TERMİNOLOJİ |
PSİ107 |
1 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Herhangi bir ön koşul gerekmemektedir. |
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ve insan yapısına ilişkin temel terimleri, yön, düzlem ve hareket bildiren terimleri, ruhsal durum ve sinir sistemiyle ilgili terimleri öğrencilerin açıklayabilmesini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Has theoretical and practical current/scientific knowledge of the field of psychology by evaluating reliability and validity. |
|
|
|
1 |
Güvenilirlik ve geçerliliği değerlendirerek psikoloji alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı güncel/bilimsel bilgiye sahiptir. |
Anlatım, Soru-cevap, Kavram haritası |
Doküman İncelemesi |
1, 7 |
2 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini bilir ve uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 3 |
2 |
Knows and applies the information technologies required by the field of psychology. |
|
|
|
3 |
Knows that legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles will always be taken into consideration within the fields of psychology activities. |
|
|
|
3 |
Psikoloji faaliyet alanlarında mevzuat, hukuk, insan hakları ve insan onuru, mesleki etik değer ve ilkelerin her zaman dikkate alınacağını bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Kavram haritası |
Sözlü Değerlendirme, Doküman İncelemesi |
1 |
4 |
Psikoloji alanı ile ilgili problemleri tespit eder, bilimsel problem çözme ilke ve tekniklerine, bilgi ve kanıtlara dayalı çözümlere ulaşır. |
|
|
|
4 |
Identifies problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, information and evidence. |
|
|
|
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
|
|
|
5 |
Psikoloji alanının gerektirdiği eğitim, öğretim, uygulama, yönetim, sosyal, kültürel, sanatsal ve mesleki faaliyetlere katılır. |
|
|
|
6 |
Psikolojinin alt dalları ve ilgili disiplinlerle araştırma/geliştirme/uygulama konularında işbirliği yapar. |
|
|
|
6 |
Collaborates with the sub-branches of the field of psychology and related disciplines in research/development/practice. |
|
|
|
7 |
Participates in individual and group processes and takes responsibility for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standardized tests, survey, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
|
|
|
7 |
Bireysel ve grup süreçlerine katılır ve psikoloji alanının gelişimi için sorumluluk alır (literatür taraması, Ar-Ge, ölçek geliştirme, standartlaştırılmış testler, anket, görüşme ilke ve teknikleri, vaka kaydı vb.). |
|
|
|
8 |
Topluma hizmet için psikoloji alanının gerektirdiği kişisel ve mesleki gelişimde yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve uygular. |
|
|
|
8 |
Adopts and applies lifelong learning in personal and professional development required by the field of psychology to serve the society. |
|
|
|
9 |
Adopts the principle of critical thinking while transferring knowledge and skills to applications in professional activity areas. |
|
|
|
9 |
Mesleki faaliyet alanlarında bilgi ve becerilerini uygulamalara aktarırken eleştirel düşünmeyi ilke edinir. |
|
|
|
10 |
Psikoloji alanında uzman olan/olmayan kişi, kurum (resmi/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
|
|
10 |
To be able to communicate verbally and in writing with people, institutions (public/private) and organizations (NGOs, aid professional organizations) who are/are not experts on issues related to psychology by using Turkish and foreign language knowledge. |
|
|
|
11 |
To be able to communicate verbally and in writing with people, institutions (public/private) and organizations (NGOs, aid professional organizations) who are/are not experts on issues related to psychology by using Turkish and foreign language knowledge. |
|
|
|
11 |
Psikoloji alanının ve sorumluluğunda çalışanların mesleki gelişimini planlar, yönetir ve izler. |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
Plans the professional development of the field of psychology and those working under his/her responsibility, manages and monitors the process. |
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler
Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemi insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler
Yön, düzlem ve hareket bildiren anatomik terimler
Hastalıklara ve hastalıkların uluslararası sınıflandırılması sistemine ait genel bilgiler
Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; kökler, önekler, sonekler
Hareket sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler
Ruhsal durum ve nörolojik sistemle ilgili terimler |
Kaynaklar |
Kırkpınar İ, (2018), Genç Psikiyatristin El Kitabı, Psikonet Yayınları.
Kocatürk, U. (1999), Tıp Terimleri Sözlüğü, Ankara Üniversitesi Basımevi; Ankara.
İlgili Öğretim Üyesi Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
1 . Hafta |
General information about medical terminology |
|
2 . Hafta |
Roots and Affixes in Terminology |
|
2 . Hafta |
Terminolojide Kökler ve Ekler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
3 . Hafta |
Sinir Sistemi Terminolojisi |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
3 . Hafta |
Nervous System Terminology |
|
4 . Hafta |
Mental State Terminology (Consciousness-Orientation-Attention) |
|
4 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Bilinç-Yönelim-Dikkat) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
5 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Bellek-Zeka) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
5 . Hafta |
Mental State Terminology (Memory-Intelligence) |
|
6 . Hafta |
Terminology of Mental State (Affect) |
|
6 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Duygulanım) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
7 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Duygudurum) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
7 . Hafta |
Mental State Terminology (Mood) |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Davranış-1) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
9 . Hafta |
Mental State Terminology (Behavior-1) |
|
10 . Hafta |
Mental State Terminology (Behavior-2) |
|
10 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Davranış-2) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
11 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Düşünce ve Dil-1) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
11 . Hafta |
Mental State Terminology (Thought and Language-1) |
|
12 . Hafta |
Mental State Terminology (Thought and Language-2) |
|
12 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Düşünce ve Dil-2) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
13 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Algılama) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
13 . Hafta |
Mental State Terminology (Perception) |
|
14 . Hafta |
Mental State Terminology (Judgment-Insight and Reality Assessment) |
|
14 . Hafta |
Ruhsal Durum Terminolojisi (Yarılama-İçgörü ve Gerçeği Değerlendirme) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
15 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
|
15 . Hafta |
Review |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Doküman İncelemesi |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
Performans ödevi |
0 |
0 |
Yarıyıl sınavı |
0 |
0 |
Yarıyıl sonu sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders saati |
1 |
10 |
20 |
Döküman inceleme |
0 |
0 |
0 |
Kısa sınav |
0 |
0 |
0 |
Sözlü değerlendirme |
0 |
0 |
0 |
Performans ödevi |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl sınavı |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
25 |
25 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
85 |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
|
|
X |
|
|
2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
X |
|
|
|
|
3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
X |
|
|
|
|
4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
X |
|
|
|
|
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
X |
|
|
|
|
6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
X |
|
|
|
|
7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
X |
|
|
|
|
8 |
Require the field of psychology for service to society |
X |
|
|
|
|
10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
X |
|
|
|
|
13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|