ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
ATA102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
11 |
2 |
Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
3 |
Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Dış politik gelişmeleri tahlil eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
6 |
Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
- Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Lozan Antlaşması |
|
2 . Hafta |
Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler |
|
3 . Hafta |
Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim |
|
4 . Hafta |
Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı |
|
5 . Hafta |
Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat |
|
6 . Hafta |
Yaygın Eğitim Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Sosyal Yapıda Değişim |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması |
|
10 . Hafta |
İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları |
|
11 . Hafta |
Serbest Cumhuriyet Fırkası |
|
12 . Hafta |
Dış Politika |
|
13 . Hafta |
Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler |
|
14 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
15 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
2 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Performans Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
|