Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II FTP 304 6 2 2 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı Bobath, Johnstone, Brunnstrom gibi tekniklerin nörofizyolojik yaklaşımlar kapsamında incelenmesi, endikasyon konulan hastaya uygulanması ve sonuçlarının sistematik takibidir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ability to define the Bobath approach to rehabilitation
1 Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
2 Hemipleji/parezide Bobath tekniği ve vücut kısımlarına etkilerini açıklayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
2 Ability to explain the Bobath technique in hemiplegia/paresis and its effects on body parts
3 To be able to explain the effects of Bobath technique on walking phases
3 Bobath tekniğinin yürüme fazlarına etkilerini açıklayabilme Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2, 3
4 Hemipleji/parezide Johnstone yaklaşımını açıklayabilme Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2, 5
4 To be able to explain the Johnstone approach in hemiplegia/paresis
5 Ability to improve balance and function in hemiplegia/paresis
5 Hemipleji/parezide denge ve fonksiyonunu geliştirebilme Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2, 5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; serebrovasküler olayların tanımı, serebrovasküler olayların nöroanatomisi, serebrovasküler olayların risk faktörleri, inme sonrası klinik özellikler, inme sonrası tıbbi tedavi, inme sonrası genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi, normal hareket ve inme sonrası hareket, tonus ve postural kontrol, inme tedavisi için nörogelişimsel tedavi yaklaşımı ( Bobath), Bobath yaklaşımının temel özellikleri ve prensipleri, Bobath yaklaşımı ile klinik problem çözme ve değerlendirme yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre pozisyonlama, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite mobilizasyon yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre denge ve yürüme eğitimi, Bobath yaklaşımına göre duruş ve salınım fazı egzersizleri, Bobath yaklaşımına göre oturma pozisyonu ve mat aktiviteleri, Bobath yaklaşımına göre iyileşme dönemi egzersizleri ve iyileşme döneminde değerlendirme, Bobath yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Johnstone yaklaşımı ve temel prensipleri, Johnstone yaklaşımına göre erken dönem egzersizleri, Johnstone yaklaşımına göre üst ve alt ekstremite tedavisi, Johnstone yaklaşımına göre yürüyüş çalışması, Johnstone yaklaşımına göre motor gelişim egzersizleri ve motor gelişim değerlendirmesi, Johnstone yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Brunnstrom yaklaşımı, Brunstrom yönteminin nörofizyolojik prensipleri, Brunnstrom yaklaşımına göre değerlendirme, Brunnstrom yaklaşımına göre omuz ve el eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre pelvis ve alt ekstremite eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre yürüme eğitimi ve Brunnstrom yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1.Adult Hemiplegia:Berta Bobath Restoration of motor function in the stroke patient:Margaret Johnstone 3-Steps to follow:patricia Davies Ders notları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bobath yaklaşımına giriş
1 . Hafta Introduction to the Bobath approach
2 . Hafta Basic principles
2 . Hafta Temel prensipler
3 . Hafta Üst ekstremite,Alt ekstremite Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri
3 . Hafta Upper limb, Lower limb Sitting position,mat activities
4 . Hafta Upper limb, Lower limb Sitting position,mat activities
4 . Hafta Üst ekstremite,Alt ekstremite Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri
5 . Hafta Duruş ve salınım fazı egzersizleri
5 . Hafta Posture and swing phase exercises Tuesday
6 . Hafta Recovery period exercises,evaluation
6 . Hafta İyileşme dönemi egzersizleri,değerlendirme
7 . Hafta Johnstone yaklaşımına girişTemel prensipler,erken dönem egzersizleri
7 . Hafta Introduction to the Johnstone approach basic principles, early stage exercises
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Johnstone Üst ve alt ekstremite,yürüyüş
9 . Hafta Johnstone Upper and lower extremities,walking
10 . Hafta Johnstone Motor development exercises, PANAT Approach
10 . Hafta Johnstone Motor gelişim egzersizleri, PANAT Yaklaşımı
11 . Hafta Brunnstrom yaklaşımına giriş ve Brunnstrom Değerlendirme
11 . Hafta Introduction to the Brunnstrom approach and Brunnstrom Evaluation
12 . Hafta Brunnstrom Lower and Upper Extremity Training
12 . Hafta Brunnstrom Alt ve Üst Ekstremite Eğitimi
13 . Hafta Kısıtlı Zorunlu Hareket Tedavisi
13 . Hafta Treatment of Restricted Forced Movement
14 . Hafta Mirror Treatment
14 . Hafta Ayna Tedavisi
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta General Repeat
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 20
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 3 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 85
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X