NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II |
FTP 304 |
6 |
2 |
2 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Bobath, Johnstone, Brunnstrom gibi tekniklerin nörofizyolojik yaklaşımlar kapsamında incelenmesi, endikasyon konulan hastaya uygulanması ve sonuçlarının sistematik takibidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to define the Bobath approach to rehabilitation
|
|
|
|
1 |
Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını tanımlayabilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 5 |
2 |
Hemipleji/parezide Bobath tekniği ve vücut kısımlarına etkilerini açıklayabilme |
Anlatım |
Sınav |
1, 2, 5 |
2 |
Ability to explain the Bobath technique in hemiplegia/paresis and its effects on body parts
|
|
|
|
3 |
To be able to explain the effects of Bobath technique on walking phases
|
|
|
|
3 |
Bobath tekniğinin yürüme fazlarına etkilerini açıklayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 3 |
4 |
Hemipleji/parezide Johnstone yaklaşımını açıklayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 5 |
4 |
To be able to explain the Johnstone approach in hemiplegia/paresis
|
|
|
|
5 |
Ability to improve balance and function in hemiplegia/paresis |
|
|
|
5 |
Hemipleji/parezide denge ve fonksiyonunu geliştirebilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 5 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; serebrovasküler olayların tanımı, serebrovasküler olayların nöroanatomisi, serebrovasküler olayların risk faktörleri, inme sonrası klinik özellikler, inme sonrası tıbbi tedavi, inme sonrası genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi, normal hareket ve inme sonrası hareket, tonus ve postural kontrol, inme tedavisi için nörogelişimsel tedavi yaklaşımı ( Bobath), Bobath yaklaşımının temel özellikleri ve prensipleri, Bobath yaklaşımı ile klinik problem çözme ve değerlendirme yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre pozisyonlama, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite mobilizasyon yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre denge ve yürüme eğitimi, Bobath yaklaşımına göre duruş ve salınım fazı egzersizleri, Bobath yaklaşımına göre oturma pozisyonu ve mat aktiviteleri, Bobath yaklaşımına göre iyileşme dönemi egzersizleri ve iyileşme döneminde değerlendirme, Bobath yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Johnstone yaklaşımı ve temel prensipleri, Johnstone yaklaşımına göre erken dönem egzersizleri, Johnstone yaklaşımına göre üst ve alt ekstremite tedavisi, Johnstone yaklaşımına göre yürüyüş çalışması, Johnstone yaklaşımına göre motor gelişim egzersizleri ve motor gelişim değerlendirmesi, Johnstone yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Brunnstrom yaklaşımı, Brunstrom yönteminin nörofizyolojik prensipleri, Brunnstrom yaklaşımına göre değerlendirme, Brunnstrom yaklaşımına göre omuz ve el eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre pelvis ve alt ekstremite eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre yürüme eğitimi ve Brunnstrom yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama konularına yer verilmiştir. |
Kaynaklar |
1.Adult Hemiplegia:Berta Bobath Restoration of motor function in the stroke patient:Margaret Johnstone 3-Steps to follow:patricia Davies Ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bobath yaklaşımına giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to the Bobath approach
|
|
2 . Hafta |
Basic principles
|
|
2 . Hafta |
Temel prensipler |
|
3 . Hafta |
Üst ekstremite,Alt ekstremite Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri |
|
3 . Hafta |
Upper limb, Lower limb Sitting position,mat activities
|
|
4 . Hafta |
Upper limb, Lower limb Sitting position,mat activities
|
|
4 . Hafta |
Üst ekstremite,Alt ekstremite Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri |
|
5 . Hafta |
Duruş ve salınım fazı egzersizleri |
|
5 . Hafta |
Posture and swing phase exercises Tuesday
|
|
6 . Hafta |
Recovery period exercises,evaluation
|
|
6 . Hafta |
İyileşme dönemi egzersizleri,değerlendirme |
|
7 . Hafta |
Johnstone yaklaşımına girişTemel prensipler,erken dönem egzersizleri |
|
7 . Hafta |
Introduction to the Johnstone approach basic principles, early stage exercises
|
|
8 . Hafta |
midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Johnstone Üst ve alt ekstremite,yürüyüş |
|
9 . Hafta |
Johnstone Upper and lower extremities,walking
|
|
10 . Hafta |
Johnstone Motor development exercises, PANAT Approach
|
|
10 . Hafta |
Johnstone Motor gelişim egzersizleri, PANAT Yaklaşımı |
|
11 . Hafta |
Brunnstrom yaklaşımına giriş ve Brunnstrom Değerlendirme |
|
11 . Hafta |
Introduction to the Brunnstrom approach and Brunnstrom Evaluation
|
|
12 . Hafta |
Brunnstrom Lower and Upper Extremity Training
|
|
12 . Hafta |
Brunnstrom Alt ve Üst Ekstremite Eğitimi |
|
13 . Hafta |
Kısıtlı Zorunlu Hareket Tedavisi |
|
13 . Hafta |
Treatment of Restricted Forced Movement
|
|
14 . Hafta |
Mirror Treatment
|
|
14 . Hafta |
Ayna Tedavisi |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
General Repeat |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
2 |
20 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
3 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
85 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
|
|
|
X |
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
|
|
|
X |
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|