ANATOMİ |
OSAG101 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. FATİH KABAKAŞ |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciler , temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas ve anatomiksistemler hakkında genel bilgiler, lokomotor sistem ,dolaşım sistemi, solunum sistemi, sinir sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem hakkında temel bilgileri edinir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the anatomy of the excretory system and its integrity with other systems. |
|
|
|
1 |
Boşaltım sistemi anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
2 |
Kulak ve göz anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
2 |
Can explain the anatomy of the ear and eye and in integrity with other systems. |
|
|
|
3 |
Explain cardiopulmonary system anatomy and integrity with other systems. |
|
|
|
3 |
Kardiyopulmoner sistem anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Sindirim sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Explain the anatomy of the digestive system and its integrity with other systems. |
|
|
|
5 |
Explain the anatomy of the urogenital system and its relationship with other systems as a whole. |
|
|
|
5 |
Ürogenital sisitem anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
6 |
anatomik terimleri ve anatomi terminolojisinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
6 |
Explain anatomical terms and basic concepts of anatomy terminology. |
|
|
|
7 |
Explain the anatomy of the nervous system and its relationship with other systems as a whole. |
|
|
|
7 |
sinir sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders anatomiye giriş, kafatası kemikleri, pelvis, üst ve alt ekstremite kemikleri, omurga, göğüs, eklemler, alt ve üst ekstremite kasları, SCALP ve yüz ve çiğneme kaslarını dolaşım, solunum, sinir, ürogenital ve endokrin sistemlerini içerir. |
Kaynaklar |
Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner
Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000.
Mutluay D.Ş, Sağlık bilimleri için anatomi,Akademisyen kitabevi 2020
Hatipoğlu M.T,Hatipoğlu H.G,Yüksekokullar Anatomi ders kitabı,3.Baskı,Hatipoğlu Basım ve Yayım.2013 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Anatomi terimleri |
|
1 . Hafta |
anatomy terms |
|
2 . Hafta |
Anatomy of the excretory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
2 . Hafta |
Boşaltım sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
3 . Hafta |
Kulak anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
3 . Hafta |
Ear anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
4 . Hafta |
Cardiopulmonary anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
4 . Hafta |
Kardiyopulmoner anatomi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
5 . Hafta |
Sindirim sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
5 . Hafta |
Digestive system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
6 . Hafta |
Respiratory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
6 . Hafta |
Solunum sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Göz anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
9 . Hafta |
Eye anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
10 . Hafta |
Nervous system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
10 . Hafta |
Sinir sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
11 . Hafta |
Hareket sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
11 . Hafta |
Anatomy of the movement system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
12 . Hafta |
Endocrine system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
12 . Hafta |
Endokrin sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
13 . Hafta |
Genital sistem anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
13 . Hafta |
Genital system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
14 . Hafta |
An overview |
|
14 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
2 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member.
|
3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals.
|
4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications.
|
5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
6 |
Can use computer and medical programs.
|
7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field.
|
8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values.
|
9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection.
|
10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems.
|
11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained.
|
12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
|