ÇOCUK HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ |
FTR203 |
3 |
2 |
1 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUHAMMED CAN ŞAHİN |
Dersin Amacı |
Fizik tedavi teknikerinin hizmet verdiği sağlık kuruluşunda çocukların nörogelişimsel bozukluklarında kas, artrit, skolyoz hastalıklarında rehabilitasyon tedavi programını uygulanması için gerekli bilgileri kazandırmak ve yaygın çocuk hastalıkları hakkında bilgi sahibi olunması. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines pediatric neurological diseases. |
|
|
|
1 |
Pediatrik nörolojik hastalıkları tanımlar. |
|
|
|
2 |
Pediatrik nörolojik hastalık çeşitlerini açıklar. |
|
|
|
2 |
Explain the types of pediatric neurological diseases. |
|
|
|
3 |
Explain cerebral palsy. |
|
|
|
3 |
Serabral paraliziyi açıklar. |
|
|
|
4 |
Pulmoner rehabilitasyonu açıklar. |
|
|
|
4 |
Explain pulmonary rehabilitation. |
|
|
|
5 |
Explain physiotherapy in pediatric neurological diseases. |
|
|
|
5 |
Pediatrik nörolojik hastalıklarda fizyoterapiyi açıklar. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Normal gelişim, çocuğun nörolojik muayenesi ve testleri, riskli bebek takibi, serebral palsi nedir ve risk faktörleri, serebral palsideki fizik muayene bulguları nelerdir, serebral palside fizik tedavi, spina bifida da fizik tedavi, muskuler distirofilerde fizik tedavi, miyotonilerde fizik tedavi , doğumsal brakiyal pleksus yaralanmalarinda fizik tedavi, pulmoner rehabilitasyon, çocukluk çağında kullanılan ortezler |
Kaynaklar |
1- Oğuz, H., Dursun, E., & Dursun, N. (2004).Tıbbi rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitabevleri
2- Karaduman, A., & Yımaz, Ö.T. (2019). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 2. Hipokrat Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Normal gelişim |
|
1 . Hafta |
Normal development |
|
2 . Hafta |
Child's Neurological Examination and Tests |
|
2 . Hafta |
Çocuğun Nörolojik Muayenesi Ve Testleri |
|
3 . Hafta |
Riskli Bebek Takibi |
|
3 . Hafta |
Risky Baby Tracking |
|
4 . Hafta |
What Is Cerebral Palsy And Its Risk Factors |
|
4 . Hafta |
Serebral palsi Nedir Ve Risk Faktörleri |
|
5 . Hafta |
Serebral palsideki fizik muayene bulguları nelerdir? |
|
5 . Hafta |
What are the physical examination findings in cerebral palsy? |
|
6 . Hafta |
Physical Therapy in Cerebral Palsy |
|
6 . Hafta |
Serebral Palside Fizik Tedavi |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sinav |
|
9 . Hafta |
Spina Bifida da Fizik Tedavi |
|
9 . Hafta |
Physical Therapy in Spina Bifida |
|
10 . Hafta |
Physical Therapy in Muscular Dystrophy |
|
10 . Hafta |
Muskuler Distirofilerde Fizik Tedavi |
|
11 . Hafta |
Myelopatide Fizik Tedavi |
|
11 . Hafta |
Physical Therapy in Myelopathy |
|
12 . Hafta |
Physiotherapy in Congenital Brachial Plexus Injuries |
|
12 . Hafta |
Doğumsal Brakiyal Pleksus Yaralanmalarinda Fizik Tedavi |
|
13 . Hafta |
Pulmoner Rehabilitasyon |
|
13 . Hafta |
Pulmonary Rehabilitation |
|
14 . Hafta |
Orthoses Used in Childhood |
|
14 . Hafta |
Çocukluk Çağında Kullanılan Ortezler |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
30 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
26 |
26 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
4 |
64 |
|
1 |
20 |
20 |
|
1 |
34 |
34 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
180 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy. |
X |
|
|
|
|
2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems. |
X |
|
|
|
|
3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist. |
X |
|
|
|
|
4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work. |
X |
|
|
|
|
5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy. |
X |
|
|
|
|
6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues. |
X |
|
|
|
|
7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge. |
X |
|
|
|
|
8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system. |
X |
|
|
|
|
9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills. |
X |
|
|
|
|
10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices. |
X |
|
|
|
|
11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
X |
|
|
|
|
12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise. |
X |
|
|
|
|
|