ADLİ TIP |
İAY109 |
2 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi AYKUT HURMA |
Dersin Amacı |
Adli tıbbın temel kavramlarını anlatmak ve adli olgularda sağlık personelinin rolünü ve yaklaşımını öğretmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines the concept of forensic medicine. |
|
|
|
1 |
Adli tıp kavramını tanımlar. |
|
|
|
2 |
Olay yeri incelemesinin önemini ve uygun yaklaşımı ifade eder. |
|
|
|
2 |
Express the importance of crime scene investigation and appropriate approach. |
|
|
|
3 |
Lists forensic cases and their relationship to each other using their indicators. |
|
|
|
3 |
Adli vakaları ve göstergelerini kullanarak birbiriyle ilişkisini listeler. |
|
|
|
4 |
İstismar türlerini tanımlar. |
|
|
|
4 |
Defines the types of abuse. |
|
|
|
5 |
Tells the symptoms of alcohol and drug intoxication. |
|
|
|
5 |
Alkol ve uyuşturucu madde intoksikasyon semptomlarını söyler. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Adli Bilimler hakkında genel bilgiler, tarihsel süreç, Adli Tıp Kurumu ve yapılanması, Ölüm kavramı ve alt kavramlar olarak somatik ölüm, hücresel ölüm ve beyin ölümü, Ölümde prosedür ve olay yeri inceleme, Ölüm bulguları ve ölü muayenesi, Postmortem interval, kimlik tespiti ve ölüm nedeni, Ölüm nedeni ve orijin tayinine ilişkin değerlendirmeler, Otopsi, Asfiksiler, Yaralanmalar, mekanik etkilere bağlı yaralar ( künt yaralanmalar, kesici, kesici- delici, kesici- ezici, delici alet yaraları), İntoksikasyonlar, cinsel saldırılar, Hayati tehlike, mutad iştigal, çehrede sabit eser kavramları, yaralama ve öldürme suçları, Sağlık çalışanları ile ilişkili suçlar, Bildirimi zorunlu adli olgular, trafik kazaları |
Kaynaklar |
1.GÜNDOĞMUŞÜ N.(1997). Adli Tıp (Birinci Basamak Hekimler İçin).2. Basım.Ankara.
2.AŞIRDİZER M., YAVUZ S.,ZEYFEOĞLU Yıldıray.(2005).Celal Bayar Üniversitesi Adli Tıp Stajı Ders Notları
3.KNIGHT B., (1995). Adli Tıp.Bilimsel ve Teknik yayınları Çeviri Vakfı (Ed. BİRGEN, Nur).İstanbul.
4.GÖK Şemsi. (1991).Adli Tıp.6.Baskı. Filiz Kitabevi. İstanbul
5.Adli Tıp Kurumu Kanunu, www.mevzuat.gov.tr
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dersin içeriği, tanımı, Adli Bilimler hakkında genel bilgiler, tarihsel süreç, Adli Tıp Kurumu ve yapılanması |
|
1 . Hafta |
Course content, definition, general information about Forensic Sciences, historical process, Forensic Medicine Institution and its structure |
|
2 . Hafta |
The concept of death and its sub-concepts as somatic death, cellular death and brain death |
|
2 . Hafta |
Ölüm kavramı ve alt kavramlar olarak somatik ölüm, hücresel ölüm ve beyin ölümü |
|
3 . Hafta |
Ölümde prosedür ve olay yeri inceleme |
|
3 . Hafta |
Procedure and crime scene investigation in death |
|
4 . Hafta |
Death signs and death examination |
|
4 . Hafta |
Ölüm bulguları ve ölü muayenesi |
|
5 . Hafta |
Postmortem interval, kimlik tespiti ve ölüm nedeni |
|
5 . Hafta |
Postmortem interval, identification and cause of death |
|
6 . Hafta |
Evaluations on cause of death and determination of origin |
|
6 . Hafta |
Ölüm nedeni ve orijin tayinine ilişkin değerlendirmeler |
|
7 . Hafta |
Otopsi |
|
7 . Hafta |
Autopsy |
|
8 . Hafta |
Midterm exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınavı |
|
9 . Hafta |
Asfiksiler |
|
9 . Hafta |
Asphyxias |
|
10 . Hafta |
Injuries, wounds due to mechanical effects (blunt injuries, cutting, cutting-penetrating, sharp-crushing, puncture wounds) |
|
10 . Hafta |
Yaralanmalar, mekanik etkilere bağlı yaralar ( künt yaralanmalar, kesici, kesici- delici, kesici- ezici, delici alet yaraları) |
|
11 . Hafta |
Mekanik etkilere bağlı yaralar (ateşli silah yaraları) |
|
11 . Hafta |
Wounds due to mechanical effects (gunshot wounds) |
|
12 . Hafta |
Wounds due to physical, chemical, biological effects |
|
12 . Hafta |
Fiziksel, kimyasal, biyolojik etkilere bağlı yaralar |
|
13 . Hafta |
İntoksikasyonlar, cinsel saldırılar |
|
13 . Hafta |
Intoxications, sexual assaults |
|
14 . Hafta |
Life threatening, habitual occupation, fixed artifact concepts on the face, injuring and killing crimes, crimes related to healthcare workers |
|
14 . Hafta |
Hayati tehlike, mutad iştigal, çehrede sabit eser kavramları, yaralama ve öldürme suçları, Sağlık çalışanları ile ilişkili suçlar |
|
15 . Hafta |
Bildirimi zorunlu adli olgular, trafik kazaları, ders tekrarı |
|
15 . Hafta |
End of term exam |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
1 |
5 |
5 |
SMS-1181 |
1 |
7 |
7 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
76 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and visual and objective resources, including applications in the field of anesthesia, professionally.
|
2 |
Performs all steps of general anesthesia application, recognizes and intervenes complications that may develop.
|
3 |
Monitored patient care, sedo/analgesia applications, standard equipment in non-operating room anesthesia applications are included in patient preparation and follow-up.
|
4 |
It is aware of the fact that the patient's vital functions are monitored and records are taken with anesthesia forms during the anesthesia applications and regularly records them.
|
5 |
As an individual working in the field of anesthesia, she acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to her duties, rights and responsibilities, and abides by ethical values with the responsibility of teamwork. |
6 |
Performs patient evaluation, material and drug preparation and monitoring before the application of anesthesia.
|
7 |
Uses the medical terminology in the field of profession correctly.
|
|
X |
|
|
|
8 |
Performs safe anesthetic and analgesic applications in the presence of the patient's co-morbidities and in specific types of surgery.
|
9 |
Performs the control, protection, maintenance, preparation for use and use of devices and equipment used in anesthesia and analgesia applications.
|
10 |
Demonstrates awareness, approach and application skills in cardiopulmonary resuscitation.
|
11 |
It ensures patient safety in the recovery room, from the evaluation of all vital functions of the patient to the transfer to the intensive care or patient room.
|
12 |
Comprehends the basic knowledge in the fields of human anatomy and physiology, basic pathology and relates the acquired knowledge to the profession.
|
X |
|
|
|
|
13 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, analyzes and interprets professional developments at national and international level.
|
14 |
Be able to act in accordance with the relevant ethical and basic legal responsibilities in the field of profession.
|
X |
|
|
|
|
|