İNGİLİZCE II |
DİL102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
YOK |
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. DUYGU SUNMAZ ARSLAN |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre A1-A2 düzeyinde; a)İngilizce olarak konuşulanı anlayabilmelerini, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmelerini, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmelerini, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Orta öncesi düzeydeki ingilizce metinleri okuyup anlayar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
10 |
2 |
Metinlerle ilgili soruları yanıtlar |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Kısa Sınav |
10 |
3 |
Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
4 |
Öğrencinin çevresi ve yakın çevresi hakkında konuşur. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
Kısa Sınav |
10 |
5 |
Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) gereken konuşma kalıplarını kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama |
Sınav |
10 |
6 |
Zaman cümleciklerini bilir ve yerinde kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
10 |
|
Dersin İçeriği |
A2 seviyesinde İngilizce gramer, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
Kaynaklar |
Weekly Power Point Slides, PDFs for shared resources. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Present Simple Tense, Adverbs of Frequency |
|
2 . Hafta |
Indefinite (A/An)-Definite (The) Articles, Have got |
|
3 . Hafta |
There is/There are, Countables/Uncountable |
|
4 . Hafta |
Present Continuous, Stative Verbs |
|
5 . Hafta |
Revision |
|
6 . Hafta |
Past Simple Tense (regular-irregular verbs)-Past Continuous Tense |
|
7 . Hafta |
Future Simple/be going to |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Modals/Used to |
|
10 . Hafta |
Too-Enough |
|
11 . Hafta |
Present Perfect Tense |
|
12 . Hafta |
Present Perfect Continuous |
|
13 . Hafta |
Gerund (-ing form as noun-subject only) |
|
14 . Hafta |
Revision |
|
15 . Hafta |
Revision |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa sınav |
2 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Kısa sınav |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
68 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
|