FİZYOTERAPİ YÖNTEMLERİ |
FTR112 |
2 |
2 |
4 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi BUKET KILIÇ |
Dersin Amacı |
Termal ve nontermal uygulamaların, elektroterapi cihazlarının kas iskelet sistemi üzerine etkileri ve bu cihazların kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı hedefler. Fizyoterapi teknikerinin meslek hayatında karşılaşabileceği hastalardaki problemleri, tedavi etme kapasitelerini arttırmayı sağlar. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the concepts in electrotherapy. |
|
|
|
1 |
Elektroterapideki kavramları açıklar. |
|
|
|
2 |
Elektroterapi cihazlarinin kullanım becerisini sunar. |
|
|
|
2 |
Provides the ability to use electrotherapy devices. |
|
|
|
3 |
Explain the modalities used in electrotherapy. |
|
|
|
3 |
Elektroterapide kullanilanilan modaliteleri açıklar. |
|
|
|
4 |
Termal uygulamaları açıklar. |
|
|
|
4 |
Explains thermal applications. |
|
|
|
5 |
Explains nonthermal applications. |
|
|
|
5 |
Nontermal uygulamaları açıklar. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Elektroterapiye giriş ve kavramlar, galvanik akım ve uygulaması, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların özellikleri ve uygulaması, ultrason, manyetik alan, laserin tanımı, içeriği ve uygulamalarını içermektedir. |
Kaynaklar |
1- Özdinçler A.R. (2019). Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Medikal Yayıncılık.
2- Kırdı, N., & Şimşek, N. (2016). Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Hipokrat Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Elektroterapiye giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to electrotherapy |
|
2 . Hafta |
Straight Currents |
|
2 . Hafta |
Düz Akımlar |
|
3 . Hafta |
Alçak frekanslı akımlar |
|
3 . Hafta |
Low frequency currents |
|
4 . Hafta |
NMES and Diadynamic currents |
|
4 . Hafta |
NMES ve Diadinamik akımlar |
|
5 . Hafta |
TENS ve ESWT |
|
5 . Hafta |
TENS and ESWT |
|
6 . Hafta |
General application |
|
6 . Hafta |
Genel uygulama |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Orta frekanslı akımlar |
|
9 . Hafta |
Medium frequency currents |
|
10 . Hafta |
High frequency currents |
|
10 . Hafta |
Yüksek frekanslı akımlar |
|
11 . Hafta |
Yüzeyel sıcak ve soğuk fizyoterapi ajanları |
|
11 . Hafta |
Superficial hot and cold physiotherapy agents |
|
12 . Hafta |
Ultrasound |
|
12 . Hafta |
Ultrason |
|
13 . Hafta |
Magnetoterapi ve Laser |
|
13 . Hafta |
Magnetotherapy and Laser |
|
14 . Hafta |
General application |
|
14 . Hafta |
Genel uygulama |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
1 |
30 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16 xders saati) |
1 |
24 |
24 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
İnternette tarama, araştırma |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
28 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
20 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
6 |
96 |
|
1 |
18 |
18 |
|
1 |
24 |
24 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
210 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy.
|
|
|
|
X |
|
2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems.
|
|
X |
|
|
|
3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist.
|
|
|
|
X |
|
4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work.
|
|
X |
|
|
|
5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy.
|
|
X |
|
|
|
6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills.
|
|
|
|
X |
|
10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices.
|
|
|
|
X |
|
11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
|
X |
|
|
|
12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise.
|
|
X |
|
|
|
|