TEMEL EGZERSİZ UYGULAMALARI |
FTP 206 |
4 |
2 |
2 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To be able to have information about the necessary approaches for evaluating the patient and developing a program
|
|
|
|
1 |
Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmek |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
2 |
Egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini öğrenebilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 7 |
2 |
Ability to learn the classification of exercises, the goals and effects of exercises
|
|
|
|
3 |
Ability to plan a basic exercise program
|
|
|
|
3 |
Temel egzersiz programını planlayabilme |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 7 |
4 |
Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini öğrenebilme |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 4 |
4 |
Ability to learn the problems and characteristics that occur in postural disorders
|
|
|
|
5 |
Ability to solve problems in different postural disorders planning an exercise program
|
|
|
|
5 |
Farklı postüral bozukluklarda problem çözebilme egzersiz programı planlama |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 7 |
6 |
Farklı postüral bozukluklarda problem çözebilme egzersiz programı uygulama becerisi kazanabilme |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1, 2, 7 |
6 |
Ability to solve problems in different postural disorders Ability to apply an exercise program |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postüral problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulanması, gevşeme egzersizleri ve spinal stabilizasyon yaklaşımları, traksiyon uygulamalarının öğrenilmesi konularına yer verilmiştir. |
Kaynaklar |
Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Physical Activity and Health, The Evidence Explained, text book of bıomechanıcs and exercıse therapy, Therapeutic Exercise for Musculoskeletal Injuries, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı |
|
1 . Hafta |
Introduction to therapeutic movements, classification of exercise and exercise program
|
|
2 . Hafta |
Normal joint movement, passive, active assisted and active NEH)
|
|
2 . Hafta |
Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH) |
|
3 . Hafta |
Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler |
|
3 . Hafta |
Resistance exercises, resistance exercises applied manually
|
|
4 . Hafta |
Stretching exercises to increase normal joint movement
|
|
4 . Hafta |
Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri |
|
5 . Hafta |
Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Pelvik ve lumbar bölge |
|
5 . Hafta |
Postural problems and examples of exercise: Pelvic and lumbar region
|
|
6 . Hafta |
Spinal Stabilization and Pilates
|
|
6 . Hafta |
Spinal Stabilizasyon ve Pilates |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
General Repeat
|
|
8 . Hafta |
midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 1 |
|
9 . Hafta |
Postural problems and examples of exercise: Scoliosis 1
|
|
10 . Hafta |
Postural problems and examples of exercise: Scoliosis 2
|
|
10 . Hafta |
Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 2 |
|
11 . Hafta |
Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt ekstremite problemleri |
|
11 . Hafta |
Postural problems and exercise examples: Lower limb problems
|
|
12 . Hafta |
Relaxation exercises
|
|
12 . Hafta |
Gevşeme egzersizleri |
|
13 . Hafta |
Grup egzersizleri |
|
13 . Hafta |
Group exercises
|
|
14 . Hafta |
Yoga, pilates and tai chi |
|
14 . Hafta |
Yoga, pilates ve tai chi |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
general repeat |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
2 |
24 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
84 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
|
|
|
X |
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|