Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PULMONER REHABİLİTASYON FTP 311 5 2 2 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojileri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. Solunum problemi olan hastalarda bu problemin tanınması, uygun değerlendirme yöntemleri ile hastaların değerlendirilmesi, solunum fizyoterapi yaklaşımları ve pulmoner rehabilitasyon uygulamalarının seçimi ile hastaya uygun tedavi programının planlanması ve uygulanabilmesinin sağlanması.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
0 Pulmoner sistem anatomisi, fizyolojisi ve nöranatomisi tanımlayabilir. Anlatım Sınav 1, 2, 5
1 Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme yapabilir Anlatım Sınav 1, 2
1 It can describe the anatomy, physiology and neuranatomy of the pulmonary system.
2 He can make an assessment in pulmonary rehabilitation
2 Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerini tanımlar ve uygular. Anlatım Sınav 1, 2, 4
3 Alana özgü hastalıkları tanımlar ve rehabilitasyon adımlarını planlama yetisine sahip olabilir Anlatım Sınav 1, 2, 5
3 Defines and applies pulmonary physiotherapy and rehabilitation techniques.
4 It can identify field-specific diseases and have the ability to plan rehabilitation steps
4 Farklı yaş gruplarına göre pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayabilmesi Anlatım Sınav 1, 2
5 Yoğun bakımda pulmoner rehabilitasyonu açıklar. Anlatım Sınav 1, 2
5 Ability to plan a pulmonary physiotherapy and rehabilitation program according to different age groups
6 Describes pulmonary rehabilitation in intensive care.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders; pulmoner sistem anatomisi, fizyolojisi, nöranatomisi, patofizyolojisi ve hastalıkların incelenmesi, pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve tedavi yöntemleri, pulmoner hastalıklarda egzersiz testleri, pulmoner rehabilitasyonda kullanılan teknikler ve uygulamaları, kronik obstüriktif akciğer haastalığı, astım, restiriktif akciğer hastalıkları ve pulmoner arteriyel hipertansiyon hastalarında pulmoner rehabilitasyon, yoğun bakımda pulmoner fizyoterapi uygulamaları, neonatallerde pulmoner fizyoterapi, pediatrik hastalarda pulmoner rehabilitasyon, pulmoner vaka çözümlemesi konularını içermektedir.
Kaynaklar
1.Pulmoner Rehabilitasyon, Harutoğlu H., Hipokrat Kitabevi, 2019<BR>Fizyoterapi Rehabilitasyon Nörolojik Rehabilitasyon Kardiyopulmoner Rehabilitasyon - Cilt 3, Karaduman A., Tunca Yılmaz Ö., Hipokrat Kitabevi, Vakalarla Kardiyopulmoner Rehabilitasyon, Boşnak Güçlü M., Hipokrat Kitabevi, 2017 Ders sunuları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Pulmoner sistem anatomisi, fizyolojisi ve nöranatomisi
1 . Hafta Anatomy, physiology and neuranatomy of the pulmonary system
2 . Hafta Evaluation in pulmonary rehabilitation
2 . Hafta Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme
3 . Hafta Pulmoner hastalarda egzersiz testleri
3 . Hafta Exercise tests in pulmonary patients
4 . Hafta Pulmonary physiotherapy and rehabilitation techniques I
4 . Hafta Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri I
5 . Hafta Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri II
5 . Hafta Pulmonary physiotherapy and rehabilitation techniques 2
6 . Hafta Application of pulmonary physiotherapy and rehabilitation techniques I
6 . Hafta Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri I uygulaması
7 . Hafta Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri II uygulaması
7 . Hafta Application of pulmonary physiotherapy and rehabilitation techniques 2
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Kronik obstüriktif akciğer hastalarinda ve astımda rehabilitasyon
9 . Hafta Rehabilitation in chronic obstructive pulmonary patients and asthma
10 . Hafta Pulmonary physiotherapy for refractory lung diseases
10 . Hafta Restiriktif akciğer hastalıklarında pulmoner fizyoterapi
11 . Hafta Pulmoner arteriyel hipertansiyonda pulmoner fizyoterapi
11 . Hafta Pulmonary physiotherapy in pulmonary arterial hypertension
12 . Hafta Pulmonary rehabilitation in intensive care
12 . Hafta Yoğun bakımda pulmoner rehabilitasyon
13 . Hafta Neonatallerde ve pediatrik hastalarda pulmoner rehabilitasyon
13 . Hafta Pulmonary rehabilitation in neonatal and pediatric patients
14 . Hafta Case analysis
14 . Hafta Vaka çözümlemesi
15 . Hafta Vaka çözümlemesi
15 . Hafta Case analysis
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 20
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 79
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X