FİZYOLOJİ II |
FTP 104 |
2 |
3 |
0 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ALİM NURAYDIN |
Dersin Amacı |
Öğrencinin temel hücresel fizyolojik kavramları, kanın yapısı, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, duyu fizyolojisi, kas fizyolojisi ve sinir sitemi fizyolojisi ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To be able to have knowledge about blood physiology. |
|
|
|
1 |
Kan fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 9 |
2 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve solunum sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 9 |
2 |
To be able to have knowledge about the physiology of the cardiovascular system and the physiology of the respiratory system |
|
|
|
3 |
To be able to have knowledge about the physiology of the nervous system, November physiology |
|
|
|
3 |
Sinir sistemi fizyolojisi, kas fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
4 |
kas-iskelet sistemi sistemi fizyolojisi hakkında bilgi edinebilme. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
4 |
to be able to obtain information about the physiology of the musculoskeletal system system. November 19, 2019. |
|
|
|
5 |
To be able to learn the physiology of the digestive system, the physiology of the urinary system and the physiology of the endocrine system. |
|
|
|
5 |
Sindirim sistemi fizyolojisi, üriner sistem fizyolojisi ve endokrin sistem fizyolojisini öğrenebilme. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
6 |
Ağrı fizyolojisi, duyu fizyolojisi ve uyku hakkında bilgi edinebilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
6 |
Ability to learn about the physiology of pain, sensory physiology and sleep |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; kanın yapısı, kan hücreleri, kanın biyokimyasal analizi, kan tahlili parametreleri kısaltmaları, hastalıklar ve kan tahlilindeki parametrelere etkileri, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, merkezi sinir sistemi: beyin, beyin zarları, beyin omurilik sıvısı, spinal cord, refleksler, periferik sinir sistemi (kranial sinirler, spinal sinirler, pleksus kavramı, dermatomlar), otonom sinir sistemi (sempatik ve parasempatik sinir sistemleri), ağrı fizyolojisi ve uyku (ağrı tipleri, ağrı yolları, özel ağrı formları, EEG, uyku bozuklukları), duyu fizyolojisi (deri, duyu reseptörleri, görme, görme yolları, akomodasyon, pupilla refleksi, işitme ve denge, corti organı, vestibuler sistem, koku duyusu, tat duyusu), kas fizyolojsi (iskelet kası, motor ünite, nöromusküler ileti, kas lif tipleri, kas kasılma çeşitleri, hareketin sinirsel kontrolü, refleks, düz kas, kas kasılma mekanizması), sindirim sistemi ve üriner sistem fizyolojisi ve endokrin sistem fizyolojisi konularına yer verilmiştir. |
Kaynaklar |
1.Guyton & Hall Tıbbi Fizyoloji Kitabı Renkli Fizyoloji Atlası, Silbernagl & Despopoulos Ders notları haftalık olarak verilecektir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kan Fizyolojisi |
|
1 . Hafta |
Blood Physiology |
|
2 . Hafta |
Physiology of the Cardiovascular System |
|
2 . Hafta |
Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi |
|
3 . Hafta |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
|
3 . Hafta |
Physiology of the Respiratory System |
|
4 . Hafta |
Physiology of the Nervous System |
|
4 . Hafta |
Sinir Sitemi Fizyolojisi |
|
5 . Hafta |
Sinir Sitemi Fizyolojisi (Devam) |
|
5 . Hafta |
Physiology of the Nervous System (Continued) |
|
6 . Hafta |
Sensory Physiology |
|
6 . Hafta |
Duyu Fizyolojisi |
|
7 . Hafta |
Duyu Fizyolojisi (Devam) |
|
7 . Hafta |
Physiology of Sensation (Continued) |
|
8 . Hafta |
midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ağrı Fizyolojisi ve Uyku |
|
9 . Hafta |
Physiology of Pain and Sleep |
|
10 . Hafta |
November Physiology |
|
10 . Hafta |
Kas Fizyolojisi |
|
11 . Hafta |
Kas Fizyolojisi (Devam) |
|
11 . Hafta |
November Physiology (Continued) |
|
12 . Hafta |
Physiology of the Digestive System |
|
12 . Hafta |
Sindirim Sistemi Fizyolojisi |
|
13 . Hafta |
Üriner Sistem Fizyolojisi |
|
13 . Hafta |
Physiology of the Urinary System |
|
14 . Hafta |
Physiology of the Endocrine System |
|
14 . Hafta |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
general repeat |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
6 |
96 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
128 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
|
|
|
X |
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
|
X |
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
|
|
|
X |
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
|
X |
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|