Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİ KULLANIMI FTP 110 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi CENGİZ DENİZ
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin bilgisayarın donanım ve yazılım parçalarını öğrenmesi ve MS Office Word ve Powerpoint programlarını kavrayarak kullanabilir düzeye gelmesi, Excel’in ileri seviyede kullanabilmesi, formüllerle çalışması ve gerekli yerlerde kullanabilmesi, tablo ve grafik oluşturabilmesidir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav 3, 10
1 Ability to recognize computer hardware
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, bilişim etiği, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler.
Kaynaklar
1.Temel Bilgisayar Eğitimi, Arkadaş Yayınevi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Windows işletim sistemine giriş
1 . Hafta Introduction to the Windows operating system
2 . Hafta Introduction to word processing software
2 . Hafta Kelime işlemci yazılımına giriş
3 . Hafta Yazma ve düzenleme araçları
3 . Hafta Writing and editing tools
4 . Hafta Formatting tools
4 . Hafta Biçimlendirme araçları
5 . Hafta Metin içerisine tablo ekleme
5 . Hafta Adding a table to the text
6 . Hafta Creating references in the text
6 . Hafta Metin içerisinde başvurular oluşturma
7 . Hafta Elektronik tablolama yazılımına giriş
7 . Hafta Elektronik tablolama yazılımına giriş
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Veri girişi, düzenlemesi
9 . Hafta Data entry, arrangement
10 . Hafta Performing calculations using formulas on the data
10 . Hafta Veriler üzerinde formüller kullanarak hesaplama yapmak
11 . Hafta Grafik çizimi
11 . Hafta Graphic drawing
12 . Hafta The basics of preparing a presentation
12 . Hafta Sunum hazırlamanın temelleri
13 . Hafta Sunum üzerinde düzenleme yapma ve animasyon ekleme
13 . Hafta Editing and adding animation on the presentation
14 . Hafta The use of search engines Dec
14 . Hafta Arama motorlarının kullanımı
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta general repeat
16 . Hafta Final Sınavı Haftası
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 1 10
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 20 1 20
Ara Sınav 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 62
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X