Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Has theoretical and practical current/scientific knowledge of the field of psychology by evaluating reliability and validity. |
|
|
|
1 |
Güvenilirlik ve geçerliliği değerlendirerek psikoloji alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı güncel/bilimsel bilgiye sahiptir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini bilir ve uygular. |
Soru-cevap |
Sözlü Değerlendirme |
3 |
2 |
Knows and applies the information technologies required by the field of psychology. |
|
|
|
3 |
Knows that legislation, law, human rights and human dignity, professional ethical values and principles will always be taken into consideration within the fields of psychology activities. |
|
|
|
3 |
Psikoloji faaliyet alanlarında mevzuat, hukuk, insan hakları ve insan onuru, mesleki etik değer ve ilkelerin her zaman dikkate alınacağını bilir. |
Anlatım |
Performans Ödevi |
4 |
4 |
Psikoloji alanı ile ilgili problemleri tespit eder, bilimsel problem çözme ilke ve tekniklerine, bilgi ve kanıtlara dayalı çözümlere ulaşır. |
Kavram haritası |
Sınav |
4, 7 |
4 |
Identifies problems related to the field of psychology, reaches solutions based on scientific problem solving principles and techniques, information and evidence. |
|
|
|
5 |
Participates in education, training, practice, management, social, cultural, artistic and professional activities required by the field of psychology. |
|
|
|
5 |
Psikoloji alanının gerektirdiği eğitim, öğretim, uygulama, yönetim, sosyal, kültürel, sanatsal ve mesleki faaliyetlere katılır. |
|
|
|
6 |
Psikolojinin alt dalları ve ilgili disiplinlerle araştırma/geliştirme/uygulama konularında işbirliği yapar. |
|
|
|
6 |
Collaborates with sub-branches of psychology and related disciplines in research/development/practice. |
|
|
|
7 |
Participates in individual and group processes and takes responsibility for the development of the field of psychology (literature review, R&D, scale development, standardized tests, survey, interview principles and techniques, case recording, etc.). |
|
|
|
7 |
Bireysel ve grup süreçlerine katılır ve psikoloji alanının gelişimi için sorumluluk alır (literatür taraması, Ar-Ge, ölçek geliştirme, standartlaştırılmış testler, anket, görüşme ilke ve teknikleri, vaka kaydı vb.). |
|
|
|
8 |
Topluma hizmet için psikoloji alanının gerektirdiği kişisel ve mesleki gelişimde yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve uygular. |
|
|
|
8 |
Adopts and applies lifelong learning in personal and professional development required by the field of psychology to serve the society. |
|
|
|
9 |
Adopts the principle of critical thinking while transferring knowledge and skills to applications in professional activity areas. |
|
|
|
9 |
Mesleki faaliyet alanlarında bilgi ve becerilerini uygulamalara aktarırken eleştirel düşünmeyi ilke edinir. |
|
|
|
10 |
Psikoloji alanında uzman olan/olmayan kişi, kurum (resmi/özel) ve kuruluşlarla (STK, yardım meslek kuruluşları) Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
|
|
10 |
To be able to communicate verbally and in writing with people, institutions (public/private) and organizations (NGOs, aid professional organizations) who are/are not experts on issues related to psychology by using Turkish and foreign language knowledge. |
|
|
|
11 |
To be able to communicate verbally and in writing with people, institutions (public/private) and organizations (NGOs, aid professional organizations) who are/are not experts on issues related to psychology by using Turkish and foreign language knowledge. |
|
|
|
11 |
Psikoloji alanının ve sorumluluğunda çalışanların mesleki gelişimini planlar, yönetir ve izler. |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
Plans the professional development of the field of psychology and those working under his/her responsibility, manages and monitors the process. |
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|