PARAZİTOLOJİ |
OSAG211 |
3 |
2 |
1 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SEVAL ÇINAR |
Dersin Amacı |
Mezunların parazitoloji alanında genel bir bilgi edinip, etken olan parazitleri tanımaya yönelik bakış açısına sahip olmalarının sağlanması yanında parazitoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemleri ile ilgili deneyim kazanmalarının sağlanması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Learns the history of Microbiology / Parasitology and interprets it to the present. |
|
|
|
1 |
Mikrobiyolojinin/Parazitolojinin tarihçesini öğrenir ve günümüze yorumlar |
Anlatım |
Gözlem |
1, 3 |
2 |
Parazitlerin mikrobiyoloji alanındaki yerini kavrar |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
2 |
Comprehends the place of parasites in the field of microbiology. |
|
|
|
3 |
Explain the microorganisms-host relationships. |
|
|
|
3 |
Mikroorganizma-konak ilişkileri açıklar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 26 |
4 |
Mikrobiyal çeşitlilik ve sınıflandırmayı öğrenir ve birbirleri olan ilişkilerini ve bunun sağlıktaki önemini kavrar. |
Anlatım |
Gözlem |
3, 22 |
4 |
Learns microbial diversity and classification and understands their interrelationships and its importance in health. |
|
|
|
5 |
Learns the general and special structures of parasites and their role in the etiopathogenesis of diseases. |
|
|
|
5 |
Parazitlerin genel ve özel yapılarını, hastalıkların etiyopatogenezindeki rollerini öğrenir |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
6 |
Parazit çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilecektir |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
6 |
Will be able to explain the types and characteristics of parasites.
|
|
|
|
7 |
Will be able to classify parasitological diagnostic methods.
|
|
|
|
7 |
Parazitolojik tanı yöntemlerini sınıflandırabilecektir. |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
8 |
Parazitolojik örnekleri inceleyebilecektir |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
8 |
Will be able to examine parasitological samples. |
|
|
|
9 |
Learns the rules of parasitology laboratory. |
|
|
|
9 |
Parazitoloji laboratuvar kurallarını öğrenir |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
10 |
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişimde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. |
Anlatım |
Gözlem |
3 |
10 |
The patient establishes a quality communication based on trust and respect within the framework of ethical rules in all kinds of communication with the patient's relatives, colleagues and people working in the environment. |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Parazitoloji/ Parazitler |
Kaynaklar |
Tali E, Anğ Ö, Töreci K.Tıbbi parazitoloji : protozoonlar, helmintler, artropotlar, Y.Y, İstanbul 2009
Altıntaş K, Tıbbi klinik parazitoloji: probleme dayalı öğrenim (PDÖ) yaklaşımlı, MN Medikal ve Nobel Kitebevleri , Ankara 2004
Altındiş M, Hemşireler için Mikrobiyoloji , Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2021 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Parazitolojiye Giriş ve Tarihçe |
|
1 . Hafta |
Introduction to Parasitology and History |
|
2 . Hafta |
Parasite-host relationship |
|
2 . Hafta |
Parazit-konak ilişkisi |
|
3 . Hafta |
Parazitlerin sınıflandırılması |
|
3 . Hafta |
Classification of parasites |
|
4 . Hafta |
General characteristics of protozoa |
|
4 . Hafta |
Protozoonların genel özellikleri |
|
5 . Hafta |
Kan protozoonları |
|
5 . Hafta |
Blood protozoa |
|
6 . Hafta |
Tissue protozoa
|
|
6 . Hafta |
Doku protozoonları |
|
7 . Hafta |
İntestinal ve Ürogenital Protozoonlar |
|
7 . Hafta |
Intestinal and Urogenital Protozoa
|
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Helmintlerin genel özellikleri |
|
9 . Hafta |
General characteristics of helminths |
|
10 . Hafta |
Trematodes |
|
10 . Hafta |
Trematodlar |
|
11 . Hafta |
Sestodlar |
|
11 . Hafta |
Cestodes |
|
12 . Hafta |
Nematodes
|
|
12 . Hafta |
Nematodlar |
|
13 . Hafta |
Artropodlar-1 |
|
13 . Hafta |
Arthropods-1 |
|
14 . Hafta |
Arthropods-2 |
|
14 . Hafta |
Artropodlar-2 |
|
15 . Hafta |
Parazitolojik örneklerin İncelemeleri- örneklerinin toplanması, saklanması, makroskobik ve mikroskobik incelenmesi |
|
15 . Hafta |
Investigation of parasitological specimens - collection, storage, macroscopic and microscopic examination of specimens |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara sınav |
1 |
30 |
Sözlü |
1 |
10 |
Dönem sonu |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
0 |
|
5 |
0 |
|
5 |
0 |
|
10 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
ders |
1 |
2 |
2 |
sınıf içi ders çalışma |
1 |
2 |
2 |
Sözlü |
0 |
10 |
0 |
Dönem sonu |
0 |
18 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
5 |
2 |
10 |
|
5 |
2 |
10 |
|
10 |
1 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the devices used in Medical Laboratories, makes their maintenance and controls, adopts quality principles in device use and laboratory applications. |
2 |
Recognizes the human body physiologically, anatomically and hormonally by associating the cell, tissue, organ and hormone structure which is the basis of the body. |
3 |
Knows chemical analysis laboratories, applies the working principles of instrumental devices and uses computer skills effectively while preparing documents related to laboratory accreditation. |
4 |
Knows the working principles of forensic science laboratories and carries out various analyzes . |
5 |
Comprehends molecular biological and genetic techniques and applies these techniques. |
6 |
Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites. |
7 |
Understands basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques and makes necessary applications and analyzes in these laboratories. |
8 |
Communicates effectively with patients by obeying Turkish and foreign language rules. |
9 |
Actively uses basic sciences such as biology, chemistry, biochemistry, hematology and immunology in advanced vocational courses. |
10 |
He is well-equipped in biosafety and occupational safety in the laboratory and actively uses what he knows in the application areas. |
11 |
Since she knows the psychology of the patient well, she develops her empathy skills and interprets the legal rights and responsibilities of the patient and the employee by following the appropriate legislation. |
12 |
Understands the history and cultural values of her country. |
|