TÜRK DİLİ II |
TUR102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Türk dilinin temel kavramlarının verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin gramer ve söz varlığının öğretebilmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Türkçenin özellikleri ve işleyiş kurallarını hatırlayıp tekrarlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
2 |
Türkçenin yazım ve söyleyiş özelliklerini tekrarlayıp kendi yazı ve konuşmalarına uyarlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Performans Ödevi |
11 |
3 |
Dilin temel kavramlarını ayırt edebilir ve kurumsal ilişkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Okuma/dinleme/izleme/ anlama becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Anlatma (yazılı ve sözlü) becerilerini çözümleyip yeniden yapılandırır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
11 |
6 |
Diller arası etkileşimi ve önemini bilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, Yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçimbilim ile ilgili temel kavramlar, Türkçe ekler, sözcük oluşumu, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Tamlamalar, Cümle elemanları, Cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, İkilemeler; Diller Arası Etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları. |
Kaynaklar |
Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Banguoğlu, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. Korkmaz, Z. (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Dil ve Kültür 1. Ünite |
|
2 . Hafta |
Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri 2. Ünite |
|
3 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
4 . Hafta |
Ses Bilgisi 3. Ünite |
|
5 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
6 . Hafta |
Biçim Bilgisi 4. Ünite |
|
7 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Cümle Bilgisi |
|
10 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
11 . Hafta |
Türkçenin Söz Varlığı 6. Ünite |
|
12 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
13 . Hafta |
Diller Arası Etkileşim ve Türkçe 7. Ünite |
|
14 . Hafta |
Türkçenin Güncel Sorunları 8. Ünite |
|
15 . Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Performans Ödevi |
1 |
10 |
Kısa sınav |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
16 |
2 |
28 |
Performans Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Kısa sınav |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
1 |
8 |
8 |
Ara sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem sonu sınav |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
64 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
|