Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ATA102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 11
2 Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Performans Ödevi 11
3 Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Dış politik gelişmeleri tahlil eder. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
6 Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 11
Dersin İçeriği

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
  4. Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Lozan Antlaşması
2 . Hafta Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler
3 . Hafta Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim
4 . Hafta Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı
5 . Hafta Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat
6 . Hafta Yaygın Eğitim Uygulamaları
7 . Hafta Sosyal Yapıda Değişim
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması
10 . Hafta İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları
11 . Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası
12 . Hafta Dış Politika
13 . Hafta Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler
14 . Hafta Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık
15 . Hafta Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Performans Ödevi 2 40
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders 16 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Ara Sınav 1 7 7
Performans Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology.
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity.
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence.
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology.
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation.
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.).
8 Require the field of psychology for service to society
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process.
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.