| TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI |
PSİ109 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
Herhangi bir ön koşul ders alınması gerekmemektedir. |
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. GÖZDE MİHRAN KAYA |
| Dersin Amacı |
Dersin amaçları; bilgi teknolojisi kavramlarının sunulması, bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım bileşenlerinin tanıtılması, bilişim sistemlerinde kullanılan temel terimlerin öğretilmesi, ofis yazılımlarının kullanımının anlatılması ve öğrencilerin tecrübe sahibi olmalarının sağlanmasıdır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Reaching literacy level about basic concepts of information technologies |
|
|
|
| 1 |
Bilgi teknolojileri temel kavramları hakkında okur-yazarlık seviyesine ulaşma |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 2 |
Bilgisayar donanımları hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 2 |
To have basic knowledge about computer hardware |
|
|
|
| 3 |
To have knowledge about operating systems |
|
|
|
| 3 |
İşletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 4 |
Kelime işlem programlarını kullanarak ihtiyacı olan doküman hazırlama ve düzenleme işlemlerini gerçekleştirebilme |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 4 |
To be able to perform the document preparation and editing processes needed by using word processing programs |
|
|
|
| 5 |
To be able to create the account-chart documents needed by using spreadsheet programs |
|
|
|
| 5 |
Tablolama programlarını kullanarak ihtiyacı olan hesap-çizelge dokümanlarını oluşturabilme |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 6 |
Sunum programlarını kullanarak sunum hazırlayabilme ve etkili sunum yapabilme |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 6 |
To be able to prepare presentations using presentation programs and make effective presentations |
|
|
|
| 7 |
To be able to act as a conscious internet user |
|
|
|
| 7 |
Bilinçli bir internet kullanıcısı olarak hareket edebilme |
Anlatım |
Sınav |
2 |
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| İşletim sistemleri ve dosya yönetimi
Bilgi ve iletişim
Kelime işlemci, tablolama ve sunum hazırlama yazılımları
Güvenli internet kullanımı
Geleceğin teknolojileri |
| Kaynaklar |
| Google classroom sayfasındaki ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Bilişim teknolojilerine giriş |
|
| 1 . Hafta |
Introduction to information technologies |
|
| 2 . Hafta |
Computer hardware structure |
|
| 2 . Hafta |
Bilgisayar donanım yapısı |
|
| 3 . Hafta |
İşletim sistemleri |
|
| 3 . Hafta |
Operating systems |
|
| 4 . Hafta |
Network technologies and internet |
|
| 4 . Hafta |
Ağ teknolojileri ve internet |
|
| 5 . Hafta |
Microsoft Word kullanımı |
|
| 5 . Hafta |
Use of Microsoft Word |
|
| 6 . Hafta |
Use of Microsoft Word |
|
| 6 . Hafta |
Microsoft Word kullanımı |
|
| 7 . Hafta |
Microsoft Word kullanımı |
|
| 7 . Hafta |
Use of Microsoft Word |
|
| 8 . Hafta |
Midterm |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 9 . Hafta |
Microsoft Excel kullanımı |
|
| 9 . Hafta |
Use of Microsoft Excel |
|
| 10 . Hafta |
Use of Microsoft Excel |
|
| 10 . Hafta |
Microsoft Excel kullanımı |
|
| 11 . Hafta |
Microsoft Excel kullanımı |
|
| 11 . Hafta |
Use of Microsoft Excel |
|
| 12 . Hafta |
Use of Microsoft Power Point |
|
| 12 . Hafta |
Microsoft Power Point kullanımı |
|
| 13 . Hafta |
Microsoft Power Point kullanımı |
|
| 13 . Hafta |
Use of Microsoft Power Point |
|
| 14 . Hafta |
Safe internet use |
|
| 14 . Hafta |
Güvenli internet kullanımı |
|
| 15 . Hafta |
Geleceğin teknolojileri |
|
| 15 . Hafta |
Future technologies |
|
| 16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Uygulama sınavı |
3 |
15 |
| Uygulama ödevi |
3 |
15 |
| Ara sınav |
1 |
10 |
| Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
| Ders süresi |
14 |
2 |
28 |
| Uygulamalı ders |
1 |
14 |
14 |
| Uygulama sınavı |
3 |
5 |
15 |
| Uygulama ödevi |
3 |
5 |
15 |
| Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
| Ders tekrarı |
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
106 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
X |
|
|
|
|
| 2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
|
|
|
|
X |
| 3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Require the field of psychology for service to society |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
| 9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|