KARİYER PLANLAMA |
OSAG601 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. KEREM CAN KIRIMÇA |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kariyer planlama ve kariyerle ilişkili kavramlar konusunda bilgi vererek onların ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, örgün eğitim sonrasında kariyerini planlama ve geliştirme konusunda neler yapabileceklerine ilişkin bilgi ve farkındalık kazandırmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramlar, Kuramsal Kariyer Yaklaşımları, Kariyer Planlama ve Önemi, Bireysel Kariyer Planlama, Bireysel Kariyer Planlamada Bireyin, Yöneticilerin ve Örgütün Sorumlulukları, Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, Örgütsel Kariyer Planlama, Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, Özgeçmiş ve İş Görüşmesi Formatı Hazırlama. İki saatlik ders süresinin 1 saati ders konularına , diğer 1 saati Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisince hazırlanan kariyer modüllerine (videolar) ayrılmıştır. |
Kaynaklar |
1. Anafarta N.Orta Düzey Yöneticilerin Kariyer Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(2),s.1-17, 2001. 2. Barutçugil İ. Performans Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şt. 1. Baskı, İstanbul, 2002. 3. Özçelik M.Yönetici Hemşirelerin Kariyer Planlama Faaliyetlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,2005.(Danışman: Yrd.Doç.Dr.Nefise Bahçecik). 4. Kaynak T., İnsan Kaynakları Planlaması, Alfa Basın Yayım Dağıtım, 2. Baskı, İstanbul, 1996 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kariyer ve Kariyer İle İlişkili Kavramlar |
|
2 . Hafta |
Kuramsal Kariyer Yaklaşımları |
|
3 . Hafta |
Kariyer Planlama ve Önemi |
|
4 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlama, CBİK Kariyer modülü 1 |
|
5 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, CBİK Kariyer modülü 2,3 |
|
6 . Hafta |
Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, CBİK Kariyer modülü 3,4 |
|
7 . Hafta |
Özgeçmiş hazırlama ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, CBİK Kariyer modülü 5-6 |
|
10 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, CBİK Kariyer modülü 7-8 |
|
11 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Uygulamaları, CBİK Kariyer modülü 9-10 |
|
12 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları ile ilişkisi |
|
13 . Hafta |
Kariyer Sorunları CBİK Kariyer Modülü 11,12 |
|
14 . Hafta |
İş analizi ve iş tanımı |
|
15 . Hafta |
İş tanımı ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy.
|
2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems.
|
3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist.
|
4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work.
|
5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy.
|
6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues.
|
7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge.
|
8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system.
|
9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills.
|
10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices.
|
11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise.
|
|