ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ |
OATA204 |
4 |
4 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. YASİN CEMAL GALATA |
Dersin Amacı |
Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğindeki direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bir bilgi birikimi ve kültür kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir. |
|
|
|
2 |
Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir. |
|
|
|
3 |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir. |
|
|
|
4 |
Mustafa Kemal Atatürkün Türkiyenin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması fikrini çağdaş yaşam ile ilişkilendirir |
|
|
|
5 |
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında açıklar |
|
|
|
6 |
T.B.M.M. nin neden, nasıl açıldığını ve faaliyetlerini tanımlar |
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri, yıkılmış bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Atatürk ilke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem Türkiye tarihi. |
Kaynaklar |
- GÖYÜNÇ, Nejat,Atatürk ve Milli Mücadele , Edt. SEMİZ, Yaşar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi,
- ARMAOĞLU, Fahir 20. yy Siyasi Tarihi, AYBARS Ergün Türkiye Cumhuriyeti Tarihi.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve o dönemi ilgilendiren kavramların tanımı (İnkılap, İhtilal, Islahat,Tekamül, Batılılaşma vs. gibi ) |
|
2 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenleri ve yıkılışının nedenlerinin açıklanması |
|
3 . Hafta |
Osmanlı imparatorluğunda devletin yıkılmaması için yapılan yenileşme hareketleri ve izahı |
|
4 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda demokratikleşme ve cumhuriye giden yol (Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı 1.ve II Meşrutiyet hareketleri). |
|
5 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda meydan gelen düşünce akınları ve izahı (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık) |
|
6 . Hafta |
Osmanlı tarihinde azınlıkların faaliyetleri özelliklede Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve bu güne olan yansımaları |
|
7 . Hafta |
Birinci Dünya savaşının çıkış nedenleri ve Osmanlı Devletinin savaşa katılış |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa nın tepkis |
|
10 . Hafta |
Mustafa Kemal Paşa nın Samsun a çıkması düşüncesinin uygulamaya başlaması ordu ve mülki idere ile temas kurması. |
|
11 . Hafta |
Milli mücadele için atılan ilk adımlar:Amasya Genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri ve bu kongrelerin milli mücadele içindeki yeri ve önem |
|
12 . Hafta |
Kuvayi Milliye ve Misakı Milli teşkilatlarının kurulmaları ve meydane gelen siyasi gelişmeler |
|
13 . Hafta |
TBMM açılması ve istklal savaşı yönetimini eline almas |
|
14 . Hafta |
Mondros ateşkes anlaşması hükümlerinin uygulanması ve Türkiye ye yönelik tehditler açısından değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Türkiye Cumhuriyet’inin Kurulması |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
20 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy.
|
2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems.
|
3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist.
|
4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work.
|
5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy.
|
6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues.
|
7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge.
|
8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system.
|
9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills.
|
10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices.
|
11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise.
|
|