ORTOPEDİK REHABİLİTASYON |
FTP 305 |
5 |
3 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Cerrahi gerektiren veya gerektirmeyen ortopedik problemler ve kas iskelet sistem yaralanmalarının değerlendirilmesinde kullanılan temel yöntemlerin kavranmasını ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, patolojiye ve uygulanan cerrahiye özel ve duruma en uygun fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisini geliştirmek |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to identify orthopedic problems
|
|
|
|
1 |
Ortopedik problemleri tanımlayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 4, 7 |
2 |
Ortopedideki kas- iskelet sistem yaralanmalarını ve dejeneratif eklem hastalıklarını ve bunlarla ilgili komplikasyonları açıklayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 4, 9 |
2 |
Ability to explain musculoskeletal system November injuries and degenerative joint diseases in orthopedics and related complications
|
|
|
|
3 |
Ability to explain the basic concepts related to the surgical procedure and the points to be considered in orthopedic situations requiring surgery
|
|
|
|
3 |
Cerrahi gerektiren ortopedik durumlarda cerrahi işlem ile ilgili temel kavramları ve dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 7 |
4 |
Ortopedik problemlerde genel ve patolojiye özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
4, 5, 9 |
4 |
To be able to apply general and pathology-specific measurement and evaluation methods in orthopedic problems
|
|
|
|
5 |
To be able to define the general principles of treatment related to musculoskeletal system injuries and degenerative conditions in orthopedics and to determine the need for conditions requiring physiotherapy and November
|
|
|
|
5 |
Ortopedideki kas-iskelet sistem yaralanmaları ve dejeneratif durumlar ile ilgili genel tedavi prensiplerini tanımlayabilme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumların ihtiyacını belirleyebilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 6, 7 |
6 |
Cerrahi geçirmiş veya geçirmemiş hastalar için duruma ve patolojiye en uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programını belirleyebilme ve uygulayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 7, 9 |
6 |
The ability to determine and implement the physiotherapy and rehabilitation program that is most appropriate for the condition and pathology for patients who have undergone or have not undergone surgery |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensipleri, ortopedik rehabilitasyonda genel değerlendirme prensipleri ve kullanılan değerlendirme yöntemleri, kırıklar, kırıkların sınıflandırılması, kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonları, kırık rehabilitasyonunun temel prensipleri, üst ve alt ekstremite kırıklarının özellikleri, üst ve alt ekstremite kırıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, omuz-kol kompleksi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, dirsek eklemi ve önkol bölgesi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, el bileği eklemi ve el bölgesi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, kalça eklemi ve pelvis bölgesi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, diz eklemi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, ayak bileği eklemi ve ayak bölgesi ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, omurganın ortopedik problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, romatoid artritte fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, ankilozan spondilitte fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, osteoartrit ve nonartiküler romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu, bel ve boyun bölgesinde cerrahi ve cerrahi olmayan tedaviler ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları ve ortopedik problemlerde bandajlama ve bantlama yöntemleri konularına yer verilmiştir. |
Kaynaklar |
1.Fizyoterapi ve rehabilitasyon / ed. Z. Candan Algun İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. 514 s. Tedavi hareketlerinde temel değerlendirme prensipleri / A. Saadet
2.Otman, Nezire Köse. By: Otman, A. Saadet. Ankara : Pelikan, 2015. 202 s. Guide to evidence-based physical therapy practice / Dianne V. Jewell. By: Jewell, Dianne V..
3.Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett, 2008. xiii, 480 s. The orthopedic workbook for physical therapy By: Peresic, Wanda. Boston : Jones & Bartlett, 2007 vii, 159 s.
4.Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
5.Fizyoterapi ve rehabilitasyon / ed. Z. Candan Algun İstanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. 514 s. Tedavi hareketlerinde temel değerlendirme prensipleri / A. Saadet
6.Otman, Nezire Köse. By: Otman, A. Saadet. Ankara : Pelikan, 2015. 202 s. Guide to evidence-based physical therapy practice / Dianne V. Jewell. By: Jewell, Dianne V..
7.Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett, 2008. xiii, 480 s. The orthopedic workbook for physical therapy By: Peresic, Wanda. Boston : Jones & Bartlett, 2007 vii, 159 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ortopedi ve travmatoloji terminolojisi, ortopedik rehabilitasyona giriş |
|
1 . Hafta |
Terminology of orthopedics and traumatology, introduction to orthopedic rehabilitation
|
|
2 . Hafta |
Evaluation in orthopedic rehabilitation
|
|
2 . Hafta |
Ortopedik rehabilitasyonda değerlendirme |
|
3 . Hafta |
El, el bileği yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon |
|
3 . Hafta |
Physiotherapy and rehabilitation for hand, wrist injuries
|
|
4 . Hafta |
Physiotherapy and rehabilitation for forearm and elbow injuries
|
|
4 . Hafta |
Önkol ve dirsek yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon |
|
5 . Hafta |
Omuzda rotator kılıf patolojileri, bursit ve periatritlerde rehabilitasyon yaklaşımları |
|
5 . Hafta |
Rotator sheath pathologies in the shoulder, rehabilitation approaches in bursitis and periatritis
|
|
6 . Hafta |
Physiotherapy and rehabilitation of rheumatoid arthritis and osteoarthritis |
|
6 . Hafta |
Romatoid artrit ve osteoartritin fizyoterapi ve rehabilitasyonu |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
General Repeat
|
|
8 . Hafta |
midtern
|
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Patellofemoral ağrı sendromu ve fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri |
|
9 . Hafta |
Patellofemoral pain syndrome and principles of physiotherapy and rehabilitation
|
|
10 . Hafta |
Rehabilitation for ligament and meniscus injuries in the knee
|
|
10 . Hafta |
Dizde bağ ve menisküs yaralanmalarında rehabilitasyon |
|
11 . Hafta |
Eklem artroplastileri, endoprotezler ve rehabilitasyonu |
|
11 . Hafta |
Joint arthroplasties, endoprostheses and rehabilitation
|
|
12 . Hafta |
Common pathologies of the ankle, wrist and elbow and their rehabilitation
|
|
12 . Hafta |
Ayak bileği, el bileği ve dirsekte sık görülen patolojiler ve rehabilitasyonu |
|
13 . Hafta |
Mekanik bel ağrısı ve rehabilitasyonu |
|
13 . Hafta |
Mechanical low back pain and rehabilitation
|
|
14 . Hafta |
Fractures, classification of fractures, fracture healing, fracture complications, general principles of treatment and rehabilitation of fractures, rehabilitation of fractures of the lower and upper extremities
|
|
14 . Hafta |
Kırıklar, kırıkların sınıflaması, kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonlarıKırıklarda tedavi ve kırık rehabilitasyonunun genel prensipleriAlt ve üst ekstremite kırıklarında rehabilitasyon |
|
15 . Hafta |
Kinezyobantlama yöntemleri |
|
15 . Hafta |
Kinesiobanting methods |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Devam |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
2 |
25 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
85 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
|
X |
|
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
|
|
X |
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
|
|
|
X |
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
|
|
X |
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|