Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ISI IŞIK VE HİDROTERAPİ FTP 207 3 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. RABİA TERZİ
Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık hidroterapi modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontraendikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Knows basic information about heat, application methods, indications and contraindications for use in patients.
1 Isı ile ilgili temel bilgiler, uygulama yöntemleri, hastalarda kullanım endikasyonları ve kontrendikasyonlarını bilir. Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 6, 8
2 Işık ile ilgili temel bilgiler, uygulama yöntemleri, hastalarda kullanım endikasyonları ve kontrendikasyonlarını bilir. Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 6, 8
2 Knows basic information about light, application methods, indications and contraindications for use in patients.
3 Knows the basic information about hydrotherapy, application methods, application areas, indications and contraindications of hydrotherapy
3 Hidroterapi ile ilgili temel bilgiler, uygulama yöntemleri, uygulama alanları ile hidroterapinin endikasyonları ve kontrendikasyonlarını bilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 6, 8
4 Isı, Işık ve Hidroterapi alanlarında yapılan bilimsel çalışmaları literatürden takip eder, sunum yapabilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 2, 10
4 Follows the scientific studies conducted in the fields of Heat, Light and Hydrotherapy from the literature, can make presentations
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; sıcağın fiziksel özellikleri, sıcağın lokal ve sistemik etkileri, sıcak uygulamalar (hotpack, fluidoterapi ve parafin), soğuğun lokal ve sistemik etkileri, soğuk uygulamalar (coldpack), hidroterapinin ve suyun fiziksel ve sistemik etkileri ve uygulama yöntemleri, havuz tedavisi, su içi egzersizler, whirlpool, Hubber tank, zıt banyolar, ışığın fiziksel özellikleri, elektromanyetik spektrum, IR ve fizyolojik özellikleri, IR’nin endikasyonları ve kontraendikasyonları, UVL ve fizyolojik özellikleri, UVL’nin endikasyonları ve kontraendikasyonları, lazer ve fizyolojik özellikleri, lazerin endikasyonları ve kontraendikasyonları, balneoterapi ve fizyolojik özellikleri, balneoterapinin endikasyonları ve kontraendikasyonları konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
HARUTOĞLU, Hülya. Isı, Işık ve Hidroterapi. Hipokrat yayınevi. 2016
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta İnflamasyon ve doku iyileşmesi
1 . Hafta Inflammation and tissue healing
2 . Hafta Basic characteristics of the introduction to heat
2 . Hafta Isıya giriş temel özellikler
3 . Hafta Işığa giriş temel özellikler
3 . Hafta Introduction to light basic features
4 . Hafta Introduction to hydrotherapy and aquatic exercises
4 . Hafta Hidroterapiye giriş ve akuatik egzersizler
5 . Hafta Sıcağın türleri ve uygulama yöntemleri
5 . Hafta Types of heat and methods of application
6 . Hafta Humid temperature agents and fluidotherapy
6 . Hafta Nemli sıcaklık ajanları ve fluidoterapi
7 . Hafta İnfraruj
7 . Hafta Infrared
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Arasınav
9 . Hafta Ultraviole, Helyoterapi
9 . Hafta Infrared
10 . Hafta Cryotherapy
10 . Hafta Kriyoterapi
11 . Hafta Laser
11 . Hafta Paraffin
12 . Hafta Spa treatment, Balneotherapy
12 . Hafta Parafin
13 . Hafta Kaplıca tedavisi, Balneoterapi
13 . Hafta Peloid applications,showers,inhalation cures
14 . Hafta Discussion accompanied by literature review and cases, presentations
14 . Hafta Peloid uygulamaları,duşlar,inhalasyon kürleri
15 . Hafta Literatür tarama ve vakalar eşliğinde tartışma,sunumlar
15 . Hafta Final exam
16 . Hafta Final sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 30
Final 0 0
Ödev 1 10
Sözlü değerlendirme 1 10
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 10
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sözlü Sınav 1 1 1
Sözlü sınav için hazırlık 1 2 2
Ödev 1 1 1
Ödev sunumu için hazırlık 1 4 4
Ara sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Final için hazırlık 1 8 8
Ara sınav için hazırlık 1 8 8
Ders süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi 14 3 42
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 110
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X