TEMEL LABORATUVAR UYGULAMALARI |
TLT205 |
3 |
0 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÖNCEL DUMAN |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, hastane ve tanı laboratuvarlarında laboratuvar öncesi hazırlık, örnek işleme, örnek çalışma ve sonuç verme işlemlerini gerçekleştirebilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Can do urine analysis. |
|
|
|
1 |
İdrar analizi yapabilir. |
|
|
|
2 |
Ekim yapabilir. |
|
|
|
2 |
Cultivaation can be applied. |
|
|
|
3 |
It can prepare the medium. |
|
|
|
3 |
Besiyeri hazırlayabilir. |
|
|
|
4 |
Basit ve bileşik boyama yapabilir. |
|
|
|
4 |
Can do simple and compound painting. |
|
|
|
5 |
Can make parasitological analysis. |
|
|
|
5 |
Parazitolojik analizler yapabilir. |
|
|
|
6 |
Serolojik analizler yapabilir. |
|
|
|
6 |
Can perform serological analysis. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
|
Kaynaklar |
Örnek kabul etme. Preanalitik hataları önleme. Manuel kan sayımı. Otomatik kan sayımı. İdrar analizi yapma. İdrar sedimenti inceleme. Biyokimya otoanalizörü kullanma. Türbidimetre kullanma. Nefelometre kullanma. HPLC kullanma. RIA kullanma. Kemilüminesans yöntemleri kullanma. Ekim yapma. Besiyeri hazırlama. Basit boyama yapma. Bileşik boyama yapma. Besiyeri hazırlama Kültür yapma. Mikolojik analizler yapmak. Parazitolojik analizler yapmak. Serolojik analizler yapmak. Mikobakteriyolojik analizler yapmak. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Örnek kabul etme. |
|
1 . Hafta |
Do not accept samples. |
|
2 . Hafta |
Preventing preanalytical errors. |
|
2 . Hafta |
Preanalitik hataları önleme. |
|
3 . Hafta |
Manuel kan sayımı. Otomatik kan sayımı. |
|
3 . Hafta |
Manual blood count. Automatic blood count. |
|
4 . Hafta |
Don't do a urine analysis. Urine sediment examination. |
|
4 . Hafta |
İdrar analizi yapma. İdrar sedimenti inceleme. |
|
5 . Hafta |
Biyokimya otoanalizörü kullanma. |
|
5 . Hafta |
Using a biochemistry autoanalyzer. |
|
6 . Hafta |
Using a turbidimeter. |
|
6 . Hafta |
Türbidimetre kullanma. |
|
7 . Hafta |
Nefelometre kullanma. |
|
7 . Hafta |
Using a nephelometer. |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Kültür-Ekim Laboratuvarı (Mikrobiyolojik Ekim-İdrar-) |
|
9 . Hafta |
Culture-Sowing Laboratory (Microbiological Sowing-Urine-) |
|
10 . Hafta |
Culture-October Laboratory (Microbiological Sowing -Other Body Fluids and Swabs-) |
|
10 . Hafta |
Kültür-Ekim Laboratuvarı (Mikrobiyolojik Ekim -Diğer Vücut Sıvıları ve Sürüntüler-) |
|
11 . Hafta |
Kültür Ekim Laboratuvarı (Kan Kültürü Cihazı) |
|
11 . Hafta |
Culture Planting Laboratory (Blood Culture Device) |
|
12 . Hafta |
Culture Planting Laboratory (Cell Count and Microscopy in Thoma Slide) |
|
12 . Hafta |
Kültür Ekim Laboratuvarı (Thoma Lamında Hücre Sayımı ve Mikroskobi) |
|
13 . Hafta |
Parazitoloji Laboratuvarı |
|
13 . Hafta |
Parasitology Laboratory |
|
14 . Hafta |
Parasitological tests |
|
14 . Hafta |
Parazitolojik testler |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
4 |
4 |
SMS-1181 |
1 |
18 |
18 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the devices used in Medical Laboratories, makes their maintenance and controls, adopts quality principles in device use and laboratory applications. |
X |
|
|
|
|
2 |
Recognizes the human body physiologically, anatomically and hormonally by associating the cell, tissue, organ and hormone structure which is the basis of the body. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows chemical analysis laboratories, applies the working principles of instrumental devices and uses computer skills effectively while preparing documents related to laboratory accreditation. |
X |
|
|
|
|
4 |
Knows the working principles of forensic science laboratories and carries out various analyzes . |
X |
|
|
|
|
5 |
Comprehends molecular biological and genetic techniques and applies these techniques. |
X |
|
|
|
|
6 |
Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites. |
X |
|
|
|
|
7 |
Understands basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques and makes necessary applications and analyzes in these laboratories. |
X |
|
|
|
|
8 |
Communicates effectively with patients by obeying Turkish and foreign language rules. |
X |
|
|
|
|
9 |
Actively uses basic sciences such as biology, chemistry, biochemistry, hematology and immunology in advanced vocational courses. |
X |
|
|
|
|
10 |
He is well-equipped in biosafety and occupational safety in the laboratory and actively uses what he knows in the application areas. |
X |
|
|
|
|
11 |
Since she knows the psychology of the patient well, she develops her empathy skills and interprets the legal rights and responsibilities of the patient and the employee by following the appropriate legislation. |
X |
|
|
|
|
12 |
Understands the history and cultural values of her country. |
X |
|
|
|
|
|