Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
HAREKET VE FONKSİYON GELİŞİMİ FTP 108 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kavramalarını, bu özelliklerin kıyaslamasını yaparak aralarındaki farkları değerlendirebilmelerini ve hareket ve fonksiyon gelişimine dair öğrendiklerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına aktarmalarını sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Knows the characteristics of normal movement and function development
1 Normal hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini bilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 6, 8
2 Hareket ve fonksiyonel gelişimi etkileyen faktörleri bilir.
2 Knows the factors that affect movement and functional development.
3 Can distinguish abnormal development and movement characteristics
3 Anormal gelişim ve hareket özelliklerini ayırt edebilir.
4 Hareket ve fonksiyon gelişim bilgilerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarındaki önemini kavrar.
4 Understands the importance of movement and function development information in pediatric physiotherapy and rehabilitation applications.
5 He follows the scientific studies conducted on the subjects of movement and functional development from the literature and can make presentations.
5 Hareket ve fonksiyonel gelişim konuları ile yapılan bilimsel çalışmaları literatürden takip eder, sunum yapabilir
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; motor gelişimle ilgili temel kavramlar, motor beceri, motor kontrol, motor öğrenme, motor gelişimin ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişimin fazları, insanda embriyolojik gelişim süreci, fetal gelişim, primitif refleksler, düzeltme ve denge reaksiyonları, 0-12 ay motor gelişim, 13-60 ay motor gelişim, ambulasyon gelişimi, postüral kontrolün gelişimi, uzanma davranışının gelişimi, kavrama davranışının gelişimi ve gelişimsel koordinasyon bozukluğu konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1.Karaduman A. A. ve Tunca Yılmaz Ö. (Ed.). (2017). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2. Ankara: Hipokrat Kitabevi. 2.Güçlü Gündüz A., Bilgin S., Öksüz Ç., Ertekin Ö. ve İyigün G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması (5. Baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi. 3.Livanelioğlu A. ve Kerem Günel M. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Yeni Özbek Matbaası. Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Basic information about normal movement and function development
1 . Hafta Normal hareket ve fonksiyon gelişimi ilgili temel bilgiler
2 . Hafta Motor işlevin postür ve hareketin kontrolü
2 . Hafta Control of posture and movement of motor function
3 . Hafta Evaluation of movement development from a kinesiological point of view
3 . Hafta Hareket gelişiminin kinesiolojik yönden değerlendirilmesi
4 . Hafta Gelişim teorileri
4 . Hafta Theories of development
5 . Hafta Newborn, definition of a healthy baby, evaluation of newborn pathological reflexes
5 . Hafta Yenidoğan, sağlıklı bebeğin tanımı, yenidoğan değerlendirilmesi patolojik refleksler
6 . Hafta Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları , postüral reaksiyonlar
6 . Hafta Correction, protection and balance reactions , postural reactions
7 . Hafta Musculoiskeletal factors affecting motor development
7 . Hafta Motor gelişimi etkileyen muskuloiskeletal faktörler
8 . Hafta Ara sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta Other factors affecting motor development
9 . Hafta Motor gelişimi etkileyen diğer faktörler
10 . Hafta Refleksler ve duyu gelişimi
10 . Hafta Reflexes and sensory development
11 . Hafta Motor control and learning models
11 . Hafta Motor kontrol ve öğrenme modelleri
12 . Hafta Hareketin komponentleri
12 . Hafta Components of the movement
13 . Hafta Childhood diseases that affect the development of movement and function
13 . Hafta Hareket ve fonksiyon gelişimini etkileyen çocukluk çağı hastalıkları
14 . Hafta İnfant dönem 0-36 ay motor ve fonksiyonel gelişim
14 . Hafta Infant period 0-36 months motor and functional development
15 . Hafta Discussion accompanied by general repetition and facts
15 . Hafta Genel tekrar ve olgular eşliğinde tartışma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Sözlü Değerlendirme 0 10
Performans Ödevi 0 10
Final 1 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ara Sınav 1 1 1
Ara sınav için hazırlık 1 5 5
Ders süresi 2 14 28
Ders dışı çalışma 1 14 14
Kısa sınav 1 1 1
Kısa sınav için çalışma 1 2 2
Performans Ödevi 1 1 1
Performans Ödevi hazırlık 1 2 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Sözlü sınav için hazırlık 1 5 5
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X