PEDİATRİK REHABİLİTASYON |
FTP 307 |
5 |
3 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Pediatrik fizyoterapi yaklaşımları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve gelişimin takibi ile uygun fizyoterapi planlamalarının geliştirilmes |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To be able to define the scope and functions of pediatric rehabilitation.
|
|
|
|
1 |
Pediatrik rehabilitasyonun kapsamı ve işlevlerini tanımlayabilme. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2 |
2 |
Nörofizyolojik yaklaşımı algılayabilmesi, motor gelişim, motor kontrol kavramlarını tanımlayabilmesi |
Anlatım |
Sınav |
1, 2 |
2 |
Ability to perceive the neurophysiological approach, define the concepts of motor development, motor control
|
|
|
|
3 |
Ability to apply physiotherapy approaches in newborns and cerebral palsy
|
|
|
|
3 |
Yeni doğanlarda ve cerebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilme |
Anlatım, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 5 |
4 |
Bobath Consept yaklaşımlarını tanımlayabilme, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 5 |
4 |
Ability to define Bobath Concept approaches, apply measurement and evaluation methods
|
|
|
|
5 |
To be able to plan a physiotherapy program for brachial plexus, torticollis and spina bifida diseases. |
|
|
|
5 |
Brakial pleksus, tortikolis ve spina bifida hastalıklarında fizyoterapi programı planlayabilme. |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 5 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri, normal motor gelişim evreleri, refleks reaksiyonlar, postüral kontrol mekanizmaları, riskli yeni doğan değerlendirmesi, riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon, erken mobilizasyon, pozisyonlama, kucakta taşıma teknikleri, aile eğitimi, preterm bebeklerde hareket analizi, serebral palsinin tanımı, serebral palsinin nedenleri ve sınıflandırması, serebral palside değerlendirme yöntemleri, ICF ve SP’de kullanımı, GMFM, GMFCS, MACS, serebral palside ortopedik problemler, serebral palside fiziksel ve ortopedik değerlendirme, spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri, serebral palside deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları, serebral palside koruyucu ve fonksiyonel fizyoterapi, serebral palside operasyonlar ve medikal tedaviler, serebral palsili çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı, Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon (özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama), Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar ve çevre düzenlemeleri, nöromusküler hastalıklar, nöromusküler hastalıkların genetik ve sınıflandırması, musküler distrofilerin klinik özellikleri, musküler distrofilerde değerlendirme, musküler distrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, spinal musküler atrofilerin klinik özellikleri, spinal musküler atrofilerde değerlendirme, spinal musküler atrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarının klinik özellikleri, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında değerlendirme, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyonu, gelişimsel musküler tortikollisin klinik özellikleri, gelişimsel musküler tortikolliste değerlendirme, gelişimsel musküler tortikollisin fizyoterapi ve rehabilitasyonu, spina bifidanın klinik özellikleri, spina bifidada değerlendirme, spina bifidanın fizyoterapi ve rehabilitasyonu, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde değerlendirme, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde fizyoterapi ve rehabilitasyon, mental motor retardasyonda değerlendirme, mental motor retardasyonda fizyoterapi ve rehabilitasyon, Down Sendromunda değerlendirme ve Down Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon konularına yer verilmiştir. |
Kaynaklar |
1.Livanellioğlu, A., Günel, M. K. (2009) Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası Elbasan, B. (2016) Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon. İstanbul Tıp Kitabevleri
2.Shumway-Cook, A., Woolacott, M. H. (2012) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Hareket ve Fonksiyonel Gelişim |
|
1 . Hafta |
Movement and Functional Development
|
|
2 . Hafta |
Movement and Functional Development
|
|
2 . Hafta |
Normal Motor Gelişim – Gelişim Teorileri |
|
3 . Hafta |
Postüral Kontrol |
|
3 . Hafta |
Postural Control |
|
4 . Hafta |
postural control |
|
4 . Hafta |
Çocukta Öykü-Gözlem, Fizik Muayene ve Fizik Muayene |
|
5 . Hafta |
Serebral Palsiye Giriş |
|
5 . Hafta |
History-Observation in Children,Physical Examination |
|
6 . Hafta |
Evaluation of Cerebral Palsy |
|
6 . Hafta |
Serebral Palsi’de Değerlendirme |
|
7 . Hafta |
Serebral Palside Tedavi - Serebral Palside Spastisitenin Ortopedik Tedavisi |
|
7 . Hafta |
Treatment of Cerebral Palsy - Orthopedic Treatment of Spasticity in Cerebral Palsy |
|
8 . Hafta |
midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu |
|
9 . Hafta |
Obstetric Brachial Plexus Injuries and Rehabilitation
|
|
10 . Hafta |
Physiotherapy and Rehabilitation in Torticollis
|
|
10 . Hafta |
Tortikolis’de Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
|
11 . Hafta |
Nöral Tüp Defektleri - Spina Bifida’da Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
|
11 . Hafta |
Neural Tube Defects - Physiotherapy and Rehabilitation in Spina Bifida
|
|
12 . Hafta |
Physiotherapy and Rehabilitation in Neuromuscular Diseases
|
|
12 . Hafta |
Nöromusküler Hastalıklar’da Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon |
|
13 . Hafta |
Down Sendromun’da Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon |
|
13 . Hafta |
Physiotherapy and Rehabilitation in Down Syndrome
|
|
14 . Hafta |
Technological Approaches in Pediatric Rehabilitation |
|
14 . Hafta |
Pediatrik Rehabilitasyonda Teknolojik Yaklaşımlar |
|
15 . Hafta |
Pediatrik Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik ve Robotik Rehabilitasyon |
|
15 . Hafta |
Virtual Reality and Robotic Rehabilitation in Pediatric Rehabilitation
|
|
16 . Hafta |
Final |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
2 |
24 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
2 |
28 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
86 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
|
|
|
X |
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
|
|
X |
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|