hareketler ve Kadın Hareketleri)
13 . Hafta 15’lilerin Hikayesi: Cihan Harbi’nde Osmanlılar
14 . Hafta Silahlara Veda ve İşgal (16 Mart 1920’ye kadar)
15 . Hafta Genel Tekrar
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Sözlü Değerlendirme 2 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Dersler 16 2 28
Sözlü Değerlendirme 2 5 10
Ara Sınav 1 5 5
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 12
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology.
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity.
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence.
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology.
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation.
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.).
8 Require the field of psychology for service to society
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process.
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.