| TÜRK DİLİ II |
TUR102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
| Dersin Amacı |
Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
| 2 |
Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
11 |
| 3 |
Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
| 4 |
Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
| 5 |
Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
11 |
| 6 |
Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları. |
| Kaynaklar |
Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Dil ve Kültür 1. Ünite |
|
| 2 . Hafta |
Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite |
|
| 3 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
| 4 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
| 5 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
| 6 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
| 7 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
| 8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
| 9 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
| 10 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
| 11 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
| 12 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
| 13 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
| 14 . Hafta |
Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite |
|
| 15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
| 16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Ara Sınav |
1 |
30 |
| Performans Ödevi |
1 |
10 |
| Kısa sınav |
1 |
10 |
| Final Sınavı |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
16 |
2 |
28 |
| Performans Ödevi |
1 |
5 |
5 |
| Kısa sınav |
1 |
5 |
5 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
8 |
8 |
| Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
| Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
| Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
| 2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
| 3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
| 4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
| 5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
| 6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
| 7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
| 8 |
Require the field of psychology for service to society |
| 10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
| 11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
| 12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
| 13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
| 9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|