NÜKLEER TIP |
TGT207 |
3 |
1 |
2 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör.Dr. NECATİ YILMAZ |
Dersin Amacı |
Nükleer Tıp Görüntüleme Cihazları olan Gama Kamera ve PET- BT görüntüleme teknikleri, Enstrümantasyona ve cihazların kalite kontrol testleri ve kalibrasyonuna ilişkin temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the purpose of nuclear medicine imaging. |
|
|
|
1 |
Nükleer Tıp görüntülemenin amacını açıklar. |
|
|
|
2 |
İncelemelere göre hasta hazırlığını ve görüntüleme protokollerini tanımlar. |
|
|
|
2 |
Defines patient preparation and imaging protocols based on reviews. |
|
|
|
3 |
Transfers the working principles of nuclear medicine devices. |
|
|
|
3 |
Nükleer tıp cihazlarının çalışma prensiplerini aktarır. |
|
|
|
4 |
Enstrümantasyon ve cihazların kalite kontrol testleri ve kalibrasyonu konularında temel bilgileri sunar. |
|
|
|
4 |
Provides basic information on instrumentation and instrument quality control testing and calibration. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Moleküler Görüntülemede kullanılan Cihazlar ve Çalışma prensipleri, Gama Kamera ve Hasta Hazırlığı, Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, PET-CT ve Hasta Hazırlığı, PET-CT Görüntüleme |
Kaynaklar |
Nükleer Tıp Görüntüleme Teknikleri, Altun ve ark., 2017.
Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, Mustafa Demir Cerrahpaşa, Tıp Fakültesi Yayınları, 2008 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Nükleer Tıp-Moleküler Görüntülemeye Giriş |
|
1 . Hafta |
Nuclear Medicine-Introduction to Molecular Imaging |
|
2 . Hafta |
Devices and Working Principles Used in Molecular Imaging: Gamma Camera (SPECT), SPECT-CT, PET-CT |
|
2 . Hafta |
Moleküler Görüntülemede kullanılan Cihazlar ve Çalışma prensipleri: Gama Kamera (SPECT), SPECT-BT, PET-BT |
|
3 . Hafta |
Gama Kamera ve Hasta Hazırlığı |
|
3 . Hafta |
Gamma Camera and Patient Preparation |
|
4 . Hafta |
Gamma Camera and Patient Preparation |
|
4 . Hafta |
Gama Kamera ve Hasta Hazırlığı |
|
5 . Hafta |
Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri |
|
5 . Hafta |
Respiratory, Circulatory and Vascular System Scintigraphies |
|
6 . Hafta |
Respiratory, Circulatory and Vascular System Scintigraphies |
|
6 . Hafta |
Solunum, Dolaşım ve Vasküler Sistem Sintigrafileri |
|
7 . Hafta |
Sindirim Sistemi Sintigrafileri |
|
7 . Hafta |
Digestive System Scintigraphies |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ürogenital Sistem Sintigrafileri |
|
9 . Hafta |
Urogenital System Scintigraphies |
|
10 . Hafta |
Central Nervous System and Endocrine System Scintigraphies |
|
10 . Hafta |
Santral Sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri |
|
11 . Hafta |
İskelet Sistemi Sintigrafileri |
|
11 . Hafta |
Skeletal System Scintigraphies |
|
12 . Hafta |
Infection and Tumor Imaging Scintigraphies |
|
12 . Hafta |
Enfeksiyon ve Tümör Görüntüleme Sintigrafileri |
|
13 . Hafta |
PET-CT ve Hasta Hazırlığı |
|
13 . Hafta |
PET-CT and Patient Preparation |
|
14 . Hafta |
PET-CT Imaging |
|
14 . Hafta |
PET-CT Görüntüleme |
|
15 . Hafta |
PET-CT Görüntüleme |
|
15 . Hafta |
PET-CT Imaging |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
30 |
SMS-1181 |
16 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
13 |
13 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
25 |
25 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
5 |
80 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
150 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
X |
|
|
|
|
6 |
Can use computer and medical programs.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems.
|
X |
|
|
|
|
11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
X |
|
|
|
|
1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values.
|
X |
|
|
|
|
|