Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ORTEZ VE REHABİLİTASYON FTP 308 6 2 2 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Fizyoterapi öğrencilerini ortezler, endikasyonları, uygulamaları, modifikasyonları hakkında bilgilendirmek ve ortez uygulamalarının olası komplikasyonlarını öğretmek, ortezin ve rehabilitasyonun etkinliğini arttıracak uygun tedavi programını planlamayı ve uygulamayı kavramasını sağlayarak, hastaya özel problemleri çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Determines the patient's orthosis requirement and the ability to decide on the orthosis
1 Hastanın ortez gereksinimini belirler ve ortezine karar verebilme Anlatım Sınav 1, 2, 4
2 Ortez endikasyonu olan hastalarda uygulama öncesi ve sonrası gerekli değerlendirmeleri planlayabilme ve uygulayabilme, ortez kullanan hastalarda ortezin uyumunu kontrol edebilme ve modifikasyon gerekliliğini gözlemleyebilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
2 The ability to plan and implement the necessary evaluations before and after the application in patients with orthotic indications, the ability to control the compliance of the orthosis in patients using orthotics and observe the need for modification
3 Ability to associate possible complications with orthotic applications
3 Ortez uygulamaları ile olası komplikasyonları ilişkilendirebilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
4 Ortezin etkinliğini artıracak tedavi programını planlayabilme ve uygulayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
4 The ability to plan and implement a treatment program that will increase the effectiveness of the orthosis
5 Ability to provide the necessary recommendations during the use of orthotics
5 Ortez kullanımı süresince gerekli önerileri verebilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
6 Ortez alanındaki güncel teknolojik gelişmeleri takip edilme Anlatım Sınav 1, 2, 9
6 To follow the current technological developments in the field of orthotics
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; ortez kullanılması gereken patomekanik durumlar, ortezlerin amaçları, kullanılan materyal ve teknoloji, alt ve üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonu, gövde ortezleri ve rehabilitasyonu, ortez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, ortezin teknik ve biyomekanik kontrolü konularına yer verilmiştir
Kaynaklar
1.Ortez, Serap Alsancak, Hatiboğlu Yayınevi, 2015, Ankara Yürüyüş- Fatih Erbahçeci, Kezban Bayramlar,Hipokrat Yayınevi, 2018, Ankara Temel Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Fatih Erbahçeci, Hipokrat Yayınevi,2019 Kas İskelet Sistemi Kinezyolojisi- Yavuz Yakut, Hipokrat Yayınevi, 2018, Ankara Ortezler, Nilgün Bek, Hipokrat Yayınevi, 2020 Ankara Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır. Ortez, Serap Alsancak, Hatiboğlu Yayınevi, 2015, Ankara Yürüyüş- Fatih Erbahçeci, Kezban Bayramlar,Hipokrat Yayınevi, 2018, Ankara Temel Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Fatih Erbahçeci, Hipokrat Yayınevi,2019 Kas İskelet Sistemi Kinezyolojisi- Yavuz Yakut, Hipokrat Yayınevi, 2018, Ankara Ortezler, Nilgün Bek, Hipokrat Yayınevi, 2020 Ankara
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Orteze giriş, orteze yönelik kavramlar
1 . Hafta Introduction to orthosis, concepts for orthosis
2 . Hafta Purposes of use of orthotics, examples for the main areas of use
2 . Hafta Ortez kullanım amaçları, temel kullanım alanlarına yönelik örnekler
3 . Hafta Ayağın patomekaniği, sık görülen deformiteler (pesplanus, halluks valgus, düşük ayak/ekin, pesekinovarus, ekstremite kısalıkları, kırıklar vb.)
3 . Hafta Pathomechanics of the foot, common deformities (pesplanus, hallux valgus, low foot/October, pesekinovarus, limb shortness, fractures, etc.)
