FİZYOLOJİ |
OSAG105 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılması ve öğrencilerin insan vücudunun yapı ve işleyişi ile ilgili öğrendikleri bilgileri, diğer bilimleri öğrenme aşamasında temel oluşturmak adına kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define the concept of physiology (study of normal function). |
|
|
|
1 |
Fizyoloji (normal fonksiyonun çalışması) kavramını tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
İnsan vücudunun kimyasal, hücresel, dokusal düzeyde organizasyonu ve işlevsel organizasyonunu açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Explain the organization and functional organization of the human body at the chemical, cellular and textural level. |
|
|
|
3 |
Explain the structural features of all body systems. |
|
|
|
3 |
Tüm vücut sistemlerinin yapısal özelliklerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Vücutta genel düzenleme mekanizmalarını ve işlevlerini açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Explain the general regulation mechanisms and functions in the body. |
|
|
|
5 |
Explain the roles of organ systems in homeostasis. |
|
|
|
5 |
Organ sistemlerinin homeostazdaki rollerini açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
Sağlıklı yaşam için Sindirim, Solunum, Kan, Dolaşım ve Boşaltım işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini ve aralarındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini tanımlayabilir. |
|
|
|
6 |
For a healthy life, he/she can define how Digestive, Respiratory, Blood, Circulatory and Excretion functions occur and how the relationship between them is regulated. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji, Hücre Fizyolojisi, Sinir ve Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Dolaşım Sistemi Fizyolojisi, Solunum Sistemi Fizyolojisi konuları işlenecektir |
Kaynaklar |
1. Guyton Hall “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-558-9)
2. Ganong “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-826-9) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Fizyolojide temel kavram ve terimleri, Homeostaz |
|
1 . Hafta |
Basic concepts and terms in physiology, Homeostasis
|
|
2 . Hafta |
Cells and tissues |
|
2 . Hafta |
Hücre ve dokular |
|
3 . Hafta |
Uyarılabilir dokular ve kas sistemi |
|
3 . Hafta |
Excitable tissues and musculature |
|
4 . Hafta |
Respiratory system |
|
4 . Hafta |
Solunum sistemi |
|
5 . Hafta |
Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları |
|
5 . Hafta |
Transport and functions of oxygen and carbon dioxide in the blood |
|
6 . Hafta |
Functions of the heart, blood and lymph circulation and fluid-electrolytes |
|
6 . Hafta |
Kalbin fonksiyonları, kan ve lenf dolaşımı ve sıvı-elektrolitler |
|
7 . Hafta |
Kanın bileşenleri |
|
7 . Hafta |
Components of blood |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Sinir sistemi |
|
9 . Hafta |
Nervous system |
|
10 . Hafta |
Immune system |
|
10 . Hafta |
İmmün sistem |
|
11 . Hafta |
Endokrin sistem |
|
11 . Hafta |
Endocrine system |
|
12 . Hafta |
Excretory system |
|
12 . Hafta |
Boşaltım sistemi |
|
13 . Hafta |
Sindirim sistemi ve Üreme sistemi |
|
13 . Hafta |
Digestive system and Reproductive system |
|
14 . Hafta |
Sense organs |
|
14 . Hafta |
Duyu organları |
|
15 . Hafta |
Vücutta bulunan bezler |
|
15 . Hafta |
Glands in the body |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy.
|
2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems.
|
3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist.
|
4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work.
|
5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy.
|
6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues.
|
7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge.
|
|
|
|
|
X |
8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system.
|
9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills.
|
10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices.
|
11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise.
|
|