Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ OATA204 4 4 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. YASİN CEMAL GALATA
Dersin Amacı

Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğindeki direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bir bilgi birikimi ve kültür kazandırmayı amaçlar.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
2 Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
3 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir.
4 Mustafa Kemal Atatürkün Türkiyenin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması fikrini çağdaş yaşam ile ilişkilendirir
5 Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında açıklar
6 T.B.M.M. nin neden, nasıl açıldığını ve faaliyetlerini tanımlar
Dersin İçeriği

Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri, yıkılmış bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Atatürk ilke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem Türkiye tarihi.

Kaynaklar
  • GÖYÜNÇ, Nejat,Atatürk ve Milli Mücadele , Edt. SEMİZ, Yaşar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 
  • ARMAOĞLU, Fahir 20. yy Siyasi Tarihi, AYBARS Ergün Türkiye Cumhuriyeti Tarihi.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve o dönemi ilgilendiren kavramların tanımı (İnkılap, İhtilal, Islahat,Tekamül, Batılılaşma vs. gibi )
2 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenleri ve yıkılışının nedenlerinin açıklanması
3 . Hafta Osmanlı imparatorluğunda devletin yıkılmaması için yapılan yenileşme hareketleri ve izahı
4 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunda demokratikleşme ve cumhuriye giden yol (Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı 1.ve II Meşrutiyet hareketleri).
5 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunda meydan gelen düşünce akınları ve izahı (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık)
6 . Hafta Osmanlı tarihinde azınlıkların faaliyetleri özelliklede Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve bu güne olan yansımaları
7 . Hafta Birinci Dünya savaşının çıkış nedenleri ve Osmanlı Devletinin savaşa katılış
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa nın tepkis
10 . Hafta Mustafa Kemal Paşa nın Samsun a çıkması düşüncesinin uygulamaya başlaması ordu ve mülki idere ile temas kurması.
11 . Hafta Milli mücadele için atılan ilk adımlar:Amasya Genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri ve bu kongrelerin milli mücadele içindeki yeri ve önem
12 . Hafta Kuvayi Milliye ve Misakı Milli teşkilatlarının kurulmaları ve meydane gelen siyasi gelişmeler
13 . Hafta TBMM açılması ve istklal savaşı yönetimini eline almas
14 . Hafta Mondros ateşkes anlaşması hükümlerinin uygulanması ve Türkiye ye yönelik tehditler açısından değerlendirilmesi
15 . Hafta Türkiye Cumhuriyet’inin Kurulması
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 14 2 28
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 20 20
SMS-1181 1 24 24
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Oral and Dental Health Assistant people who receive non-formal training; know body systems. Head and neck observations have basic information about morphological, anatomical, histological and cross-sectional features.
2 Can effectively master the professional concepts, theories and practices used in the field of Oral and Dental Health Assistant. Have the ability to interpret and evaluate data, identify and analyze problems and develop solutions based on evidence by using the basic level of knowledge and skills acquired.
3 Recognizes the branches of dentistry, diseases and treatment processes, and knows the duties and responsibilities of the dental assistant in these processes.
4 Have the knowledge and skills to use modern methods and technologies used in the field of Oral and Dental Health.
5 Recognizes the hand tools and devices used in the clinical practice of dentistry, gains the knowledge and skills to prepare the patient before the treatment, to prepare the instruments and to assist the physician during the treatment.
6 Gains basic knowledge and skills about the contents, properties and manipulation of materials used in dental practices.
7 Knows and applies the concepts and practices of four-handed dentistry and gains the ability to take an active role in dentistry teamwork.
8 Recognizes and learns to use information technologies needed in patient registration, preservation of records and processing and monitoring of treatment processes in dentistry.
9 She learns the importance of protecting human health and the environment and gains the ability to apply it in her professional life, so that she has sufficient knowledge about infectious diseases in dentistry and acquires the ability to control infection.
10 Knows basic social responsibility, ethical, scientific values ​​and social security rights in the field of health and uses them in his professional life. Knows the role of dental assistant in preventive dentistry practices and assists the physician.
11 Able to follow information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the general level of European Language Portfolio A2
12 Gains analytical thinking and problem solving ability. When necessary, he can use these gains as a member of professional teamwork and plays an active role in ensuring the functioning and order of the working environment. Gains communication skills with the patient.