İNGİLİZCE II |
DİL102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
YOK |
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. DUYGU SUNMAZ ARSLAN |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre A1-A2 düzeyinde; a)İngilizce olarak konuşulanı anlayabilmelerini, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmelerini, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmelerini, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Orta öncesi düzeydeki ingilizce metinleri okuyup anlayar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
10 |
2 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav |
10 |
3 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
4 |
Öğrencinin çevresi ve yakın çevresi hakkında konuşur. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
Kısa Sınav |
10 |
5 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) gereken konuşma kalıplarını kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
6 |
Zaman cümleciklerini bilir ve yerinde kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
|
Dersin İçeriği |
A2 seviyesinde İngilizce gramer, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
Kaynaklar |
Weekly Power Point Slides, PDFs for shared resources. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Present Simple Tense, Adverbs of Frequency |
|
2 . Hafta |
Indefinite (A/An)-Definite (The) Articles, Have got |
|
3 . Hafta |
There is/There are, Countables/Uncountable |
|
4 . Hafta |
Present Continuous, Stative Verbs |
|
5 . Hafta |
Revision |
|
6 . Hafta |
Past Simple Tense (regular-irregular verbs)-Past Continuous Tense |
|
7 . Hafta |
Future Simple/be going to |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Modals/Used to |
|
10 . Hafta |
Too-Enough |
|
11 . Hafta |
Present Perfect Tense |
|
12 . Hafta |
Present Perfect Continuous |
|
13 . Hafta |
Gerund (-ing form as noun-subject only) |
|
14 . Hafta |
Revision |
|
15 . Hafta |
Revision |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa sınav |
2 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Kısa sınav |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
68 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
8 |
Require the field of psychology for service to society |
10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|