İSTATİSTİK II |
PSİ104 |
2 |
2 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
Herhangi bir ön koşul ders alınması gerekmemektedir. |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, psikoloji alanında kullanılan istatistiksel yöntemlere dair temel bilgiyi öğretmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Have knowledge about the application of statistics |
|
|
|
1 |
İstatistiklerin uygulanması hakkında bilgi sahibi olur |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 4 |
2 |
İstatistik I dersinden öğrendiği bilgi ve becerilerini bu derste uygulayarak geliştirir |
Soru-cevap, Mikroöğretim, Kavram haritası, Deney |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
2, 7 |
2 |
İstatistik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
|
|
|
3 |
Learns to apply the statistical information required by the field with package programs |
|
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği istatistik bilgilerini paket programlarla uygulamayı öğrenir |
Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2 |
4 |
Psikolojik olgu ve vaka ile ilgili veriyi istatistiksel analiz etmeyi öğrenir |
Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
|
2, 7 |
4 |
Learns to statistically analyze data related to psychological phenomena and case |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, İstatistiksel Tahminleme, İstatistiksel Karar Alma,Ki-Kare Testi, Regresyon ve Korelasyon Analizi, Zaman Serileri Analizi, İndeksler, Karar Teorisi |
Kaynaklar |
Çömlekçi, N., 2013, Temel İstatistik İlke ve Teknikleri, Nisan Kitabevi,Serper, Ö., 2010, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi Gürsakal, N., 2013, Çıkarımsal İstatistik, Dora Yayınevi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları |
|
1 . Hafta |
Sampling and Sampling Distributions |
|
2 . Hafta |
Sampling and Sampling Distributions- II |
|
2 . Hafta |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları-II |
|
3 . Hafta |
İstatistiksel Tahminleme |
|
3 . Hafta |
Statistical Estimation |
|
4 . Hafta |
Statistical Estimation -II |
|
4 . Hafta |
İstatistiksel Tahminleme-II |
|
5 . Hafta |
İstatistiksel Karar Alma |
|
5 . Hafta |
Statistical Decision Making |
|
6 . Hafta |
Statistical Decision Making- II |
|
6 . Hafta |
İstatistiksel Karar Alma-II |
|
7 . Hafta |
Ki-Kare Testi |
|
7 . Hafta |
Chi-Square Test |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Regresyon ve Korelasyon Analizi |
|
9 . Hafta |
Regression and Correlation Analysis |
|
10 . Hafta |
Regression and Correlation Analysis |
|
10 . Hafta |
Regresyon ve Korelasyon Analizi |
|
11 . Hafta |
Zaman Serileri Analizi |
|
11 . Hafta |
Time Series Analysis |
|
12 . Hafta |
Indexes |
|
12 . Hafta |
İndeksler |
|
13 . Hafta |
Karar Teorisi |
|
13 . Hafta |
Decision Theory |
|
14 . Hafta |
Review of the semester |
|
14 . Hafta |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
15 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
15 . Hafta |
General Evaluation |
|
16 . Hafta |
Final |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final |
1 |
40 |
Performans Ödevi |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders saati |
14 |
2 |
28 |
döküman inceleme |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Sözlü değerlendirme |
1 |
20 |
20 |
Performans ödevi |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
18 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
136 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review.
|
|
|
|
X |
|
2 |
Knows and applies information technologies required by the field of psychology. |
|
|
|
|
X |
3 |
Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. |
X |
|
|
|
|
4 |
Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. |
|
|
X |
|
|
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
X |
|
|
|
|
6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. |
X |
|
|
|
|
7 |
Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
|
|
|
X |
|
8 |
Require the field of psychology for service to society |
X |
|
|
|
|
10 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
11 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
12 |
It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. |
X |
|
|
|
|
13 |
Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
|
9 |
Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications. |
|