İNGİLİZCE I |
DİL101 |
1 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
2 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
3 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
4 |
Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
5 |
Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
6 |
Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri |
Kaynaklar |
Yayınlanmamış Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler |
|
2 . Hafta |
Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler |
|
3 . Hafta |
Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler |
|
4 . Hafta |
Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler |
|
5 . Hafta |
“can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler |
|
6 . Hafta |
“there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler |
|
7 . Hafta |
Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler |
|
10 . Hafta |
Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar |
|
11 . Hafta |
Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler |
|
12 . Hafta |
Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar |
|
13 . Hafta |
Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler |
|
14 . Hafta |
Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler |
|
15 . Hafta |
“Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Final |
1 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Kısa cevaplı sorular |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
|