| BEDEN EĞİTİMİ VE EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
FTR118 |
2 |
2 |
2 |
4,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Ön Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi RIDVAN ÖNER |
| Dersin Amacı |
Kas yapısı, kas lifi tipleri, egzersiz ile ilgili temel fizyolojik bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Defines muscle structure. |
|
|
|
| 1 |
Kas yapısını tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 9 |
| 2 |
Kas lifi tiplerini ve kas kasılma tiplerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 8, 9 |
| 2 |
Defines muscle fiber types and muscle contraction types. |
|
|
|
| 3 |
Explain the physiological effect of exercise on body systems. |
|
|
|
| 3 |
Egzersizin vücut sistemlerindeki fizyolojik etkisini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 7, 9 |
| 4 |
Kas kısalığı ve kuvvetinin ölçülmesini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 9 |
| 4 |
Explains the measurement of muscle shortness and strength. |
|
|
|
| 5 |
Explain the effects of physical education on people. |
|
|
|
| 5 |
Beden eğitiminin insan üzerindeki etkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 9 |
| 6 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Kas yapısı, kas lifi tipleri,egzersiz tipleri ve egzersizin vücuda etkileridir. |
| Kaynaklar |
| 1- Ünal, M. (2019). Egzersiz Fizyolojisi. Hipokrat Kitabevi.
2- Ergün, N. & Baltacı, G. (2018). Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri. Hipokrat Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Egzersiz fizyolojisine giriş, genel bilgiler |
|
| 1 . Hafta |
Introduction to exercise physiology, general information |
|
| 2 . Hafta |
Muscle physiology |
|
| 2 . Hafta |
Kas fizyolojisi |
|
| 3 . Hafta |
Dolaşım sistemi ve egzersiz |
|
| 3 . Hafta |
Circulatory system and exercise |
|
| 4 . Hafta |
Respiratory system and exercise |
|
| 4 . Hafta |
Solunum sistemi ve egzersiz |
|
| 5 . Hafta |
Endokrin sistem ve egzersiz |
|
| 5 . Hafta |
Endocrine system and exercise |
|
| 6 . Hafta |
Thermoregulation mechanisms in exercise |
|
| 6 . Hafta |
Egzersizde termoregülasyon mekanizmaları |
|
| 7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
| 7 . Hafta |
An overview |
|
| 8 . Hafta |
Midterm |
|
| 8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
| 9 . Hafta |
Su altı fizyolojisi |
|
| 9 . Hafta |
Underwater physiology |
|
| 10 . Hafta |
High altitude physiology |
|
| 10 . Hafta |
Yüksek irtifa fizyolojisi |
|
| 11 . Hafta |
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri ile egzersiz planlama, yoga ve fizyoterapide pilates |
|
| 11 . Hafta |
The effects of physical education and sports on the human organism and exercise planning, yoga and pilates in physiotherapy. |
|
| 12 . Hafta |
Evaluation of muscle shortness and flexibility with posture analysis |
|
| 12 . Hafta |
Postür analizi ile kas kısalık ve esnekliğinin değerlendirilmesi |
|
| 13 . Hafta |
Antropometrik ölçümler ve beden eğitimi ile ilişkisi |
|
| 13 . Hafta |
Anthropometric measurements and their relationship with physical education |
|
| 14 . Hafta |
Measurement and development of muscle strength |
|
| 14 . Hafta |
Kas kuvvetinin ölçülmesi ve geliştirilmesi |
|
| 15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
| 15 . Hafta |
An overview |
|
| 16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Kısa Sınav |
1 |
30 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| SMS-1181 |
1 |
12 |
12 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
-3 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
18 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
4 |
64 |
|
1 |
6 |
6 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Defines the basic concepts of physiotherapy. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Its field describes related health problems, situations that limit the independence of the individual, and expresses the solution of clinical problems. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Performs electrotherapy applications with a physical therapy physician and/or physiotherapist. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
Takes responsibility individually and as a team member in physiotherapy practices, carries out independent and collective work. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
It refers to the knowledge and skills that can take part in private and public institutions operating in the field of physiotherapy. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
It offers the ability to search for resources, access information and use information resources correctly on professional issues. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Defines basic medical sciences, expresses basic anatomy and basic physiology knowledge. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Explain the anatomy of the musculoskeletal system. |
X |
|
|
|
|
| 9 |
Demonstrates basic physical therapy practice skills. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Defines the basic concepts of health, provides the ability to apply basic health practices. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
Provides the ability to inform relevant persons and / or institutions when necessary in her professional life, and to convey her thoughts and solution proposals in writing and orally. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
It collects, analyzes and reports the data of the individuals it serves, and offers solutions to combat any problems that may arise. |
X |
|
|
|
|
|