| RADYOTERAPİ |
TGT108 |
2 |
2 |
0 |
3,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Türü |
Ön Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör.Dr. NECATİ YILMAZ |
| Dersin Amacı |
Basit radyoterapi fiziğini, güncel radyoterapi tekniklerini öğretmek ve radyoterapi kliniğindeki uygulamalar, tedaviler ve cihazlarla ilgili temel bilgileri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Defines the purpose of radiotherapy. |
|
|
|
| 1 |
Radyoterapinin amacını tanımlar. |
|
|
|
| 2 |
Radyoterapi uygulama basamaklarını listeler. |
|
|
|
| 2 |
Lists the radiotherapy application steps. |
|
|
|
| 3 |
Radyoterapide radyasyondan korunma prensiplerini açıklar. |
|
|
|
| 3 |
Radyoterapide radyasyondan korunma prensiplerini açıklar. |
|
|
|
| 4 |
Radyoterapide tedavi planının uygulanmasını tarif eder. |
|
|
|
| 4 |
Describes the implementation of the treatment plan in radiotherapy. |
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| Radyoterapiye giriş ve temel ilkeler, radyoterapide kullanılan cihazlar, Radyoterapide immobilizasyon, Tedavi planlaması, Elektron tedavisi, Koruma blokları, filtre ve bolus, Tedavi Planının Uygulanması |
| Kaynaklar |
| 1- Radyasyon Onkolojisinde Tedavi Planlama El Kitabı, Çağlar, 2014.
2- Temel Radyasyon Onkolojisi, Ed. Murat Beyzadeoğlu, Cüneyt Ebruli, GATA basımevi, Ankara, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
Radyoterapiye giriş ve temel ilkeler |
|
| 1 . Hafta |
Introduction to radiotherapy and basic principles |
|
| 2 . Hafta |
Structure of matter, nuclear transformation and x-ray production |
|
| 2 . Hafta |
Maddenin yapısı, nükleer transformasyon ve x-ışını üretimi |
|
| 3 . Hafta |
Klinik radyasyon jeneratörleri, radyoterapide kullanılan cihazlar |
|
| 3 . Hafta |
Clinical radiation generators, devices used in radiotherapy |
|
| 4 . Hafta |
Immobilization in radiotherapy |
|
| 4 . Hafta |
Radyoterapide immobilizasyon |
|
| 5 . Hafta |
Radyoterapi tedavi planlaması ile ilgili genel ilkeler |
|
| 5 . Hafta |
General principles of radiotherapy treatment planning |
|
| 6 . Hafta |
Treatment planning; Isodose distribution, patient data, corrections and set-up |
|
| 6 . Hafta |
Tedavi planlaması; İzodoz dağılımı, hasta verileri, düzeltmeler ve set-up |
|
| 7 . Hafta |
Tedavi planlamada hasta verileri, düzeltmeler ve set-up |
|
| 7 . Hafta |
Patient data, corrections and set-up in treatment planning |
|
| 8 . Hafta |
Midterm |
|
| 8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
| 9 . Hafta |
Elektron tedavisi |
|
| 9 . Hafta |
Electron therapy |
|
| 10 . Hafta |
Electron therapy |
|
| 10 . Hafta |
Elektron tedavisi |
|
| 11 . Hafta |
Koruma blokları, filtre ve bolus |
|
| 11 . Hafta |
Protection blocks, filter and bolus |
|
| 12 . Hafta |
Protection blocks, filter and bolus |
|
| 12 . Hafta |
Koruma blokları, filtre ve bolus |
|
| 13 . Hafta |
Radyasyondan korunma ilkeleri, doz sınırlamaları ve alınması gereken önlemler |
|
| 13 . Hafta |
Radiation protection principles, dose limitations and precautions to be taken |
|
| 14 . Hafta |
Implementation of the Treatment Plan |
|
| 14 . Hafta |
Tedavi Planının Uygulanması |
|
| 15 . Hafta |
Tedavi Planının Uygulanması |
|
| 15 . Hafta |
Implementation of the Treatment Plan |
|
| 16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| SMS-1181 |
1 |
30 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
2 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
| SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
8 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
1 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member.
|
X |
|
|
|
|
| 3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals.
|
X |
|
|
|
|
| 4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications.
|
X |
|
|
|
|
| 5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
X |
|
|
|
|
| 6 |
Can use computer and medical programs.
|
X |
|
|
|
|
| 7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field.
|
X |
|
|
|
|
| 8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values.
|
X |
|
|
|
|
| 9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection.
|
X |
|
|
|
|
| 10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems.
|
X |
|
|
|
|
| 11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained.
|
X |
|
|
|
|
| 12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
X |
|
|
|
|
| 1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
X |
|
|
|
|
|