İMPLANTOLOJİDE DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK YARDIMCILIĞI |
ADS205 |
3 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi AYKUT HURMA |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin İmplant sistemlerini ve parçalarını tanıması, İmplant uygulamalarındaki cerrahi prosedürü öğrenmesi, İmplant uygulamalarında hasta nın dosyasının hazırlanmasını ve sürecin takip ve organizasyonunu öğrenmesi, İmplant üstü protez uygulamalarını bilerek, bu süreçte hekime yardım edebilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines general concepts related to implantology. |
|
|
|
1 |
İmplantoloji ile ilgili genel kavramları tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
5 |
2 |
İmplant sistemleri ve cerrahi uygulamaları sıraya koyar. İmplant cerrahisi malzemelerini sayar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
5 |
2 |
Puts implant systems and surgical applications in order. Counts implant surgery materials. |
|
|
|
3 |
Recognizes the materials and tools used in implant treatments and helps the physician by associating them with the procedures. |
|
|
|
3 |
İmplant tedavilerinde kullanılan malzeme ve aletleri tanır ve yapılan işlemlerle ilişkilendirerek hekime yardım eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
6 |
4 |
İmplant üstü sabit ve hareketli protez kavramlarını söyler. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
7 |
4 |
Tells the concepts of fixed and removable prosthesis on implant. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İmplantolojiye giriş ve tanımı. Diagnoz, Endikasyon ve Kontraendikasyonlar,İmplant Sistemleri ve Cerrahi Uygulamalar,İmplant sisteminde kullanılan parçalar ve aletler İmmediat İmplantasyon; İmmediat yükleme ; Endikasyon ve Uygulama teknikleri,İmplant Tedavisinde Diş Hekimi Yardımcısının Görevleri,İmplant Cerrahi Seti,İmplant üstü protetik tedavi uygulamaları,İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri,Total Dişsizlikte İmplant Üstü Hareketli Protez Uygulamaları,Locator implant sistemi,Parsiyel Dişsizlikte İmplant Üstü Protez Uygulamaları,Rejenerasyonu Teknikleri.,İmplantolojide Cerrahi Komplikasyonlar, Hasta Takip ve Hijyen yöntemleri |
Kaynaklar |
1-Miller M,Ulpee RD, Morkus S; TEMEL İMPLANTOLOJIYE GIRIŞ,MEDYA YAYIN GRUBU
2-Davarpanak M, Martinez H, Kebir M, Tecucianu Y, ORAL İMPLANTOLOJI KLINIK EL KITABI Quintessence yayıncılık 2004
3-Biomed 3i firmasının ppt sunumları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
İmplantolojiye giriş ve tanımı. Diagnoz, Endikasyon ve Kontraendikasyonlar |
|
1 . Hafta |
Introduction and definition of implantology. Diagnosis, Indications and Contraindications |
|
2 . Hafta |
Implant Systems and Surgical Applications |
|
2 . Hafta |
İmplant Sistemleri ve Cerrahi Uygulamalar |
|
3 . Hafta |
İmplant sisteminde kullanılan parçalar ve aletler |
|
3 . Hafta |
Parts and instruments used in the implant system |
|
4 . Hafta |
Immediate Implantation; Immediate loading; Indication and Application techniques |
|
4 . Hafta |
İmmediat İmplantasyon; İmmediat yükleme ; Endikasyon ve Uygulama teknikleri |
|
5 . Hafta |
İmplant Tedavisinde Diş Hekimi Yardımcısının Görevler |
|
5 . Hafta |
Duties of Assistant Dentist in Implant Treatment |
|
6 . Hafta |
Implant Surgery Set |
|
6 . Hafta |
İmplant Cerrahi Seti |
|
7 . Hafta |
İmplant üstü protetik tedavi uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Implant prosthetic treatment applications |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri |
|
9 . Hafta |
Impression Techniques in Implant-Top Prostheses |
|
10 . Hafta |
Implant-Top Removable Prosthesis Applications in Total Edentity |
|
10 . Hafta |
Total Dişsizlikte İmplant Üstü Hareketli Protez Uygulamaları |
|
11 . Hafta |
Locator implant sistemi |
|
11 . Hafta |
Locator implant system |
|
12 . Hafta |
Implant Top Prosthesis Applications in Partial Edentosis |
|
12 . Hafta |
Parsiyel Dişsizlikte İmplant Üstü Protez Uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Yönlendirilmiş doku rejenerasyonu teknikleri. |
|
13 . Hafta |
Guided tissue regeneration techniques. |
|
14 . Hafta |
Surgical Complications, Patient Follow-up and Hygiene methods in Implantology |
|
14 . Hafta |
İmplantolojide Cerrahi Komplikasyonlar, Hasta Takip ve Hijyen yöntemleri |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
1 |
16 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
16 |
16 |
Final |
1 |
26 |
26 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
74 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Assistant people who receive non-formal training; know body systems. Head and neck observations have basic information about morphological, anatomical, histological and cross-sectional features.
|
2 |
Can effectively master the professional concepts, theories and practices used in the field of Oral and Dental Health Assistant. Have the ability to interpret and evaluate data, identify and analyze problems and develop solutions based on evidence by using the basic level of knowledge and skills acquired.
|
3 |
Recognizes the branches of dentistry, diseases and treatment processes, and knows the duties and responsibilities of the dental assistant in these processes.
|
4 |
Have the knowledge and skills to use modern methods and technologies used in the field of Oral and Dental Health.
|
5 |
Recognizes the hand tools and devices used in the clinical practice of dentistry, gains the knowledge and skills to prepare the patient before the treatment, to prepare the instruments and to assist the physician during the treatment.
|
6 |
Gains basic knowledge and skills about the contents, properties and manipulation of materials used in dental practices.
|
7 |
Knows and applies the concepts and practices of four-handed dentistry and gains the ability to take an active role in dentistry teamwork.
|
8 |
Recognizes and learns to use information technologies needed in patient registration, preservation of records and processing and monitoring of treatment processes in dentistry.
|
9 |
She learns the importance of protecting human health and the environment and gains the ability to apply it in her professional life, so that she has sufficient knowledge about infectious diseases in dentistry and acquires the ability to control infection.
|
10 |
Knows basic social responsibility, ethical, scientific values and social security rights in the field of health and uses them in his professional life. Knows the role of dental assistant in preventive dentistry practices and assists the physician.
|
11 |
Able to follow information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the general level of European Language Portfolio A2
|
12 |
Gains analytical thinking and problem solving ability. When necessary, he can use these gains as a member of professional teamwork and plays an active role in ensuring the functioning and order of the working environment. Gains communication skills with the patient.
|
|