Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ FTP 208 4 3 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ALİM NURAYDIN
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; egzersizin farklı vücut sistemleri üzerine akut ve kronik etkilerini, antrenman ve egzersize uyum süreçlerini, egzersiz sonrası toplarlanma süreçlerini, farklı çevre koşullarında yapılan egzersizin etkilerini, sporda performans testlerini ve egzersiz reçetelendirmeyi kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Vücutta istirahat, fiziksel aktivite ve egzersiz sırasında enerji harcamasını açıklayabilme Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 5
1 Egzersiz fizyolojisi alanını, egzersiz ve fiziksel aktivite kavramlarını, düzenli egzersizin yararlarını ve farklı egzersiz modalitelerini açıklayabilme Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 4
1 The ability to explain the energy expenditure in the body during rest, physical activity and exercise
2 To be able to explain the field of exercise physiology, the concepts of exercise and physical activity, the benefits of regular exercise and different exercise modalities
3 Ability to identify acute and chronic responses of the heart, circulatory and respiratory systems to exercise
3 Kalp, dolaşım ve solunum sistemlerinin egzersize verdiği akut ve kronik cevapları tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
4 Kas-iskelet sisteminin ve sinir sisteminin egzersize verdiği akut ve kronik cevapları tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 4
4 Ability to identify November acute and chronic responses of the musculoskeletal system and nervous system to exercise
5 Ability to identify acute and chronic responses of endocrine and hematological systems to exercise
5 Endokrin ve hematolojik sistemlerinin egzersize verdiği akut ve kronik cevapları tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
6 Antrenman ve egzersize uyum süreçleri ve egzersiz sonrası toparlanma süreci hakkında bilgi sahibi olm Anlatım Sınav 1, 2, 5
6 To have information about the processes of adaptation to training and exercise and the recovery process after exercise
7 Ability to explain the mechanism of thermoregulation in exercise
7 Egzersizde termoregülasyon mekanizmasını açıklayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 4
8 Egzersiz testleri ve reçetelendirmesi hakkında bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 5
8 Having information about exercise tests and prescribing
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; egzersiz ve fiziksel aktivite, vücutta ve egzersizde enerji transfer sistemleri, fiziksel aktivitelerde enerji kullanımı, maksimum oksijen tüketimi ve anaerobik eşik kavramları, egzersiz ve solunum sistemi, egzersiz ve kardiyovasküler sistem, egzersiz ve kas-iskelet sistemi, egzersiz ve endokrin sistem, egzersiz ve toparlanma, antrenman ve egzersize uyum, sıcak ve soğuk ortamda egzersiz, egzersiz ve hematolojik sistem, sporda performans testleri ve egzersiz reçetesinin düzenlenmesi konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1.Ünal, M. (2019). Egzersiz Fizyolojisi (1. Baskı). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Egzersiz ve Fiziksel Aktivite
1 . Hafta Exercise and Physical Activity
2 . Hafta Energy Transfer Systems in the Body and Exercise- Energy Use in Physical Activities
2 . Hafta Vücutta ve Egzersizde Enerji Transfer Sistemleri- Fiziksel Aktivitelerde Enerji Kullanımı
3 . Hafta Maksimum Oksijen Tüketimi ve Anaerobik Eşik Kavramları
3 . Hafta Concepts of Maximum Oxygen Consumption and Anaerobic Threshold
4 . Hafta Exercise and Respiratory System
4 . Hafta Egzersiz ve Solunum Sistemi
5 . Hafta Egzersiz ve Solunum Sistemi
5 . Hafta Exercise and Respiratory System
6 . Hafta Exercise and Cardiovascular System
6 . Hafta Egzersiz ve Kardiyovasküler Sistem
7 . Hafta Egzersiz ve Kardiyovasküler Sistem
7 . Hafta Exercise and Cardiovascular System
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Egzersiz ve Kas-İskelet Sistem
9 . Hafta Exercise and November Musculoskeletal System
10 . Hafta Exercise and the Endocrine System
10 . Hafta Egzersiz ve Endokrin Sistem
11 . Hafta Egzersiz ve Toparlanma
11 . Hafta Exercise and Recovery
12 . Hafta Adaptation to Training and Exercise
12 . Hafta Antrenman ve Egzersize Uyum
13 . Hafta Sıcak ve Soğuk Ortamda Egzersiz
13 . Hafta Exercise in Hot and Cold Environment
14 . Hafta Exercise and Hematological System
14 . Hafta Egzersiz ve Hematolojik Sistem
15 . Hafta Sporda Performans Testleri ve Egzersiz Reçetesinin Düzenlenmesi
15 . Hafta Performance Tests in Sports and Regulation of Exercise Prescription
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 80
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X