Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI PSİ109 1 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise Herhangi bir ön koşul ders alınması gerekmemektedir.
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. GÖZDE MİHRAN KAYA
Dersin Amacı Dersin amaçları; bilgi teknolojisi kavramlarının sunulması, bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım bileşenlerinin tanıtılması, bilişim sistemlerinde kullanılan temel terimlerin öğretilmesi, ofis yazılımlarının kullanımının anlatılması ve öğrencilerin tecrübe sahibi olmalarının sağlanmasıdır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Bilgi teknolojileri temel kavramları hakkında okur-yazarlık seviyesine ulaşma Anlatım Sınav 2
1 Reaching literacy level about basic concepts of information technologies
2 To have basic knowledge about computer hardware
2 Bilgisayar donanımları hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma Anlatım Sınav 2
3 İşletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma Anlatım Sınav 2
3 To have knowledge about operating systems
4 To be able to perform the document preparation and editing processes needed by using word processing programs
4 Kelime işlem programlarını kullanarak ihtiyacı olan doküman hazırlama ve düzenleme işlemlerini gerçekleştirebilme Anlatım Sınav 2
5 Tablolama programlarını kullanarak ihtiyacı olan hesap-çizelge dokümanlarını oluşturabilme Anlatım Sınav 2
5 To be able to create the account-chart documents needed by using spreadsheet programs
6 To be able to prepare presentations using presentation programs and make effective presentations
6 Sunum programlarını kullanarak sunum hazırlayabilme ve etkili sunum yapabilme Anlatım Sınav 2
7 Bilinçli bir internet kullanıcısı olarak hareket edebilme Anlatım Sınav 2
7 To be able to act as a conscious internet user
8
9
10
11
12
13
14
15
Dersin İçeriği
İşletim sistemleri ve dosya yönetimi Bilgi ve iletişim Kelime işlemci, tablolama ve sunum hazırlama yazılımları Güvenli internet kullanımı Geleceğin teknolojileri
Kaynaklar
Google classroom sayfasındaki ders notları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bilişim teknolojilerine giriş
1 . Hafta Introduction to information technologies
2 . Hafta Computer hardware structure
2 . Hafta Bilgisayar donanım yapısı
3 . Hafta İşletim sistemleri
3 . Hafta Operating systems
4 . Hafta Network technologies and internet
4 . Hafta Ağ teknolojileri ve internet
5 . Hafta Microsoft Word kullanımı
5 . Hafta Use of Microsoft Word
6 . Hafta Use of Microsoft Word
6 . Hafta Microsoft Word kullanımı
7 . Hafta Microsoft Word kullanımı
7 . Hafta Use of Microsoft Word
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Microsoft Excel kullanımı
9 . Hafta Use of Microsoft Excel
10 . Hafta Use of Microsoft Excel
10 . Hafta Microsoft Excel kullanımı
11 . Hafta Microsoft Excel kullanımı
11 . Hafta Use of Microsoft Excel
12 . Hafta Use of Microsoft Power Point
12 . Hafta Microsoft Power Point kullanımı
13 . Hafta Microsoft Power Point kullanımı
13 . Hafta Use of Microsoft Power Point
14 . Hafta Safe internet use
14 . Hafta Güvenli internet kullanımı
15 . Hafta Geleceğin teknolojileri
15 . Hafta Future technologies
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Uygulama sınavı 3 15
Uygulama ödevi 3 15
Ara sınav 1 10
Dönem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Dönem sonu sınav 1 10 10
Ders süresi 14 2 28
Uygulamalı ders 1 14 14
Uygulama sınavı 3 5 15
Uygulama ödevi 3 5 15
Ara Sınav 1 10 10
Ders tekrarı 1 14 14
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 106
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review. X
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology. X
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. X
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. X
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. X
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. X
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). X
8 Require the field of psychology for service to society X
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. X
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. X
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. X
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.