BİLİŞSEL PSİKOLOJİ |
PSİ102 |
2 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Herhangi bir ön koşul ders alınması gerekmemektedir. |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ RUHAN ÇELİK |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin bilşsel psikoloj ihakkında bilgi edinmesi, algı, dikkat, bellek, problem çözme gibi bilişsel yetilerin işleyişini öğrenmesi ve bunların insan duygu, düşünce ve davranışlarına etkisini anlaması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines cognitive psychology and its components. |
|
|
|
1 |
Bilşsel psikoloji ve bileşenlerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1 |
2 |
Dikkat ve algı kuramlarını bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1, 9 |
2 |
Knows theories of attention and perception. |
|
|
|
3 |
Defines memory theories and memory errors. |
|
|
|
3 |
Bellek kuramları ve bellek hatalarını tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1, 4 |
4 |
Düşünme, problem çözme kuramları hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1, 4 |
4 |
Have knowledge about thinking and problem solving theories. |
|
|
|
5 |
Have knowledge about the methods used in the measurement of cognitive functions. |
|
|
|
5 |
Bilişsel işlevlerin ölçümünde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1, 5 |
6 |
Bilişsel Psikolojide yeni araştırma soruları üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Doküman İncelemesi, Performans Ödevi, Gözlem |
1, 5 |
6 |
Can generate new research questions in Cognitive Psychology. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilişsel psikolojide temel kavram ve kuramlar, araştırma ve ölçüm yöntemleri |
Kaynaklar |
Ciccarelli S:K.White N.J. (2019).PSİKOLOJİ - Bir Keşif Gezintisi - PSYCHOLOGY - An Exploration, Nobel Akademik Yayıncılık.
Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları, İstanbul.
Smith, E. E. Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin. (Çeviri Ed. M. Şahin). Nobel Akademik Yayıncılık, 2017, Ankara
Solso R. L., Maclin K. M Maclin O. H. (2018). Bilişsel Psikoloji Bilge Kültür Sanat, 2022
Ders Notları( İlgili Öğretim Üyesi Tarafından Verilecektir) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilişsel Psikolojiye Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Cognitive Psychology |
|
2 . Hafta |
Perception |
|
2 . Hafta |
Algı |
|
3 . Hafta |
Dikkat |
|
3 . Hafta |
Caution |
|
4 . Hafta |
Memory-I |
|
4 . Hafta |
Bellek-I |
|
5 . Hafta |
Bellek- II |
|
5 . Hafta |
Bellek- II |
|
6 . Hafta |
Memory Errors |
|
6 . Hafta |
Bellek Hataları |
|
7 . Hafta |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş/Güncel Konular |
|
7 . Hafta |
Selected/Current Topics in Cognitive Psychology |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Dil |
|
9 . Hafta |
Language |
|
10 . Hafta |
Selected/Current Topics in Cognitive Psychology |
|
10 . Hafta |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş/Güncel Konular |
|
11 . Hafta |
Karar verme & Akıl Yürütme |
|
11 . Hafta |
Decision making & Reasoning |
|
12 . Hafta |
Selected/Current Topics in Cognitive Psychology |
|
12 . Hafta |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş/Güncel Konular |
|
13 . Hafta |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş/Güncel Konular |
|
13 . Hafta |
Selected/Current Topics in Cognitive Psychology |
|
14 . Hafta |
Problem Solving |
|
14 . Hafta |
Problem Çözme |
|
15 . Hafta |
Bilişsel Psikolojide Seçilmiş/Güncel Konular |
|
15 . Hafta |
Selected/Current Topics in Cognitive Psychology |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Sınav |
1 |
30 |
Doküman İncelemesi |
0 |
0 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
Gözlem |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
5 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
5 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Derse Katılım |
0 |
0 |
0 |
Sunum |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
8 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
2 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
8 |
8 |
|
1 |
15 |
15 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
X |
|
|
|
|
3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
|
X |
|
|
|
4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
|
X |
|
|
|
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
|
X |
|
|
|
6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
X |
|
|
|
|
7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
X |
|
|
|
|
8 |
Require the field of psychology for service to society |
X |
|
|
|
|
10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
X |
|
|
|
|
13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|