Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İSTATİSTİK II PSİ104 2 2 2 5,0
Önkoşul(lar)-var ise Herhangi bir ön koşul ders alınması gerekmemektedir.
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, psikoloji alanında kullanılan istatistiksel yöntemlere dair temel bilgiyi öğretmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Have knowledge about the application of statistics
1 İstatistiklerin uygulanması hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Kısa Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 4
2 İstatistik I dersinden öğrendiği bilgi ve becerilerini bu derste uygulayarak geliştirir Soru-cevap, Mikroöğretim, Kavram haritası, Deney Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 2, 7
2 İstatistik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Learns to apply the statistical information required by the field with package programs
3 Alanın gerektirdiği istatistik bilgilerini paket programlarla uygulamayı öğrenir Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 2
4 Psikolojik olgu ve vaka ile ilgili veriyi istatistiksel analiz etmeyi öğrenir Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay 2, 7
4 Learns to statistically analyze data related to psychological phenomena and case
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, İstatistiksel Tahminleme, İstatistiksel Karar Alma,Ki-Kare Testi, Regresyon ve Korelasyon Analizi, Zaman Serileri Analizi, İndeksler, Karar Teorisi
Kaynaklar
Çömlekçi, N., 2013, Temel İstatistik İlke ve Teknikleri, Nisan Kitabevi,Serper, Ö., 2010, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi Gürsakal, N., 2013, Çıkarımsal İstatistik, Dora Yayınevi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları
1 . Hafta Sampling and Sampling Distributions
2 . Hafta Sampling and Sampling Distributions- II
2 . Hafta Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları-II
3 . Hafta İstatistiksel Tahminleme
3 . Hafta Statistical Estimation
4 . Hafta Statistical Estimation -II
4 . Hafta İstatistiksel Tahminleme-II
5 . Hafta İstatistiksel Karar Alma
5 . Hafta Statistical Decision Making
6 . Hafta Statistical Decision Making- II
6 . Hafta İstatistiksel Karar Alma-II
7 . Hafta Ki-Kare Testi
7 . Hafta Chi-Square Test
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Regresyon ve Korelasyon Analizi
9 . Hafta Regression and Correlation Analysis
10 . Hafta Regression and Correlation Analysis
10 . Hafta Regresyon ve Korelasyon Analizi
11 . Hafta Zaman Serileri Analizi
11 . Hafta Time Series Analysis
12 . Hafta Indexes
12 . Hafta İndeksler
13 . Hafta Karar Teorisi
13 . Hafta Decision Theory
14 . Hafta Review of the semester
14 . Hafta Dönemin gözden geçirilmesi
15 . Hafta Genel Değerlendirme
15 . Hafta General Evaluation
16 . Hafta Final
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa Sınav 2 30
Ara Sınav 1 30
Final 1 40
Performans Ödevi 0 0
Sınav 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders saati 14 2 28
döküman inceleme 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Sözlü değerlendirme 1 20 20
Performans ödevi 1 10 10
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 18 18
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 136
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 He/she has theoretical and applied current/scientific knowledge by evaluating the reliability and validity of psychology review. X
2 Knows and applies information technologies required by the field of psychology. X
3 Psychology knows that it will always consider legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles within its fields of activity. X
4 Determines the problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, knowledge and evidence. X
5 Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. X
6 Collaborates with sub-branches of psychology and close disciplines on research/development/implementation. X
7 Participates and takes responsibility in individual and group processes for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standard tests, questionnaire, interview principles and techniques, case recording, etc.). X
8 Require the field of psychology for service to society X
10 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. X
11 Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan/olmayan kişi, kurum (kamu/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) yazılı ve sözlü iletişim kurar. X
12 It plans the professional development of the psychology field and the employees under its responsibility, and manages and follows the process. X
13 Güvenilirlik ve geçerlilik değerlendirmeleri, psikolojik testlerin ve ölçümlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu değerlendirmeler psikolojik araştırma ve uygulamalarda çok önemli bir rol oynamaktadır.
9 Reliability and validity assessments are methods used to evaluate the accuracy and dependability of psychological tests and measurements. These assessments play a crucial role in psychological research and applications.