Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE I DİL101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Başlangıç düzeyinde öğrencilerin; a) konuşulanı İngilizce olarak anlayabilmeleri, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmeleri, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmeleri, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Metinlerle ilgili soruları yanıtlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
2 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
3 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) kullanılan kelime ve cümleleri anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
4 Konuşma içerisinde geçen cümlelerin hangi zamandan bahsettiğini anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
5 Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
6 Başlangıç düzeyinde konuşmaları anlayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav, Kısa Sınav, Kısa cevaplı sorular 11
Dersin İçeriği

Temel dilbilgisi, temel kelime bilgisi, temel İngilizce iletişim becerileri

Kaynaklar

Yayınlanmamış Ders Notları

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Geniş zamanda ek eylem tümceleri; ülke ve uyruk belirten sözcükler
2 . Hafta Gösterme önadları/adılları, “have got”; aile bireyleri anlatan sözcükler
3 . Hafta Geniş zamanda eylem tümceleri; eylem türünde ve yer belirten sözcükler
4 . Hafta Geniş zamanda 3.tekil kişi kullanımı; sıklık belirten sözcükler
5 . Hafta “can, can’t, articles”; ulaşım ve yolculuk ile ilgili sözcükler
6 . Hafta “there is/are, how much/many”; yiyecekler ile ilgili sözcükler
7 . Hafta Geçmiş zamanda ek eylem tümceleri; zaman belirteçleri
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Geçmiş zamanda eylem tümceleri; betimleyici önadları, eğlence ve ilgili sözcükler
10 . Hafta Önadlarda üstünlük ve en üstünlük belirtme; betimleyici önadlar
11 . Hafta Şimdiki zaman; giysi adları ve kişilik özelliklerini anlatan sözcükler
12 . Hafta Soru sözcükleri ve nicelik belirten sözcükler; hayvan adları ve büyük sayılar
13 . Hafta Geleceğe ilişkin planlar “going to”; hava durumu ile ilgili sözcükler
14 . Hafta Zorunluluk ve olasılık anlatan yapılar; okul bağlamında geçen sözcükler
15 . Hafta “Present Perfect Simple”; iletişim ve teknoloji ile ilgili sözcükler
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Final 1 60
Ara Sınav 1 40
Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Kısa cevaplı sorular 0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders 14 2 28
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society.
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
7 Has up-to-date and effective communication skills.
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications.
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives.