MİKROBİYOLOJİ |
OSAG130 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜN ÖYKÜ ÖZDEMİR |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı mikrobiyoloji alanında genel bir bilgi ve anlayış kazandırarak bakteriler başta olmak üzere, virüs, küf, maya ve parazitler hakkında bilgi edinmeyi sağlanmaktır. Bu mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, morfolojileri, yaşama koşulları ve tanımlanmaları ile patojen veya fırsatçı mikroorganizmalara bağlı olguların anlaşılması amaçlanmaktadır. Mikroorganizmaların yol açtıkları başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında fikir sahibi olunması, sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramları ve bunlara uygun olarak bilinçli davranmanın sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Gains knowledge about the definition, scope and history of microbiology; Comprehends the methods of classifying and naming microorganisms. |
|
|
|
1 |
Mikrobiyoloji biliminin tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur; mikroorganizmaları sınıflandırma ve isimlendirme yöntemlerini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 9 |
2 |
Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapılarını anlayarak, üremeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 9 |
2 |
Understands the morphological and anatomical structures of bacteria and has information about their reproduction. |
|
|
|
3 |
Gains knowledge about the conditions required for nutrition and reproduction of bacteria and comprehends bacterial reproduction processes. |
|
|
|
3 |
Bakterilerin beslenmesi ve çoğalması için gereken koşullar hakkında bilgi sahibi olur ve bakteriyel üreme süreçlerini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
4 |
Önemli bakteriyel ve viral hastalıkların neler olduğunu görerek bu hastalıklardan korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
4 |
By seeing what are the important bacterial and viral diseases, they have information about the ways of protection from these diseases. |
|
|
|
5 |
By having knowledge about molds, fungi and parasites, they become conscious about the main diseases they cause and ways of protection. |
|
|
|
5 |
Küfler, mantarlar ve parazitler hakkında bilgi sahibi olarak, bunların oluşturduğu başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında bilinçlenir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
6 |
Bağışıklık tanımı, bağışıklık sistemi ve aşılar konusunda bilgi sahibi olur. Sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramlarını algılayarak, bunların önemini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 3, 5, 9 |
6 |
Gains knowledge about the definition of immunity, immune system and vaccines. Perceiving the concepts of sepsis, antisepsis, disinfection, sterilization and comprehends their importance. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Biyoloji, Mikrobiyoloji, Tıp |
Kaynaklar |
1. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Anaerop Bakteri enfeksiyonları. Bilimsel Tıp, 2005.
2. Ed. Ulusoy S. Usluer G. Ünal S. Gram Pozitif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004.
3. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Arman D. Gram negatif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004.
4. Ed. Ünal S. Güncel Bilgiler Işığında HIV/AIDS . Bilimsel Tıp, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Mikrobiyolojinin Tarihçesi, Sınıflandırılma ve İsimlendirme |
|
1 . Hafta |
History of Microbiology, Classification and Nomenclature |
|
2 . Hafta |
Bacteria Classification, Morphology and Laboratory diagnostic methods |
|
2 . Hafta |
Bakteri Sınıflandırma, Morfoloji ve Laboratuvar tanı yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Bakteri Anatomik Yapısı |
|
3 . Hafta |
Bacteria Anatomical Structure |
|
4 . Hafta |
Bacterial Growth and Endospore Structure |
|
4 . Hafta |
Bakteri Üremesi ve Endospor yapısı |
|
5 . Hafta |
Bakteri Çoğalması ve Üreme Dönemleri |
|
5 . Hafta |
Bacterial Growth and Reproduction Periods |
|
6 . Hafta |
Factors Effective on Bacterial Growth-I |
|
6 . Hafta |
Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-I |
|
7 . Hafta |
Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-II |
|
7 . Hafta |
Factors Effective on Bacterial Growth-II |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Bulaşıcı bakteri enfeksiyonları, Virüsler |
|
9 . Hafta |
Contagious bacterial infections, Viruses |
|
10 . Hafta |
Hepatitis viruses (A,B, C,D,E,G) and HIV (AIDS) infections |
|
10 . Hafta |
Hepatit virüsleri (A,B, C,D,E,G) ve HIV (AIDS) enfeksiyonları |
|
11 . Hafta |
Mantarlar (Küf ve Mayalar) |
|
11 . Hafta |
Fungi (Molds and Yeasts) |
|
12 . Hafta |
Parasites |
|
12 . Hafta |
Parazitler |
|
13 . Hafta |
Başlıca mantar ve parazit hastalıkları |
|
13 . Hafta |
Major fungal and parasitic diseases |
|
14 . Hafta |
Sterilization, Disinfection, Antisepsis, Antimicrobial Effects |
|
14 . Hafta |
Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi, Antimikrobiyal Madde Etkileri |
|
15 . Hafta |
Bağışıklık, Bağışıklık Sistemi ve Aşılar |
|
15 . Hafta |
Immunity, Immune System and Vaccines |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and visual and objective resources, including applications in the field of anesthesia, professionally. |
2 |
Performs all steps of general anesthesia application, recognizes and intervenes complications that may develop. |
3 |
Monitored patient care, sedo/analgesia applications, standard equipment in non-operating room anesthesia applications are included in patient preparation and follow-up. |
4 |
It is aware of the fact that the patient's vital functions are monitored and records are taken with anesthesia forms during the anesthesia applications and regularly records them. |
5 |
As an individual working in the field of anesthesia, she acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to her duties, rights and responsibilities, and abides by ethical values with the responsibility of teamwork. |
6 |
Performs patient evaluation, material and drug preparation and monitoring before the application of anesthesia. |
7 |
Uses the medical terminology in the field of profession correctly. |
8 |
Performs safe anesthetic and analgesic applications in the presence of the patient's co-morbidities and in specific types of surgery. |
9 |
Performs the control, protection, maintenance, preparation for use and use of devices and equipment used in anesthesia and analgesia applications. |
10 |
Demonstrates awareness, approach and application skills in cardiopulmonary resuscitation. |
11 |
It ensures patient safety in the recovery room, from the evaluation of all vital functions of the patient to the transfer to the intensive care or patient room. |
12 |
Comprehends the basic knowledge in the fields of human anatomy and physiology, basic pathology and relates the acquired knowledge to the profession. |
13 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, analyzes and interprets professional developments at national and international level. |
14 |
Be able to act in accordance with the relevant ethical and basic legal responsibilities in the field of profession. |
|