Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE I DİL101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
2 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
3 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
4 Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
5 Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
6 Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
Dersin İçeriği

Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri

Kaynaklar

Yayınlanmamış Ders Notları

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler
2 . Hafta Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler
3 . Hafta Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler
4 . Hafta Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler
5 . Hafta “can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler
6 . Hafta “there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler
7 . Hafta Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler
10 . Hafta Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar
11 . Hafta Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler
12 . Hafta Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar
13 . Hafta Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler
14 . Hafta Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler
15 . Hafta “Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Final 1 60
Ara Sınav 1 40
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Kısa cevaplı sorular 0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders 14 2 28
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology.
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity.
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence.
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology.
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation.
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.).
8 Require the field of psychology for service to society
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process.
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.