MİKROBİYOLOJİ |
OSAG130 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜN ÖYKÜ ÖZDEMİR |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı mikrobiyoloji alanında genel bir bilgi ve anlayış kazandırarak bakteriler başta olmak üzere, virüs, küf, maya ve parazitler hakkında bilgi edinmeyi sağlanmaktır. Bu mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, morfolojileri, yaşama koşulları ve tanımlanmaları ile patojen veya fırsatçı mikroorganizmalara bağlı olguların anlaşılması amaçlanmaktadır. Mikroorganizmaların yol açtıkları başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında fikir sahibi olunması, sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramları ve bunlara uygun olarak bilinçli davranmanın sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Gains knowledge about the definition, scope and history of microbiology; Comprehends the methods of classifying and naming microorganisms. |
|
|
|
1 |
Mikrobiyoloji biliminin tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur; mikroorganizmaları sınıflandırma ve isimlendirme yöntemlerini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 9 |
2 |
Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapılarını anlayarak, üremeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 9 |
2 |
Understands the morphological and anatomical structures of bacteria and has information about their reproduction. |
|
|
|
3 |
Gains knowledge about the conditions required for nutrition and reproduction of bacteria and comprehends bacterial reproduction processes. |
|
|
|
3 |
Bakterilerin beslenmesi ve çoğalması için gereken koşullar hakkında bilgi sahibi olur ve bakteriyel üreme süreçlerini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
4 |
Önemli bakteriyel ve viral hastalıkların neler olduğunu görerek bu hastalıklardan korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
4 |
By seeing what are the important bacterial and viral diseases, they have information about the ways of protection from these diseases. |
|
|
|
5 |
By having knowledge about molds, fungi and parasites, they become conscious about the main diseases they cause and ways of protection. |
|
|
|
5 |
Küfler, mantarlar ve parazitler hakkında bilgi sahibi olarak, bunların oluşturduğu başlıca hastalıklar ve korunma yolları hakkında bilinçlenir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
3, 5, 9 |
6 |
Bağışıklık tanımı, bağışıklık sistemi ve aşılar konusunda bilgi sahibi olur. Sepsis, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramlarını algılayarak, bunların önemini kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 3, 5, 9 |
6 |
Gains knowledge about the definition of immunity, immune system and vaccines. Perceiving the concepts of sepsis, antisepsis, disinfection, sterilization and comprehends their importance. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Biyoloji, Mikrobiyoloji, Tıp |
Kaynaklar |
1. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Anaerop Bakteri enfeksiyonları. Bilimsel Tıp, 2005.
2. Ed. Ulusoy S. Usluer G. Ünal S. Gram Pozitif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004.
3. Ed. Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Arman D. Gram negatif Bakteri Enfeksiyonları Bilimsel Tıp, 2004.
4. Ed. Ünal S. Güncel Bilgiler Işığında HIV/AIDS . Bilimsel Tıp, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Mikrobiyolojinin Tarihçesi, Sınıflandırılma ve İsimlendirme |
|
1 . Hafta |
History of Microbiology, Classification and Nomenclature |
|
2 . Hafta |
Bacteria Classification, Morphology and Laboratory diagnostic methods |
|
2 . Hafta |
Bakteri Sınıflandırma, Morfoloji ve Laboratuvar tanı yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Bakteri Anatomik Yapısı |
|
3 . Hafta |
Bacteria Anatomical Structure |
|
4 . Hafta |
Bacterial Growth and Endospore Structure |
|
4 . Hafta |
Bakteri Üremesi ve Endospor yapısı |
|
5 . Hafta |
Bakteri Çoğalması ve Üreme Dönemleri |
|
5 . Hafta |
Bacterial Growth and Reproduction Periods |
|
6 . Hafta |
Factors Effective on Bacterial Growth-I |
|
6 . Hafta |
Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-I |
|
7 . Hafta |
Bakteri Üremesi Üzerine Etkili Faktörler-II |
|
7 . Hafta |
Factors Effective on Bacterial Growth-II |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Bulaşıcı bakteri enfeksiyonları, Virüsler |
|
9 . Hafta |
Contagious bacterial infections, Viruses |
|
10 . Hafta |
Hepatitis viruses (A,B, C,D,E,G) and HIV (AIDS) infections |
|
10 . Hafta |
Hepatit virüsleri (A,B, C,D,E,G) ve HIV (AIDS) enfeksiyonları |
|
11 . Hafta |
Mantarlar (Küf ve Mayalar) |
|
11 . Hafta |
Fungi (Molds and Yeasts) |
|
12 . Hafta |
Parasites |
|
12 . Hafta |
Parazitler |
|
13 . Hafta |
Başlıca mantar ve parazit hastalıkları |
|
13 . Hafta |
Major fungal and parasitic diseases |
|
14 . Hafta |
Sterilization, Disinfection, Antisepsis, Antimicrobial Effects |
|
14 . Hafta |
Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi, Antimikrobiyal Madde Etkileri |
|
15 . Hafta |
Bağışıklık, Bağışıklık Sistemi ve Aşılar |
|
15 . Hafta |
Immunity, Immune System and Vaccines |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
116 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the devices used in Medical Laboratories, makes their maintenance and controls, adopts quality principles in device use and laboratory applications. |
2 |
Recognizes the human body physiologically, anatomically and hormonally by associating the cell, tissue, organ and hormone structure which is the basis of the body. |
3 |
Knows chemical analysis laboratories, applies the working principles of instrumental devices and uses computer skills effectively while preparing documents related to laboratory accreditation. |
4 |
Knows the working principles of forensic science laboratories and carries out various analyzes . |
5 |
Comprehends molecular biological and genetic techniques and applies these techniques. |
6 |
Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites. |
7 |
Understands basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques and makes necessary applications and analyzes in these laboratories. |
8 |
Communicates effectively with patients by obeying Turkish and foreign language rules. |
9 |
Actively uses basic sciences such as biology, chemistry, biochemistry, hematology and immunology in advanced vocational courses. |
10 |
He is well-equipped in biosafety and occupational safety in the laboratory and actively uses what he knows in the application areas. |
11 |
Since she knows the psychology of the patient well, she develops her empathy skills and interprets the legal rights and responsibilities of the patient and the employee by following the appropriate legislation. |
12 |
Understands the history and cultural values of her country. |
|