Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
KİNEZYOLOJİ-I FTP 301 5 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı İnsan anatomisine fonksiyonel ve kinezyolojik yaklaşımlarla yorumlatmak, kas iskelet ve sinir sisteminin kinezyolojik temellerini incelemek, omuz-dirsek-el el bileği- kolumna vertebra- pelvis- kalça- diz-ayak ayak bileği vücut kısımlarının fonksiyonel anatomisi ve kinezyolojisini öğretmek, yürüyüş-hareketin kinetik-kinematik analizini yaptırabilmek bu dersin amaçlarındandır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 To be able to describe the musculoskeletal system, lever systems in the human body, their comprehensive functions, the placement of synovial junctions, different bone structures, connective and body tissues (tendon, ligament, fibrous and hyaline cartilage) structures.
1 Kas iskelet sistemini, insan vücudundaki kaldıraç sistemlerini, eklem fonksiyonlarını, synovial eklemlerin sınıflandırılmasını, farklı kemik yapıları, konnektif ve destekleyici dokuları ( tendon, ligament, fibröz ve hyalin kartilaj)yapılarını tanımlayabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 2, 4, 7, 9
2 İskelet kaslarının kas fibril yapısını, motor üniteyi, kas kontraksiyon tiplerini açıklayabilme. Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 2, 4, 5, 9, 10
2 To be able to explain muscle fiber structure, motor unit, muscle contraction types of skeletal muscles.
3 to be able to describe the basics of human movement, the basic structure and functions of the nervous system.
3 İnsan hareketinin nörolojik temellerini, sinir sisteminin temel yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 2, 4, 10
4 Omuz, dirsek , el- el bileği, pelvis, kalça, diz, ayak ayak bileği bölgelerine ait kas iskelet sistemi fonksiyonel anatomi ve kinezyolojisini açıklayabilme. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 5, 9
4 To be able to explain the functional anatomy and kinesiology of the musculoskeletal system of the shoulder, elbow, hand-hand foot, pelvis, hip, knee, foot bone regions.
5 To be able to describe the ligaments, bones and muscles, pathologies and other soft tissue structures of the spine.
5 Omurganın ligamentleri, kemik ve kaslarını, patolojilerini ve diğer yumusak doku yapılarını tanımlayabilme. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 2, 7
6 Normal yürüme paterni, normal yürümenin fazlarını, harekete kinezyolojik yaklaşımı açıklayabilme. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 1, 3, 5, 7
6 To be able to explain the normal gait pattern, the phases of normal gait, and the kinesiological approach to action.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kinezyolojiye giriş, hareketin muskuloskeletal temelleri, eklem tipleri, synovial eklemlerin sınıflandırılması, eklem hareketleri ve fonksiyonları, Kemik yapılar, kemik dokunun özellikleri ve mekaniği, kemığın strese adaptasyonu, kartilaj yapılar, kartılaj yapı tipleri, kartilaj yapıların özelliklerı ve mekaniği, konnektif ve destekleyici yapıların özellıkleri, tendonlar ve ligamentlerın özellikleri, Kas yapıları, iskelet kaslarının karakteristikleri, kas fıbrıllerı, motor ünıte, myofıbriller, kas kontraksiyon tipleri, Hareketin nörolojik temelleri, sinir sisteminin hareketle ilişkili temel yapıları ve fonksiyonları, Omuz kompleksi, dirsek eklemi, el ve el bileği, kolumna vertebralis ,pelvis, kalça eklemi, diz eklemi, ayak ve ayak bileği fonksiyonel anatomisi ve kinezyolojisi, Yürüyüş-Hareket kinetik- kinematik analizi I-II
Kaynaklar
1.Clinical Kinesiology And Anatomy- Lynn S. Lippert-2006 Physio - Kinesiology: The Skeletal System and Muscle Function 3rd Edition latest- Joseph E. Muscolıno 2020 Neuromechanics Of Human Movement – Roger M. Enoka. 1994, 3rd Edition. Applied Kinesiology A Training Manual and Reference Book of Basic Principles and Practices - Robert Frost. North Atlantıc Books, Berkeley, Calıfornıa; 2002. Physio - Kinesiology: The Skeletal System and Muscle Function 3rd Edition latest- Joseph E. Muscolıno-2020
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Kinezyolojiye Giriş, Hareketin Muskuloskeletal Temelleri, Eklem Tipleri, Synovial Eklemlerin Sınıflandırılması, Eklem Hareketleri Ve Fonksiyonları
1 . Hafta Introduction to Kinesiology, Musculoskeletal Foundations of Movement, Joint Types, Classification of Synovial Joints, Joint Movements and Functions
2 . Hafta Bone Structures, Properties And Mechanics of Bone Tissue, Adaptation of Bone To Stress, Cartilage Structures, Types of Cartilage Structures, Properties And Mechanics of Cartilage Structures, Properties Of Connective And Supporting Structures, Properties Of Tendons And Ligaments
2 . Hafta Kemik Yapilar, Kemik Dokunun Özellikleri Ve Mekaniği, Kemiğin Strese Adaptasyonu, Kartilaj Yapilar, Kartilaj Yapi Tipleri, Kartilaj Yapilarin Özellikleri Ve Mekaniği, Konnektif Ve Destekleyici Yapilarin Özellikleri, Tendonlar Ve Ligamentlerin Özellikleri
3 . Hafta Kas Yapilari, Iskelet Kaslarinin Karakteristikleri, Kas Fibrilleri, Motor Ünite, Myofibriller, Kas Kontraksiyon Tipleri
3 . Hafta November November November 2019 Muscle Structures, Characteristics of Skeletal Muscles, Muscle Fibrils, Motor Unit, Myofibrils, Types of Muscle Contraction, Muscle Mass, Muscle Mass, Muscle Mass, Muscle Mass, Myofibrils, Myofibrils, Myofibrils, Myofibrils, Muscle
4 . Hafta Neurological Foundations of Movement, Basic Structures And Functions of the Nervous System Associated with Movement
4 . Hafta Hareketin Nörolojik Temelleri, Sinir Sisteminin Hareketle İlişkili Temel Yapıları Ve Fonksiyonları
5 . Hafta Omuz Kompleksi Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
5 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Shoulder Complex
6 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Elbow Joint
6 . Hafta Dirsek Eklemi Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
7 . Hafta El Ve El Bileği Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
7 . Hafta Functional Anatomy And Kinesiology of The Hand And Wrist
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Kolumna Vertebralis Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
9 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Vertebral Column
10 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Pelvis
10 . Hafta Pelvis Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
11 . Hafta Kalça Eklemi Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
11 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Hip Joint
12 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of the Knee Joint
12 . Hafta Diz Eklemi Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
13 . Hafta Ayak Ve Ayak Bileği Fonksiyonel Anatomisi Ve Kinezyolojisi
13 . Hafta Functional Anatomy and Kinesiology of The Foot And Ankle
14 . Hafta Center of Balance And Gravity, Normal Walking And Its Phases, Kinematic And Kinetic Analysis of Walking
14 . Hafta Denge Ve Gravite Merkezi, Normal Yürüyüş Ve Fazları, Yürüyüşün Kinematik Ve Kinetik Analizi
15 . Hafta Hareket Analizi Ve Genel Tekrar
15 . Hafta Motion Analysis And General Repetition
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Proje 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 88
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X