Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PROTEZ VE REHABİLİTASYON FTP 309 5 3 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Protezler, endikasyonları, uygulamaları, modifikasyonları ve olası komplikasyonları hakkında bilgi vermek, ampute rehabilitasyonunun kavranmasını sağlamak, amputeler için uygun tedavi programını planlama ve uygulama becerisini kazandırmak
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Protezi oluşturan parçalarını ve üretim süreçlerini tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
1 Ampute veya konjenital ekstremite noksanlığı olan hasta için uygun proteze karar verebilme, amputelerde uygun tedavi programını planlayabilme ve uygulayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 7
1 Ability to identify the parts that make up the prosthesis and the production processes
2 The ability to decide on the appropriate prosthesis for amputees or patients with congenital limb deficiency, the ability to plan and implement the appropriate treatment program for amputees
2 Protez endikasyonu olan hastalarda rehabilitasyon evrelerine göre gerekli değerlendirmeleri planlayabilme ve uygulayabilme, protez kullanan hastalarda protezin uyumunu kontrol edebilme, gerekli biyomekaniksel ayarlamaları yapabilme ve sonuçlarını analiz edebilme Anlatım Sınav 1, 2, 4
3 Protez uygulamaları ile olası komplikasyonları ilişkilendirebilme Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 3
3 The ability to plan and apply the necessary assessments according to the stages of rehabilitation in patients with prosthesis indications, the ability to control the compliance of the prosthesis in patients using prostheses, the ability to make the necessary biomechanical adjustments and analyze the results
4 Ability to associate possible complications with prosthesis applications
4 Protez ve rehabilitasyon alanındaki ileri teknolojik uygulamaları açıklayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 3
5 Ability to explain advanced technological applications in the field of prosthetics and rehabilitation
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; amputasyon, amputasyon nedenleri, seviyeleri, konjenital ekstremite noksanlığı, parsiyel el ve ayak protezleri, üst ve alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre protez uygulamaları ve komponent seçimi, protezlerde statik ve dinamik ayarlar, kontrol mekanizmaları, alt ekstremite amputelerinde görülen yürüyüş problemleri, erken ve geçici protez uygulamaları, myoelektrik protezler, ileri teknolojik protez uygulamaları ve ampute rehabilitasyonu konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1. Şener G, Erbahçeci F. “Protezler” H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001. 2. Browker JH, Michael JW. “Atlas of Limb Prosthetics” Mosby Year Book, St. Louis 1992. 3. May BJ. “Amputations and Prosthetics: a case study approach” Philadelphia 1996. 1. Şener G, Erbahçeci F. “Protezler” H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001. 2. Browker JH, Michael JW. “Atlas of Limb Prosthetics” Mosby Year Book, St. Louis 1992. 3. May BJ. “Amputations and Prosthetics: a case study approach” Philadelphia 1996.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Protez uygulamaları ve ampute rehabilitasyonuna giriş
1 . Hafta Introduction to prosthesis applications and amputee rehabilitation
2 . Hafta Causes and Deceleration of amputations The relationship between cause and level in amputations
2 . Hafta Amputasyon nedenleri ve seviyeleri Amputasyonlarda neden ve seviye arasındaki ilişki
3 . Hafta Parsiyel ayak amputasyonları ve protez uygulamaları, syme amputasyonu ve protez uygulamaları
3 . Hafta Partial foot amputations and prosthesis applications, syme amputation and prosthesis applications
4 . Hafta Below-the-knee amputation level, prosthesis applications and component selection, biomechanical settings
4 . Hafta Diz altı amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve komponent seçimi, biyomekaniksel ayarlar
5 . Hafta Diz dezartikülasyon ve diz üstü amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve biyomekaniksel ayarlar
5 . Hafta The level of knee disarticulation and above-the-knee amputation, prosthesis applications and biomechanical settings
6 . Hafta Hip disarticulation amputation level, prosthesis applications and biomechanical settings
6 . Hafta Kalça dezartikülasyon amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve biyomekaniksel ayarlar
7 . Hafta Alt ekstremite amputelerinde yürüyüş bozuklukları
7 . Hafta Gait disorders in lower limb amputees
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Üst ekstremite amputasyon seviyeleri ve protez uygulamaları
9 . Hafta Upper limb amputation levels and prosthesis applications
10 . Hafta Congenital anomalies and prosthesis applications
10 . Hafta Konjenital anomaliler ve protez uygulamaları
11 . Hafta Erken ve geçici protez uygulamaları , alt ve üst ekstremite amputasyonlarında ileri teknolojik protez uygulamaları
11 . Hafta Early and temporary prosthesis applications, advanced technological prosthesis applications in lower and upper limb amputations
12 . Hafta Rehabilitation of lower limb amputees, stages, appropriate physiotherapy approaches and prosthetic training
12 . Hafta Alt ekstremite ampute rehabilitasyonu, evreleri, uygun fizyoterapi yaklaşımları ve protez ile eğitim
13 . Hafta Üst ekstremite ampute rehabilitasyonu, evreleri, uygun fizyoterapi yaklaşımları ve protez ile eğitim
13 . Hafta Rehabilitation of upper limb amputees, stages, appropriate physiotherapy approaches and prosthetic training
14 . Hafta Clinical problem solving focused case study
14 . Hafta Klinik problem çözme odaklı vaka çalışması
15 . Hafta Klinik problem çözme odaklı vaka çalışması
15 . Hafta Clinical problem solving focused case study
16 . Hafta yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 2 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 64
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X