Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TÜRK DİLİ II TUR102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR
Dersin Amacı

Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
2 Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 11
3 Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
4 Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
5 Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav 11
6 Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 11
Dersin İçeriği

Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları.

Kaynaklar

Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, 

Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. 

Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Dil ve Kültür 1. Ünite
2 . Hafta Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite
3 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
4 . Hafta Ses Bilgisi 3. Ünite
5 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
6 . Hafta Biçim Bilgisi 4. Ünite
7 . Hafta Cümle Bilgisi
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Cümle Bilgisi
10 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
11 . Hafta Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite
12 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
13 . Hafta Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite
14 . Hafta Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite
15 . Hafta Dersin değerlendirilmesi
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Performans Ödevi 1 10
Kısa sınav 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 28
Performans Ödevi 1 5 5
Kısa sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 8 8
Ara sınav 1 8 8
Dönem sonu sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 64
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology.
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity.
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence.
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology.
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation.
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.).
8 Require the field of psychology for service to society
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process.
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.