Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ANATOMİ I FTP 101 1 4 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT SABRİ MEDİŞOĞLU
Dersin Amacı Temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, hakkında genel bilgileri, lokomotor sistem hakkında temel bilgileri edinmesi ve onları oluşturan yapıların anatomik yapısı ve vücudun toplamıyla olan etkileşimlerini anlamak ve analiz edebilmesi böylece mesleki uygulamalarda karşılaşılan her türlü tıbbi problemin anatomik temellerinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Defines general concepts, terminology and anatomical positions in anatomy
1 Anatomide genel kavramları, terminolojiyi ve anatomik pozisyonları tanımlar Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
2 İskelet sistemi ve bütün kemikler hakkında ve kaslar hakkında genel bilgileri ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
2 It refers to general information about the skeletal system and all November bones and muscles.
3 It can relate anatomical information with events that may be encountered in clinical practice.
3 Anatomik bilgileri klinik pratikte karşılaşılabilecek olaylar ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
4 Anatomik yapıların özellikle kemik,eklem ve kasların birbirleri ile olan ilişkileri ve poziyonlarını tanımlar. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
4 Defines the relationships and positions of anatomical structures, especially November bones, joints and muscles with each other.
5 Understands and expresses the clinical anatomy approach for cases that may be encountered in clinical practice.
5 Klinik pratikte karşılaşabilinecek olgular için klinik anatomi yaklaşımını anlayıp ifade eder. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders anatomik terminoloji, osteoloji, artroloji, myolojiye giriş ,Üst ve alt ekstremitelerin kemik, eklem, kas, damar ve sinir yapıları, Aksiyal iskelet kemik ve toraks eklemlerini içermektedir.
Kaynaklar
1.Ozan ANATOMİ,2014 (3.Baskı),Hasan OZAN,Klinisyen tıp kitabevleri,Ankara 2.Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000. 3.Moore, K. L. 2007. Kliniğe Yönelik Anatomi (Clinically Oriented Anatomy) (4.baskı). Çeviri: Prof. Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Nobel Tıp Kitapevleri. ISBN:975-420-542-6
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta İNSAN ANATOMİSİNE GİRİŞ VE TERMİNOLOJİ.
1 . Hafta INTRODUCTION TO HUMAN ANATOMY AND TERMINOLOGY.
2 . Hafta THE HEAD BONES ARE THE STERNUM AND RIBS.
2 . Hafta KAFA KEMİKLERİ STERNUM VE KABURGALAR.
3 . Hafta OMURGA VE ÜST EXTREMİTE KEMİKLERİ.
3 . Hafta SPINE AND UPPER EXTREMITIES BONES.
4 . Hafta PELVIS AND LOWER EXTREMITIES BONES.
4 . Hafta PELVİS VE ALT EXTREMİTE KEMİKLERİ.
5 . Hafta OMURGA TORAKS VE ÇENE EKLEMLERİ.
5 . Hafta SPINE, THORAX AND JAW JOINTS.
6 . Hafta UPPER EXTREME JOINTS.
6 . Hafta ÜST EXTREMİTE EKLEMLERİ.
7 . Hafta ALT EXTREMİTE EKLEMLERİ.
7 . Hafta LOWER EXTREMITY JOINTS.
8 . Hafta midterm
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta SAÇLI DERİ SCALP MİMİK KASLARI.
9 . Hafta SCALP FACIAL FACIAL MUSCLES. November.
10 . Hafta SUBOKSİPİTAL BÖLGE SIRTI.
10 . Hafta SUBOCCİPİTAL BÖLGE SIRT.
11 . Hafta KOL ÖNKOL PECTORAL BÖLGE.
11 . Hafta KOL ÖNKOL GÖĞÜS BÖLGESİ.
12 . Hafta ANATOMY OF THE HAND.
12 . Hafta EL ANATOMİSİ.
13 . Hafta KARIN ÖN DUVARI VE REGİO GLUTEALİS
13 . Hafta KARIN ÖN DUVARI VE REGİO GLUTEALİS
14 . Hafta FRONT AND BACK MUSCLES OF THE THIGH. November.
14 . Hafta UYLUK ÖN VE ARKA KASLAR.
15 . Hafta BACAK VE AYAK ANATOMİSİ.
15 . Hafta ANATOMY OF LEGS AND FEET.
16 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 40
Sınav 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 60 60
0 60 60
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X