Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ I TUR101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratabilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği

Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmla ve noktalama.

Kaynaklar
  1. Aksan, D., (1979). Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Ankara: TDK Yayınları 
  2. Ergin, M., (1994). Üniversiteler için Türk Dili, İstanbul: Bayrak Yayınları
  3. Korkmaz, Z., (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları,
  4. Korkmaz, Z.,(2005). Türk Dili ve Kompozisyon, Ankara: Ekin Kitabevi
  5. Korkmaz, Z., (2005).Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  6. Türkçe Sözlük, (2011). Ankara: (11. Baskı), Türk Dil Kurumu Yayınları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dilin tanımı, birey ve toplum için öne
2 . Hafta Dil ile kültür ilişkisi
3 . Hafta Dilin Türleri
4 . Hafta Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri
5 . Hafta Türkçenin gelişimi ve tarihi evreler
6 . Hafta Türkiye Türkçesi
7 . Hafta Ses Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Ses Olayları
10 . Hafta Ses Olayları
11 . Hafta Yazım Kuralları
12 . Hafta Yazım Kuralları
13 . Hafta Noktalama İşaretleri
14 . Hafta Yazışmalar
15 . Hafta Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa Sınav 2 30
Ara Sınav 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Ara Sınav 2 5 10
Kısa Sınav 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology.
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity.
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence.
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology.
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation.
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.).
8 Require the field of psychology for service to society
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process.
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.