| İNGİLİZCE I |
DİL101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
İngilizce |
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. ORKUN ÖZTÜRK |
| Dersin Amacı |
Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
| 2 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
| 3 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
| 4 |
Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
| 5 |
Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
| 6 |
Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
|
| Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri |
| Kaynaklar |
Yayınlanmamış Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 0 . Hafta |
|
|
| 1 . Hafta |
Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler |
|
| 2 . Hafta |
Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler |
|
| 3 . Hafta |
Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler |
|
| 4 . Hafta |
Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler |
|
| 5 . Hafta |
“can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler |
|
| 6 . Hafta |
“there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler |
|
| 7 . Hafta |
Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler |
|
| 10 . Hafta |
Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar |
|
| 11 . Hafta |
Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler |
|
| 12 . Hafta |
Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar |
|
| 13 . Hafta |
Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler |
|
| 14 . Hafta |
Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler |
|
| 15 . Hafta |
“Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler |
|
| 16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Final |
1 |
60 |
| Ara Sınav |
1 |
40 |
| Sınav |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Ders |
14 |
2 |
28 |
| Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
| 2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
| 3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
| 4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
| 5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
| 6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
| 7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
| 8 |
Require the field of psychology for service to society |
| 10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
| 11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
| 12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
| 13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
| 9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|