4 . Hafta Basic principles of foot orthotics, Suitable shoes, knowledge of the materials used in orthotics
4 . Hafta Ayağın ortezlenmesinde temel prensipler, Uygun ayakkabı, ortezlerde kullanılan materyal bilgisi
5 . Hafta Ayağın ve ayakbileğinin sık görülen patolojileri, ortez uygulamaları, kullanım, kontrol ve tedavi yöntemleri Öğrenci sunumları: Özel durumlarda kullanılan ayak ortezleri
5 . Hafta Common pathologies of the foot and ankle, orthotic applications, usage, control and treatment methods Student presentations: Foot orthoses used in special cases
6 . Hafta Orthotoic approach in mechanical and traumatic pathologies of the knee Clinical features of congenital Hip Dislocation, symptoms and orthotic treatment
6 . Hafta Dizin mekanik ve travmatik patolojilerinde ortotoik yaklaşım Doğuştan Kalça Çıkığının klinik özellikleri, belirtiler ve ortezleme tedavisi
7 . Hafta Uzun yürüme ortezlerinin endikasyonları, yaygın ortez uygulamaları, sorunların giderilmesi, Özel Mobilite Ortezleri
7 . Hafta Indications of long walking orthotics, common orthotic applications, problem solving, Special Mobility Orthotics
8 . Hafta midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Spinal bölge patolojileri, sınıflandırılması, klinik özellikleri, spinal ortezleme prensipleri Boyunda sık görülen patolojiler ve ortotik yaklaşımlar
9 . Hafta Pathologies of the spinal region, classification, clinical features, principles of spinal orthotics Common pathologies and orthotic approaches in the neck
10 . Hafta Spinal deformity orthoses (increase and decrease in scoliosis, kyphosis, lordosis, etc.)
10 . Hafta Spinal deformite ortezleri (skolyoz, kifoz, lordozda artış ve azalma vb.)
11 . Hafta Spinal patoloji ortezleri (vertebra kırıkları, intramedüler travmalar, instabiliteler vb.)
11 . Hafta Spinal pathology orthoses (vertebral fractures, intramedular traumas, instabilities, etc.)
12 . Hafta Basic concepts, principles and methods of hand splinting. Classification of spints, characteristics that dynamic splints should carry
12 . Hafta Elin splintlenmesindeki temel kavramlar, prensipleri ve yöntemler. Spintlerin sınıflandırılması, dinamik splintlerin taşıması gereken özellikler
13 . Hafta Elde sık görülen patolojilerin ortezlenmesi (romatoid el, periferik sinir yaralanmaları, fleksör/ekstansör tendon yaralanmaları, spastik el, kümülatif travmalar, konjenital deformiteler, dijital deformiteler vb.)
13 . Hafta Orthotics of common pathologies of the hand (rheumatoid hand, peripheral nerve injuries, flexor/extensor tendon injuries, spastic hand, cumulative traumas, congenital deformities, digital deformities, etc.)
14 . Hafta Shoulder and elbow pathologies and orthotics (contractures, tennis/tennis elbow, instabilities, pronation/supination problems, clavicle and humerus fractures, shoulder subluxations, brachial plexus lesions, postural defects)
14 . Hafta Omuz ve dirsek patolojileri ve ortezlenmesi (kontraktürler, tenisçi/gofcü dirseği, instabiliteler, pronasyon/supinasyon sorunları, klavikula ve humerus kırıkları, omuz subluksasyonları, brakial pleksus lezyonları, postural defektler)
15 . Hafta Omuz ve dirsek patolojileri ve ortezlenmesi (kontraktürler, tenisçi/gofcü dirseği, instabiliteler, pronasyon/supinasyon sorunları, klavikula ve humerus kırıkları, omuz subluksasyonları, brakial pleksus lezyonları, postural defektler)
15 . Hafta Shoulder and elbow pathologies and orthotics (contractures, tennis/tennis elbow, instabilities, pronation/supination problems, clavicle and humerus fractures, shoulder subluxations, brachial plexus lesions, postural defects)
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 2 20
Ara Sınav 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 80
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X