Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ELEKTROTERAPİ 1 FTP 213 3 2 2 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. RABİA TERZİ
Dersin Amacı Elektroterapinin temel prensiplerinin kavranması, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanılan elektroterapi modalitelerinin neler olduğunun ve uygulama prensiplerinin bilinmesi, bu yöntemler için klinikte uygun hasta seçiminin yapılabilmesi ve dönem sonuna kadar elektroterapi alanında klinikte uygulama yapabilecek yeterlilik kazanılması amaçlanmıştır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Understands the principles of November muscle and nerve stimulation
1 Kas ve sinirin stimülasyon prensiplerini anlar Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 6
2 Alçak ve orta frekanslı akımlar konusunda bilgi ve beceri kazanır Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 4
2 Gains knowledge and skills about low and medium frequency currents
3 Learns the electrical properties of tissues
3 Dokuların elektriksel özelliklerini öğrenir Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 2
4 Hastalıklara göre elektroterapi modalitelerin değerlendirmesini yapabilir. Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 6, 7
4 Electrotherapy can evaluate modalities according to diseases.
5 Can apply electrotherapy modalities
5 Elektroterapi modalitelerini uygulayabilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 1, 2, 6
6 Elektroterapi modaliteleri ile yapılan bilimsel çalışmaları literatürden takip eder, sunum yapabilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer, Laboratuar Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi, Laboratuar 2, 3, 9, 10
6 Follows the scientific studies conducted with electrotherapy modalities from the literature, can make presentations
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, ‘’elektroterapide temel prensipler, elektroterapinin fizyolojik etkileri, fizyoterapide kullanılan elektroterapi modaliteleri, elektroterapide endikasyonlar ve kontrendikasyonlar, elektroterapi modalitelerinin uygulama şekilleri, kullanılan cihaz ve yöntemler, elektroterapi için uygun hasta seçimi'' yer almaktadır.
Kaynaklar
1-Arzu Razak Özdinçler (2016). Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi İstanbul Tıp Kitabevi.İstanbul
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Elektroterapiye Giriş
1 . Hafta Introduction to Electrotherapy
2 . Hafta General physiological effects of electrotherapy indications and contraindications
2 . Hafta Elektroterapinin genel fizyolojik etkileri endikasyon ve kontrendikasyonları
3 . Hafta Galvanik akım
3 . Hafta Galvanic current
4 . Hafta Faradic current
4 . Hafta Faradik akım
5 . Hafta TENS
5 . Hafta TENS
6 . Hafta Diadynamic current properties and applications
6 . Hafta Diadinamik akım özellikleri ve uygulamaları
7 . Hafta Mikroakım, özellikleri
7 . Hafta Microstream, its characteristics
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Russian akım özellikleri
9 . Hafta Features of Russian current
10 . Hafta Iontophoresis
10 . Hafta İyontoforez
11 . Hafta Enterferansiyel akım ve özellikleri
11 . Hafta Interference current and its properties
12 . Hafta Functional electrical stimulation
12 . Hafta Fonksiyonel elektriksel stimülasyon
13 . Hafta Biofeedback
13 . Hafta Biofeedback
14 . Hafta Electrotherapy accompanied by cases
14 . Hafta Vakalar eşliğinde elektroterapi
15 . Hafta Vakalar eşliğinde elektrotepi, sunum
15 . Hafta Electrotepi accompanied by cases, presentation
16 . Hafta Final sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav/ödev 1 30
Sözlü Değerlendirme 1 10
Performans Ödevi 1 10
Final 1 40
Laboratuvar 1 10
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (teorik ve uygulama) 4 8 32
Ders dışı çalışma 2 14 28
Sözlü sınav 1 1 1
Performans Ödevi 1 1 1
Laboratuar 1 1 1
Final sınavı 1 1 1
Ara sınav için hazırlık 1 10 10
Sözlü sınav için hazırlık 1 6 6
Performans Ödevi hazırlık 1 2 2
Final Sınavı için hazırlık 1 10 10
Uygulama sınavı 1 4 4
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 96
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X