Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PATOLOJİ II FTP 202 4 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi KÜBRA KAVRAM SARIHAN
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin tıp eğitimi haricindeki sağlıkla ilgili lisans dalları için gerekli patolojinin öğretilmesidir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Öğrenci alanıyla ilgili patolojik durumları öğrenebilme Anlatım Sınav 1, 2, 4
1 Ability to learn pathological conditions related to the student area
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; genel patoloji, patolojinin tanımı ve patolojide kullanılan yöntem ve teknikler, patolojik terminoloji, hücre patolojileri, inflamasyon, rejenerasyon, hücresel zedelenme ve adaptasyon mekanizmaları, nekroz ve apoptoz, dolaşım patolojileri, şok, sistemik patolojiler, ödem, akut ve kronik inflamasyon, yara iyileşmesi, immunopatoloji, genetik hastalıkların patolojisi, kemik, neoplazi, displazi, hiperplazi, hipertrofi, selim ve habis tümörler, karsinom, sarkom, tümör gelişimleri ve aşamaları, eklem ve yumuşak doku patolojileri, periferik sinir ve iskelet kası patolojileri, santral sinir sistemi hastalıkları, hemodinamik bozukluklar konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1.Robbins ve Cotran Hastalığın Patolojik Temeli
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Genel Patolojiye, Giriş; Tarihçesi, İnceleme Yöntemleri
1 . Hafta Introduction to General Pathology; History, Examination Methods
2 . Hafta Cell Damage and Adaptation Mechanisms, Necrosis and Apoptosis
2 . Hafta Hücre Hasarı ve Adaptasyon Mekanizmaları, Nekroz ve Apoptoz
3 . Hafta İnflamasyon
3 . Hafta Inflammation
4 . Hafta Healing and Regeneration
4 . Hafta İyileşme ve Rejenerasyo
5 . Hafta Dolaşım Bozuklukları
5 . Hafta Circulatory Disorders
6 . Hafta Hemodynamic Disorders
6 . Hafta Hemodinamik Bozukluklar
7 . Hafta Tümör Gelişimi, Evreleri ve Çeşitleri
7 . Hafta Tumor Development, Stages and Types
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta İmmün Sistem Bozuklukları
9 . Hafta Disorders of the Immune System
10 . Hafta Genetic Disorders and General Hematological Pathology
10 . Hafta Genetik Bozukluklar ve Genel Hematolojik Patoloji
11 . Hafta Sinir Sistemi Patolojisi
11 . Hafta Pathology of the Nervous System
12 . Hafta Pathology of the Nervous System (Continued)
12 . Hafta Sinir Sistemi Patolojisi (Devam)
13 . Hafta Kas-iskelet Sistemi Patolojisi
13 . Hafta Pathology of the Musculoskeletal System November
14 . Hafta Pathology of the Musculoskeletal System (Continued) November 1, 2019
14 . Hafta Kas-iskelet Sistemi Patolojisi (Devam)
15 . Hafta Eklem Hastalıkları Patolojisi
15 . Hafta Pathology of Joint Diseases
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 80
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X