TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİ KULLANIMI |
FTP 110 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi CENGİZ DENİZ |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin bilgisayarın donanım ve yazılım parçalarını öğrenmesi ve MS Office Word ve Powerpoint programlarını kavrayarak kullanabilir düzeye gelmesi, Excel’in ileri seviyede kullanabilmesi, formüllerle çalışması ve gerekli yerlerde kullanabilmesi, tablo ve grafik oluşturabilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
0 |
Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
3, 10 |
1 |
Ability to recognize computer hardware |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, bilişim etiği, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler. |
Kaynaklar |
1.Temel Bilgisayar Eğitimi, Arkadaş Yayınevi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Windows işletim sistemine giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to the Windows operating system |
|
2 . Hafta |
Introduction to word processing software |
|
2 . Hafta |
Kelime işlemci yazılımına giriş |
|
3 . Hafta |
Yazma ve düzenleme araçları |
|
3 . Hafta |
Writing and editing tools |
|
4 . Hafta |
Formatting tools |
|
4 . Hafta |
Biçimlendirme araçları |
|
5 . Hafta |
Metin içerisine tablo ekleme |
|
5 . Hafta |
Adding a table to the text |
|
6 . Hafta |
Creating references in the text |
|
6 . Hafta |
Metin içerisinde başvurular oluşturma |
|
7 . Hafta |
Elektronik tablolama yazılımına giriş |
|
7 . Hafta |
Elektronik tablolama yazılımına giriş |
|
8 . Hafta |
midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Veri girişi, düzenlemesi |
|
9 . Hafta |
Data entry, arrangement |
|
10 . Hafta |
Performing calculations using formulas on the data |
|
10 . Hafta |
Veriler üzerinde formüller kullanarak hesaplama yapmak |
|
11 . Hafta |
Grafik çizimi |
|
11 . Hafta |
Graphic drawing |
|
12 . Hafta |
The basics of preparing a presentation |
|
12 . Hafta |
Sunum hazırlamanın temelleri |
|
13 . Hafta |
Sunum üzerinde düzenleme yapma ve animasyon ekleme |
|
13 . Hafta |
Editing and adding animation on the presentation |
|
14 . Hafta |
The use of search engines Dec |
|
14 . Hafta |
Arama motorlarının kullanımı |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
general repeat |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
1 |
10 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
20 |
1 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
62 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
X |
|
|
|
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
|
X |
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
|
X |
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|