Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
MİKROBİYOLOJİ OSAG130 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜN ÖYKÜ ÖZDEMİR
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı mikrobiyoloji alanında genel bir bilgi ve anlayış kazandırarak bakteriler başta olmak üzere, virüs, küf, maya ve parazitler hakkında bilgi edinmeyi sağlanmaktır. Bu mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, morfolojileri, yaşama koşulları ve tanımlanmaları ile patojen veya fırsatçı mikroorganizmalara bağlı olguların anlaşılması amaçlanmaktadır. Mikroorganizmaların yol açtıkları başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında fikir sahibi olunması, sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramları ve bunlara uygun olarak bilinçli davranmanın sağlanması hedeflenmektedir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Gains knowledge about the definition, scope and history of microbiology; Comprehends the methods of classifying and naming microorganisms.
1 Mikrobiyoloji biliminin tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur; mikroorganizmaları sınıflandırma ve isimlendirme yöntemlerini kavrar. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Sözlü Değerlendirme 3, 9
2 Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapılarını anlayarak, üremeleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Sözlü Değerlendirme 3, 9
2 Understands the morphological and anatomical structures of bacteria and has information about their reproduction.
3 Gains knowledge about the conditions required for nutrition and reproduction of bacteria and comprehends bacterial reproduction processes.
3 Bakterilerin beslenmesi ve çoğalması için gereken koşullar hakkında bilgi sahibi olur ve bakteriyel üreme süreçlerini kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav, Sözlü Değerlendirme 3, 5, 9
4 Önemli bakteriyel ve viral hastalıkların neler olduğunu görerek bu hastalıklardan korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav, Sözlü Değerlendirme 3, 5, 9
4 By seeing what are the important bacterial and viral diseases, they have information about the ways of protection from these diseases.
5 By having knowledge about molds, fungi and parasites, they become conscious about the main diseases they cause and ways of protection.
5 Küfler, mantarlar ve parazitler hakkında bilgi sahibi olarak, bunların oluşturduğu başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında bilinçlenir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav, Sözlü Değerlendirme 3, 5, 9
6 Bağışıklık tanımı, bağışıklık sistemi ve aşılar konusunda bilgi sahibi olur. Sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramlarını algılayarak, bunların önemini kavrar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 3, 5, 9
6 Gains knowledge about the definition of immunity, immune system and vaccines. Perceiving the concepts of sepsis, antisepsis, disinfection, sterilization and comprehends their importance.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Biyoloji, Mikrobiyoloji, Tıp
Kaynaklar
1. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Anaerop Bakteri enfeksiyonları. Bilimsel Tıp, 2005. 2. Ed. Ulusoy S. Usluer G. Ünal S. Gram Pozitif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004. 3. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Arman D. Gram negatif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004. 4. Ed. Ünal S. Güncel Bilgiler Işığında HIV/AIDS . Bilimsel Tıp, 2006.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Mikrobiyolojinin Tarihçesi, Sınıflandırılma ve İsimlendirme
1 . Hafta History of Microbiology, Classification and Nomenclature
2 . Hafta Bacteria Classification, Morphology and Laboratory diagnostic methods
2 . Hafta Bakteri Sınıflandırma, Morfoloji ve Laboratuvar tanı yöntemleri
3 . Hafta Bakteri Anatomik Yapısı
3 . Hafta Bacteria Anatomical Structure
4 . Hafta Bacterial Growth and Endospore Structure
4 . Hafta Bakteri Üremesi ve Endospor yapısı
5 . Hafta Bakteri Çoğalması ve Üreme Dönemleri
5 . Hafta Bacterial Growth and Reproduction Periods
6 . Hafta Factors Effective on Bacterial Growth-I
6 . Hafta Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-I
7 . Hafta Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-II
7 . Hafta Factors Effective on Bacterial Growth-II
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Bulaşıcı bakteri enfeksiyonları, Virüsler
9 . Hafta Contagious bacterial infections, Viruses
10 . Hafta Hepatitis viruses (A,B, C,D,E,G) and HIV (AIDS) infections
10 . Hafta Hepatit virüsleri (A,B, C,D,E,G) ve HIV (AIDS) enfeksiyonları
11 . Hafta Mantarlar (Küf ve Mayalar)
11 . Hafta Fungi (Molds and Yeasts)
12 . Hafta Parasites
12 . Hafta Parazitler
13 . Hafta Başlıca mantar ve parazit hastalıkları
13 . Hafta Major fungal and parasitic diseases
14 . Hafta Sterilization, Disinfection, Antisepsis, Antimicrobial Effects
14 . Hafta Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi, Antimikrobiyal Madde Etkileri
15 . Hafta Bağışıklık, Bağışıklık Sistemi ve Aşılar
15 . Hafta Immunity, Immune System and Vaccines
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı 1 50
Sözlü Değerlendirme 1 10
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 16 16
Ara Sınav 1 8 8
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Yarıyıl içi çalışmaları 14 2 28
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 116
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Recognizes the devices used in Medical Laboratories, makes their maintenance and controls, adopts quality principles in device use and laboratory applications.
2 Recognizes the human body physiologically, anatomically and hormonally by associating the cell, tissue, organ and hormone structure which is the basis of the body.
3 Knows chemical analysis laboratories, applies the working principles of instrumental devices and uses computer skills effectively while preparing documents related to laboratory accreditation.
4 Knows the working principles of forensic science laboratories and carries out various analyzes .
5 Comprehends molecular biological and genetic techniques and applies these techniques.
6 Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites.
7 Understands basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques and makes necessary applications and analyzes in these laboratories.
8 Communicates effectively with patients by obeying Turkish and foreign language rules.
9 Actively uses basic sciences such as biology, chemistry, biochemistry, hematology and immunology in advanced vocational courses.
10 He is well-equipped in biosafety and occupational safety in the laboratory and actively uses what he knows in the application areas.
11 Since she knows the psychology of the patient well, she develops her empathy skills and interprets the legal rights and responsibilities of the patient and the employee by following the appropriate legislation.
12 Understands the history and cultural values of her country.