Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
DAHİLİ BİLİMLER FTP 205 3 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. DOĞAN KOCA
Dersin Amacı İmmün sistemi öğrenmek, immün sistem ve hastalıklar arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmak. Otoimmün sistemi öğrenmek immün sistem ve hastalıklar arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olmak. Osteoartrit hastalığını kavramak ve öğrenmek. Romatoid Artrit hastalığını kavramak ve öğrenmek. Gut Artriti hastalığını kavramak ve öğrenmek. Ailesel Akdeniz Ateşi hastalığını kavramak ve öğrenmek. Akut Romatizmal Ateş hastalığını kavramak ve öğrenmek. Ankilozan Spondilit hastalığını kavramak ve öğrenmek. Behçet Hastalığı hastalığını kavramak ve öğrenmek. Sistemik Lupus Eritamatozus hastalığını kavramak ve öğrenmek. Psöriatik Artrit hastalığını kavramak ve öğrenmek. Kronik Böbrek Yetmezliği hastalığını kavramak ve öğrenmek. Akut Böbrek Yetmezliği hastalığını kavramak ve öğrenmek. Koroner Arter hastalığını kavramak ve öğrenmek. Diabetes Mellitus hastalığını kavramak ve öğrenmek. Onkolojik hastalıkları kavramak ve öğrenmek. Solunum sistemi hastalıklarını kavramak ve öğrenmek.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dahili Bilimler konusunda temel bilgileri kavrar. Anlatım Sınav 1, 7
1 Comprehends basic information about Physiotherapy and Rehabilitation Internal Sciences.
2 Understands the basic information of the immune system and autoimmunity, uses this information.
2 İmmün sistem ve otoimmünite temel bilgilerini kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
3 Osteoartrit ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
3 Understands the basic information about osteoarthritis, uses this information.
4 Understands the basic information about Rheumatoid Arthritis, uses this information.
4 Romatoid Artrit ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
5 Gut Artriti ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
5 Comprehends the basic information about gouty Arthritis, uses this information.
6 Comprehends basic information about Familial Mediterranean Fever and uses this information.Comprehends basic information about Familial Mediterranean Fever and uses this information.
6 Ailesel Akdeniz Ateşi ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
7 Akut Romatizmal Ateş ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
7 Comprehends basic information about Acute Rheumatic Fever, uses this information.
8 Comprehends the basic information about Ankylosing Spondylitis and uses this information.
8 Ankilozan Spondilit ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
9 Behçet Hastalığı ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
9 Comprehends basic information about Behçet's Disease and uses this information.
10 Understands the basic information about systemic Lupus Erythematosus and uses this information.
10 Sistemik Lupus Eritamatozus ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
11 Psöriatik Artrit ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
11 Comprehends basic information about Psoriatic Arthritis, uses this information.
12 Comprehends basic information about Coronary Artery Diseases, uses this information.
12 Koroner Arter Hastalıkları ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
13 Kronik Böbrek Yetmezliği ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
13 Comprehends basic information about Chronic Kidney Failure, uses this information.
14 Comprehends basic information about Acute Kidney Failure, uses this information.
14 Akut Böbrek Yetmezliği ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
15 Diabetes Mellitus ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
15 Diabetes Mellitus ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır.
16 Onkolojik hastalıklar ile ilgili temel bilgileri kavrar, bu bilgileri kullanır. Anlatım Sınav 6, 7
Dersin İçeriği
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin “dahili hastalıklar” ile ilgili bilgi sahibi olması.
Kaynaklar
1.Klinik Romatoloji El Kitabı. İzmir Güven Kitabevi. Eker Doğanavşargil, Gürbüz Gümüşdiş. 2003. 2.İç Hastalıkları Özet Kitabı. Prof. Dr. Hulki Meltem SÖNMEZ, Prof. Dr. Gürler İliçin, Prof. Dr. Kadir BİBEROĞLU, Prof. Dr. Gültekin SÜLEYMANLAR, Prof. Dr. Serhat ÜNAL 2017. 3.Dahiliye Akıl Notları. Uzm. Dr. Yavuz FURUNCUOĞLU. 2013. 4.Sorularla Romatoloji: Doç. Dr. Adem Küçük. 5.Semiyoloji: Prof. Dr. Yaşar Küçükardalı. 2016. 6.Adım Adım Dahiliye. Mark D. Duncan. Çeviri Editörü: Uzm. Dr. Alpay Medetalibeyoğlu.2020.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta İmmün sistem
1 . Hafta The immune system
2 . Hafta The autoimmune system
2 . Hafta Otoimmün sistemi
3 . Hafta Osteoartrit
3 . Hafta Osteoarthritis
4 . Hafta Rheumatoid Arthritis
4 . Hafta Romatoid Artrit
5 . Hafta Gut Artriti
5 . Hafta Gouty Arthritis
6 . Hafta Familial Mediterranean Fever
6 . Hafta Ailesel Akdeniz Ateşi
7 . Hafta Akut Romatizmal Ateş
7 . Hafta Acute Rheumatic Fever
8 . Hafta Ankylosing Spondylitis
8 . Hafta Ankilozan Spondilit
9 . Hafta Behçet Hastalığı
9 . Hafta Behçet's Disease
10 . Hafta Systemic Lupus Erythematosus
10 . Hafta Sistemik Lupus Eritamatozus
11 . Hafta Psöriatik Artrit
11 . Hafta Psoriatic Arthritis
12 . Hafta Coronary Artery Diseases
12 . Hafta Koroner Arter Hastalıkları
13 . Hafta Kronik Böbrek Yetmezliği
13 . Hafta Acute Renal Failure
14 . Hafta Diabetes Mellitus
14 . Hafta Akut Böbrek Yetmezliği
15 . Hafta Diabetes Mellitus
15 . Hafta Oncological Diseases
16 . Hafta Onkolojik Hastalıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 40
Sınav 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınav 2 20 40
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 40
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X